Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Neaa2 | 2010-11-26 10:26 | |
![]() | Ojjojj: Jaha, då kanske det bara är jag som lyckats träffa på mesproppshanar och lite mer sansade tikar då! :) Kul att höra andras erfarenheter... | |
| vildman | 2010-11-26 10:31 | |
![]() | Det har varit både och. Min stora tik är rädd för katter och fogar sig snällt ;-) Men jag hade en Jack Russel som pryglade katter när han inte gillade vad dom gjorde. En Jack Russel är dock motsatsen till schäfer när det gäller att gnälla. Han brydde sig inte om att det gjorde ont när han bestämt sig för att göra något. Och min stora tik är sannolikt mycket schäfer... Så det stämmer nog som ni säger. | |
| Megaherz | 2010-11-26 10:39 | |
![]() | Vår hund ville så gärna bara leka lite med katten och nosa lite i rumpan. Det ville inte hon, vovven jagades iväg och han flydde så snabbt han bara kunde (för att 10 minuter senare försöka igen). Kissen gillade dessutom att hoppa upp i mitt knä och stirra retfullt på hunden "Haha, titta vad jag får göra och inte du, din stora kluns! *räcka ut tungan*" | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-26 11:14 | |
![]() | Neaa2 2010-11-26 09:57: "Unikabox: Ja....det blir ju lite självklart när en varghane väger ca 45 kg och en tigerhane mellan 2-300 kg!! :) Knappast jämförbart med hund och katt där viktförhållanderna ser lite annorlunda ut!!" Oavsett storlek, ränderna går aldrig ur. :-) Allvarligt talat, intressant det ni säger om schäfrar. Jag trodde att de hade ett "hårdare" psyke. De jobbar ju ofta inom polisen, räddningstjänsten osv. Åtminstone var det så förr, vet jag. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-26 11:17 | |
![]() | Mimikryp 2010-11-26 10:14: "... men det är alltid katterna som bestämt och hundarna som hunsats (av katterna). :-) " En katt låter sig aldrig hun(d)sas. :-) | |
| Neaa2 | 2010-11-26 11:24 | |
![]() | Ja de gör de fortfarande... De är extremt mycket hårdare under drift!! En schäfer som just ska sätta tänderna i en figurant höjer inte på ögonbrynen om de får en smäll innan. Men ligger de hemma i soffan och får en liten knuff blir det annat... :) ! Schäferns styrka är att de är bra på allt, har hög arbetslust och är mycket dresserbara! | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-26 11:27 | |
![]() | Kan det kanske bero på att de gör allt för sin flockledare? Hundar är väl extrema flockdjur? Ensamma står de sig kanske ganska slätt. | |
| Lillstölla | 2010-11-26 17:12 | |
![]() | Nope, var samma sak när jag hade hund och katter. Men har du inte hör uttrycket " katter styr och hundar lyder". Så enkelt är det:) | |
| Emellertid | 2010-11-26 17:16 | |
![]() | Det finns hårda hundar också... vorsteh, dobermann och så vidare. Jag har sett sådana som gladeligen har gett sig på katter. Konstigt nog verkar i alla fall vår katt förstå när det är dags att fly fältet för en hund. | |
| Lillstölla | 2010-11-26 17:30 | |
![]() | Tror inte det hänger på rasen om en hund är tuff eller inte överlag. Är personlighet. Har en bekant som har en dobermann som är världens mes, så snäll och medgörlig med allt och alla. Barn, katter, andra hundar osv. Sen känner jag några som har en chihuahua som har sån jäkla attityd så det är inte sant. Ingen som muckar med honom. | |
| -Nephelia- | 2010-11-26 17:48 | |
![]() | Både min hund och mina katter _vet_ att det egentligen skulle räcka med ett bett från hunden så är det slut, men dom vet också att matte skulle bli vansinnigt arg om hunden gjorde verklighet av detta, därför går katterna och hunden omkring och låtsas att katterna har makten. Katterna jäklas med hunden lite lagom lättsamt sådär, och hunden håller sig i skinnet, förutom en och annan blöt puss då och då. För att hämnas. Så, det är egentligen jag som styr, och de lyder och respekterar mig.. eller nåt i den stilen. | |
| maarieell | 2010-12-06 17:31 | |
![]() | Vår pointer brukar bli arg på min katt, och då går alltid nakenhunden mellan ;) | |