Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nippertippan2010-11-15 20:27
Antal inlägg: 792

tinaol, Oj 300 :-o i sänka, det var mycket.
Min låg på 120 idag. Vad jag förstått, så ligger en normal sänka på under 12, om jag inte minns fel. Du måste varit väldigt däckad när du hade så hög sänka och låg inlagd, skönt att du återhämtade dig så bra och fort.

Ja, mollipect innehåller ju efedrin, så man blir nog lite stirrig av den. Ery-max har jag också fått nu, eftersom jag också är penicillin-allergiker.

Värsta är att jag är rökare... jag måste verkligen sluta röka nu. Men fyy vad röksugen jag är. Det händer att jag tar några små bloss ändå då och då, för att minska suget. Men nu får jag lov att ta plåster istället.

nippertippan2010-11-15 20:30

Kan jag ha vatten i lungorna eftersom jag kräks upp lite vatten från lungorna? Är det farligt? Bör jag säga det till min läkare eller hjälper penicillinet mot det tro?

tinaol2010-11-15 21:16
Antal inlägg: 2558

Vätska i lungorna hör till lunginflammationen. Penecellinet skall ju hjälpa inom 3 dygn...men vad var det för läkare du träffade...han borde ju ha informerat dig om allt detta!? Jag är oxå rökare....och har så fortsatt, sjukt men sant!Gi in och googla på Pneunomi ...där står det mesta...får du högre feber eller mår sämre på något sätt så skulle jag ha tagit mig till akuten....min sänka steg sedan ännu mera så jag var glad att jag var på sjukan.

nippertippan2010-11-15 22:14

Nej, fick inte reda på att vätska hör till lunginflammation. Märkte det själv nu när jag hostade upp vätska och jag springer på toa stup i ett, och kissar alltså.

Jag ska kolla upp pneunomi. Min feber har stabiliserats, men innan penicillinet hade jag skenande feber 40+. Nu tror jag att det bara ligger på typ 37-38 grader.

Jag tycker att jag mår lite bättre nu, förutom just det där med vätskan.

Knasig fråga.. Kan det vara så att om man sitter, står och går, så samlas lungvätska nertill, så att man istället kissar ut det.. och när man sover så samlas vätskan lite mer upptill och kommer ut upptill?

jaja.. ska kolla länken :-) TACK

adami - Ej medlem längre2010-11-15 22:24
Antal inlägg: 526

Om jag vore läkare skulle jag skriva ut Amoxicillin Sandoz .

om du tål ett fullspektrum antibiotika.

nippertippan2010-11-15 22:29

adami, slog upp det på fass. Nej, jag tål ju inte antibiotika med penicilliner.

Den skulle nog passat bra den med, men det lät starkt. :-)

nippertippan2010-11-15 22:30

adami, har du själv provat den?

apbur2010-11-15 22:31
Antal inlägg: 9699

Hon sa ju att hon inte tålde penicillin :)

Man kräks inte från lungorna och man kissar inte mer för att man står upp.

Rökstopp kommer hjälpa dig mycket.

nippertippan2010-11-15 22:32

apbur- Jag har slutat nu :-) Har ett plåster på min arm. Jag kommer INTE att röka igen. Jag ska vara stenhård och gå be om hjälp om så behövs.

adami - Ej medlem längre2010-11-15 22:33
Antal inlägg: 526

Ja,jag har precis tagit en kur och blev faktiskt lite utslagen mot slutet.

kände inget i början men på tionde dagen blev jag så trött.

nippertippan2010-11-15 22:33

apbur- Alltså först kliar det så mycket i halsen, så att jag hostar som en tok så jag nästan tappar andan, och sedan är det som att det "pressas" ut en vätska från lungorna i samband med hostningen.

apbur2010-11-15 22:33
Antal inlägg: 9699

Som motivation kan du ju läsa din gamla tråd om din tidigare bronkit.

www.betapet.se/forum...-0 #1350430

nippertippan2010-11-15 22:35

Ja, jag vet :/ Hade luftrörskatarr i maj. Inget bra tecken. Det är en bra motivation :)

nippertippan2010-11-15 22:39

Jag har ju provat på att röka i större delen av mitt liv. Nu får jag prova på att vara en icke-rökare resten av mitt liv, det är ju också en bra motivation

gummirumpa2010-11-15 22:42
Antal inlägg: 128

När jag hade lunginflammation så tog jag in en Baden Badenstol och sov i, funkade riktigt bra.

Krya på dej, du har mina fulla sympatier! Lunginflammation är vedervärdigt!

ercama2010-11-15 22:48
Antal inlägg: 92

Har inte sett de andra inläggen men när jag hade lunginflammation och samma djävulska hosta som du beskriver fick jag Citodon utskrivet, är ju eg. smärtstillande men har som biverkning att den dämpar hostan mycket bra.

nippertippan2010-11-15 22:50

gummirumpa- Det hade jag inte tänkt på, den kan nog vara rätt bekväm och bra. tack

ercama, tack för tipset! Ska ev. prata med min läkare om det.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-11-15 22:54
Antal inlägg: 560

Nej, har aldrig haft det - peppar, peppar ta i trä......

Hoppas du kryar på dig fort :)

nippertippan2010-11-16 09:45

tack, idag mår jag faktiskt lite bättre! Jag har till och med kunnat sova i framstupa sidoläge inatt. Nya antibiotikan verkar funka bra!

rockshit2010-11-16 09:47
Antal inlägg: 150

Japp, men bara ensidig, tack och lov. Dock var det lika vedervärdigt. Feberyra i flera dygn. Sov sittandes annat gick inte. Min lunginflammation fick jag av en obehandlad halsfluss, som jag gick med ett tag och som utvecklades till kraftig hosta. Trots upprepade försök att få antibiotika på vårdcentralen så nekade läkaren mig detta. Eftersom man inte på några prover såg bakterier. Tillslut höll jag på att hosta sönder lungor och hals, blödde var gång jag hostade till. Fick komma in och då konstaterar de en ensidig lunginflammation! Var också trött och hängig i en månad mer eller mindre efter behandling.

Krya på dig! Stå även på dig om något läkemedel som kan lindra värken!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?