Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
nettan23 | 2010-11-05 14:32 | |
![]() | Gummirumpa: Lider med dig, vet exakt hur ledsen du är nu. En stor kram och tänk på att katten snart inte behöver lida mer. Vi har haft en katt som blev 18 och han fick epelepsi i slutet och till slut var det fler anfall än inte så vi fick ta bort honom. jag grät så jag inte kunde prata och låg bara och mådde skit, men det går ju över till slut. Våran katt som vi har nu är 17 år och han har blivit rätt skruttig och smal men ingen tror han e så gammal. Det enda som man märker det på e hans tänder (de som finns kvar) och att han andas tungt ibland? Ngn som känner igen tung andning/rossling? Borde man kolla upp det tro? Han låter bara så ibland. | |
Skabbspel | 2010-11-05 15:09 | |
![]() | Vår katt fyllde 20 år i höstas och rosslar också lite ibland. Vet. sa att det va hjärtat men tyckte att så länge han åt och drack ordentligt och var pigg för övrigt så kunde vi låta honom vara kvar och njuta av pensionärslivet. | |
bulll | 2010-11-05 15:15 | |
![]() | Usch vad sorgligt, lider verkligen med er! Det gör så himla ont när ens älskade djur inte är med på banan längre, och det är verkligen inget lätt beslut att sluta vara egoistisk och göra det som är bäst för djuret. Min katt är ca 13 år och börjar också vara skruttig på diverse sätt, men vi har sagt att så länge han verkar må hyggligt och ser glad ut så tänker vi inte göra något åt det hela. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-05 15:19 | |
![]() | hej då änglakatt, hälsa till min katt Missan den är där i katt himlen | |
nettan23 | 2010-11-05 15:27 | |
![]() | Skabb: Nee det var väl så jag anade att det var :) tack! Hejdå änglakatt, hälsa till min katt Ludde och om hundar finns hos er hälsa till Ammi oxå | |
nettan23 | 2010-11-05 15:28 | |
![]() | Nooo inte Ludde, Melvin menar jag, Ludde lever jue :D | |
godzilla99 | 2010-11-05 16:52 | |
![]() | Min mormor har en katt som är 23 år! | |
Lillstölla | 2010-11-05 18:38 | |
![]() | Luktar katten aceton? Inte alla som kan känna om djur, eller människor, gör det. Men det där med att katten har magrat och kissar på fel ställen påminner mig om vad som händer med båda min katter förra året, de fick med 6 månaders mellanrum något slags virus som har dom symptomen. De var oerhört smärtsamt men det enda jag kunde göra var att låta dom somna in. Jag kände att min stora katt luktade aceton och det var ju ett tecken på att han magrat väldigt snabbt. Men beror nog lite på vilket veterinär man får träffa för jag var med båda hos veterinären i slutet på maj förra året för att de skulle få sina vaccinationer och frågade henne då om att han gått ner i vikt men hon sa att det var bara bra. Han var rätt biffig, vägde drygt 6 kilo innan avmagringen. En månad senare var jag nere med honom igen och fick träffa en äldre, lite mer erfaren veterinär och hon sa till mig att visst kan vi ta prover men det förlänger bara hans lidande. Så allt gick väldigt fort. Kan inte låta bli att undra om det hade gjort nån skillnad om vi fått träffa en annan veterinär. Men om din katt bara blir sämre och sämre och den är så pass gammal så ta det där svåra beslutet och låt den slippa lida. Det gör ont, jag vet. Men det är det bäst du kan göra för ditt djur. | |