Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-11-28 20:52
Antal inlägg: 11661

Menar du att du skrivit ner typ varenda gång du spelat/skulle spela med någon, både dennes kön och om denne tackar ja eller nej till spel pga rating?

Bobelix - Ej medlem längre2010-11-28 20:56
Antal inlägg: 79

Tillåter sig att le åt detta ämne. -ler-

zinko12010-11-28 21:00
Antal inlägg: 25

För det första: En del användarnamn är ju "könslösa" - så hur säkert veta vilket kön motståndaren har?
För det andra: Det är inte könet som avgör huruvida du är tävlingsinriktad eller inte - det är hur du är som person.
Punkt.

Aceofhearts2010-11-28 21:00
Antal inlägg: 111

Hmm kanske stämmer. Själv spelar jag mot alla oavsett ranking. Skiter i att bry mig om något så löjligt som fiktiva poäng. Dessutom är rankingsystemet bakvänt. Hur kan man få minus för att vinna? Man borde inte kunna få sämre än 0 (om man vinner).

KARR02010-11-28 21:01
Antal inlägg: 284

Mycket möjligt att du har rätt goethals.. låter inte helt orimligt faktiskt. Man skulle ju dock kunna byta ut ordet feg mot strategisk och övermodig mot dumdristig.

På mig stämmer det iaf inte in.. jag tycker det är mycket roligare och mer utmaning att möta någon med tvåtusen mer i rating än tvåtusen mindre. Segerns sötma blir så mycket ljuvligare då :)

goethals2010-11-28 21:14
Antal inlägg: 5

Håller helt med, Karro. Rubriken var förstås tillspetsad, som rubriker är.

Och Zinko: Jag håller med dig också. Men vet du vad? Jag skriver under på påståendet "det är din personlighet, och inte ditt kön, som avgör om du tycker att sjuksköterska är ett bra yrke för dig", men det behöver inte betyda varken att det är 50-50 könsfördelning bland dem som tycker så eller att man inte kan föra en orsaksdiskussion kring det.

Till sist: Nej, jag har varken könstestat alla med lägre rating eller fört en extensiv statistik. Jag har gjort en vag iakttagelse, för vad det är värt, där jag utgått ifrån att Stina86 är tjej och Bobboman är en kille. Typ.

Handy Man - Ej medlem längre2010-11-28 21:21
Antal inlägg: 145

Goethals: Om du har rätt i dina grundliga efterforskningar så bekräftar ju detta bara att pojkar och flickor uppfostras olika och att detta påverkar hela livet. Pojkar blir tävlingsinriktade och flickor blir eftertänksamma. Är det det du menar med "genusgrejer"? Orsaken till att tjejer inte "vågar" spela med dig är i så fall att könen behandlas olika redan från födelsen, men det är ju allmänt känt sedan ganska länge. Vad anser du själv är orsaken?

sebgra2010-11-28 21:24
Antal inlägg: 175

Men herregud. Hur jävla många idioter finns det här inne egentligen? Trådskaparen anar en TENDENS som han baserar på egna iakttagelser och genast ska hela mobben skriva inlägg man inte vet om man ska skratta eller gråta åt.

nettan232010-11-28 21:25
Antal inlägg: 4086

om det stämmer är jag som en kille

Delicious - Ej medlem längre2010-11-28 21:26

Jimmie Åkesson anar också tendenser

Delicious - Ej medlem längre2010-11-28 21:34

Men för att svara på frågan så beror det antagligen på uppfostran som handy man säger, på personlighet och på dina egna förväntningar som infaller eller ej (dock lär du märka de som infaller mer än de andra). Som i vanliga livet ungefär.

sebgra2010-11-28 21:49
Antal inlägg: 175

Till och med Jimmie Åkesson har vettigare åsikter än du. Och då är han på en topp 3-lista över personer jag avskyr.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-28 21:50

Är du yamahajets lillebror eller?

Delicious - Ej medlem längre2010-11-28 21:56

Fast till och med YamahaJet uttrycker sina åsikter, vilket du inte gör, och därför tar jag dig på ännu mindre allvar än honom

goethals2010-11-28 23:44
Antal inlägg: 5

Handy Man: Jag anser ingenting.
Om du undrar vad jag t r o r, så tror jag precis som du: Att det finns mönster - som dem vi ser i skolan till exempel - som är kulturellt etablerade och som gör att kvinnor och män uppträder olika. Vad jag undrade var om någon höll med om att det här syns även i Betapet.

Men du får gärna förklara varför du känner ett behov av att vara sarkastisk. Jag har aldrig påstått att jag gjort några grundliga undersökningar (i så fall hade jag väl inte väckt frågan i ett lättsamt nätforum?), och jag har inga av de åsiktspaket du försökt klistra på mig.

Handy Man - Ej medlem längre2010-11-28 23:55
Antal inlägg: 145

Vad du undrade var också vad detta beror på, och du har ju redan svaret. Betapet är knappast något undantag gällande genusmönster och att spetsa till en rubrik genom att kalla tjejer fega är nog fel väg att gå om man vill ha en givande diskussion om "genusgrejer".
De flesta för nog ingen statistik över vilka som tackar ja eller nej, man lägger inte namnet på minnet under den korta stund det tar för någon att tacka nej och de flesta nick är nog inte könsbundna. Alltså måste du ha forskat ganska grundligt, troligtvis med penna och papper, det var icke sarkastiskt menat alls. Din andra fråga är alltså svår att svara på. Men det är bara vad jag tror. Det är livsfarligt att applicera egenskaper på könen och tro att man kan dra slutsatser utifrån väntade beteenden baserade på våra fördomar. Att du främst lagt märke till tjejer som drar sig ur beror snarare på att det är det du förväntar dig, inte att de är mest frekventa. Hönan och ägget, med andra ord.

adami - Ej medlem längre2010-11-29 00:03
Antal inlägg: 526

Tyckte tråden lätt kunde handla om Kungen och Silvia.

Delicious - Ej medlem längre2010-11-29 00:06

Silvia borde dra sig ur Kungens spel kan jag tycka. Han har för låg rating.

adami - Ej medlem längre2010-11-29 00:07
Antal inlägg: 526

Eller tvärtom..

Delicious - Ej medlem längre2010-11-29 00:08

Det var ju han som inbjöd till spel och hon tog chansen. Tyvärr förlorade hon.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?