Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ordfobi | 2010-12-01 16:48 | |
![]() | Sexuellt överförbara sjukdomar är väl öht "fula". | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-12-01 18:12 | |
![]() | Men... om man tänker lite logiskt nu. Det här handlar om blodsmitta. Hur ofta, i ens liv, om vi bortser från partner och kanske dem som jobbar inom sjukvården, kommer man i kontakt med någon människas blod? Det måste vara ytterst sällan för flertalet. Och det är bara blod som smittar. Alltså borde man lugnt kunna luta sig tillbaka och se på denna patientgrupp som vilken annan som helst. Och deras lidande blir ju inte mindre av att sex elller sexualitet möjligen finns med i spelet, de är ju kännande individer som ska respekteras oavsett livsval. Alltså är det massan som måste ändra uppfattning om vi ska komma någonstans i den här frågan. | |
| nettan23 | 2010-12-01 18:18 | |
![]() | Ja pga av alla anledningar som redan nämnts Personligen har jag fobi för blod, HIV, Hepatit osv Jättedumt men jag kan inte låta bli... Alltså verklig fobi... | |
| Matzj | 2010-12-01 18:31 | |
![]() | Såg dokumentären idag blev ledsen hela hennes liv rasa samman samt att hon blev som en andra klassens medborgare, förstår inte varför hon ska behöva förlora vårdnanden om barnen tycker det skulle vara delad. ibland känns det som 1600 talet men det är 2010. Yes hiv är en smittsam sjukdom om den inte behandlas och då även dödlig. Men med behandling har du inga mätbara värden och flera studier visat att man då inte är smittsam. Risken i dag är att det finns dem som är smittade men vågar inte testa sig pga av dem hårda lagarna . Såg go morron sverige man blir bara bedrövad av att se en inkompetent minister som Hägglund i debatt med rfsu. | |
| wildcard | 2010-12-01 22:18 | |
![]() | Ålandspojken: jag städade på häktet för en massa år sedan... en ung man försökte skära upp sin handled med något vasst han fått tag i... det upptäcktes i tid och han blödde inte så mycket, några droppar här och där på en madrass och på golvet. Jag var tvungen att ha världens skyddskläder på mig och tvätta mig och händerna JÄTTENOGA efteråt. Det kändes otroligt fånigt, särskilt som det inte fanns den minsta misstanke om att han skulle ha HIV. Ok, jag fattar också att man ska vara försiktig i den situationen, ifall ifall, men det var så j*kla överdrivet! nettan23: låt bli att slicka i dig blod som du hittar här och där så ska du se att du klarar dig från det mesta av det som du är rädd för... =) ...utom en del hepatit som du kan få från mat/dryck utomlands om jag har förstått det rätt. Ordfobi: det är inte alla som fått det genom sex, en del har fått smittat blod också... kvittar väl eg hur man fått det, man förtjänar väl att bli behandlad som folk ändå? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-01 22:29 | |
![]() | Det smittar ju inte direkt om man får en HIV-smittads blod mot huden. Det är tog mycket farligare om det är blod mot blod så att säga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-02 22:48 | |
![]() | varje dag kramar jag människor med hiv | |
| Franci01 | 2010-12-04 05:57 | |
![]() | Delicious: Att ha HIV innebär inte nödvändigtvis att man varit "slarvig". Man kan ha ärvt det av sin förälder alt. båda föräldrarna. Det kan också vara så att man inte har haft någon kännedom om att ens partner har sjukdomen. Sådant händer hela tiden. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2