Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-11 21:05 | |
![]() | Inte så långt, början av 1800 :P Men det är lite knepigt när man tappar bort sig bland alla jungfrunamn haha. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-11 21:09 | |
![]() | Det jag kunde läsa var när dom fötts, boendeort, gift sig, hade fått barn, jobbade med och när dom dog. Det hade gått rykten att vi var adliga men det gör det väl alla rätt många familjer haha. Dock hade någon jag hittade jobbat för någon adlig som snickare. Sosse i blodet ;D | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-11 22:39 | |
![]() | Tack för info här; har bott på Prästbolsvägen men inte förrän nu vetat om att det betyder fastighet. | |
| SethGecko | 2010-11-11 22:55 | |
![]() | jag har släktforskat en del och även gjort ett släktträd på www.myheritage.com. Har fått in 1166 personer i trädet, där den äldsta förfadern föddes på 950-talet. Rätt roligt. Min farmor kom från en adlig släkt, precis som båda hennes föräldrar, så därifrån var det rätt lätt att komma vidare. Det roligaste jag har hittat på min pappas sida är släktskap med biskopsätten Rudbeck/Rudbeckius. Samt en inkaindian som invandrade till Sverige på ett ganska lustigt sätt på 1700-talet. Agorander, hette han. På min mammas sida verkar jag vara släkt med Fritze-familjen, som bl.a. ägde en ganska fin bokhandel i Stockholm med familjens namn. Så, genom mitt släktforskande har jag upptäckt att jag är 16delsjude, samt 128dels-inkaindian. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-11 23:15 | |
![]() | Coolt :D Vad kostade det? Om det nu gjorde det | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-11 23:17 | |
![]() | Kollade och såg att det är gratis? Tänkte att det är säkrast att fråga någon som testat. Ibland får man ju börja på något men så kostar det att fortsätta forska | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-11 23:18 | |
![]() | Okej, ursäkta min efterblivenhet. Såg nu vad det kostade. | |
| EweH | 2010-11-11 23:37 | |
![]() | Delicious: Men visst är det väldigt roligt att upptäka saker som man trodde inte gick! SetGeco: Fan vad Cool! Shit! Nu har jag någon att se upp till, jag blir alltid deppad när jag fastnar på typ 1800-talets mitt, som idag! Snacka om psykbryt! INGET stämde... Tillslut när man började räkna ut datum och tider osv. Kunde man snabbt räkna ut att han hade två förhållande.. Det tog två timmar... men du alltså! - Jag ahr mycket att leva upp till nu! Min egna släkt (hjälper en annan nu) vi är bara stackars torparjon... EspilonNoll: Vad kul att det faktiskt var någon som fick svar på vad ett prästbord var! | |
| louisiana | 2010-11-12 00:07 | |
![]() | Vad kul att det är så många som är intresserade av släktforskning! Ja, här på betapet kan man lära sig lite av varje. Blir faktiskt rätt sugen på att börja lite mer på allvar med detta. Tack för alla tips på bra sidor. | |
| EweH | 2010-11-12 00:10 | |
![]() | Louisiana: Jag tycker absolut att du ska göra det! Om du har ett bibliotek i din stad så borde de ha släktforskarrum! Många underskattar släktforskning, men de förstår inte hur intressant det är!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-12 00:53 | |
![]() | Fattar nada av myheritage :( Seth, hur sjutton fick du fram så mkt info? | |
| SethGecko | 2010-11-12 08:33 | |
![]() | ett bra tips om man fastnar och inte kommer vidare med vissa personer är att skicka ut en fråga på aforum.genealogi.se/...di scus.cgi det är helt gratis. Delicious: En del detektivarbete, men det fina med myheritage är att om man gör ett släktträd med x antal personer så kan man söka på andras släktträd och rätt ofta hittar man personer i sitt träd i andras träd och kan därmed fylla i en massa ny information. | |
| bajen01 | 2010-11-12 09:04 | |
![]() | , | |
| EweH | 2010-11-12 09:48 | |
![]() | Delicious: jag håller med dig totalt! - Jag fattar inget heller av den sidan! | |
| Evil Angel | 2010-11-20 21:15 | |
![]() | Jag har en liten fråga. Håller på att släktforska och jag har kommit till min gammefarmor, sedan vet jag inte vad hennes föräldrar hette. Finns det någonstans där man kan se sånt? | |
| Evil Angel | 2010-11-21 00:17 | |
![]() | bump | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-21 00:22 | |
![]() | Tror att det lokala biblioteket har uppgifter som man kan söka på. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-11-21 00:23 | |
![]() | Fast för dig skulle det bli Stadsbiblioteket. Vid Odenplan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-21 01:04 | |
![]() | skattemyndigheten ,eller kyskböckerna | |
| Evil Angel | 2010-11-27 16:31 | |
![]() | Det finns en sida på nätet: svar.ra.se där dom har födelse utdrag (eller såkallade SCB-utdrag) Men min problem är att för att komma vidare så måste jag på något sett kunna kolla upp mina morföräldrars födelseattester med det går bara att kolla till och med 1939 och mina morföräldrar är födda 1941 resp 1942. Finns det någonstans på internet man kan kolla upp deras födelseattester eller är det stadsbiblioteket som gäller? | |