Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Savi | 2010-12-10 09:47 | |
![]() | Blöjor är svårt & har faktiskt olika passform. Min första son kunde bara ha Pampers,då allt annat läckte som ett såll rakt igenom hela tiden. Min andra son kunde bara ha Libero precis av samma orsak,ingen annan blöja gick. Så testa du,det finns ju en hel del blöjor att välja mellan.Det kanske är en helt annan blöjvariant än "märkesblöjorna" som passar,typ Ica,Huggies,Coop....ock skulle fallet för er vara så är det bara att gratulera,de är ju oftast betydligt billigare oxå =) LYcka till. | |
| Gautama | 2010-12-10 09:52 | |
![]() | Jag har två barn, en av varje sort:-) Nu är de stora men jag kommer ihåg när de var små att pampers passade killen och libero till tjejen. Det var flera i min vänskapskrets som hade upplevt samma sak. Vet inte om det beror på hur de kissar helt enkelt. Snoppen kan ju ligga åt lite olika håll så att säga:-) | |
| ArgsintEva | 2010-12-10 10:06 | |
![]() | Jag håller med Gautama... När jag fick mitt första barn så var det vanligast med antingen blöja å plastsnibb.... Eller som där blöjorna som man hade randiga byxor som man köpte bland blöjorna... Det kändes LYXIGT när fastern kom från Tyskland med typ Pampers blöjor.... Tänk att sådana blöjor kunde kännas som riktig Lyx :) Nu har jag ett litet barnbarn som är född i Juli....och inser att det där med blöjor har utvecklats :) | |
| jybackvbg | 2010-12-10 10:09 | |
![]() | Pampers funkar på natten för oss =) | |
| Yamma | 2010-12-10 10:44 | |
![]() | Jag har använt både Libero och Pampers och båda är bra, förutom att nån sort av Pampers gav min bebis sår. Jag tror inte att det beror på blöjan, utan att du har fel storlek. Prova en storlek mindre, enligt min barnmorska suger de upp ungefär lika mycket, anledningen att de läcker är att glappen blir för stora. Det viktigaste är att de inte sitter för hårt runt magen. Det är inte vikten på paketet du ska gå efter, utan hur de sitter runt magen och låren. | |
| vildman | 2010-12-10 10:50 | |
![]() | Ett rent generellt tips också från en som har två killar. Se till att lägga snoppen ordentligt neråt i blöjan så den inte pekar åt något annat håll. i början när mängden är liten spelar det ingen roll, men efterhand kan det läcka. Jag minns inte vilket märke, men det enda av Libero eller Pampers fungerade bra, men inte den andra. Likadant för båda killarna. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2010-12-10 10:52 | |
![]() | Var visserligen några år sedan vi hade spädbarn men det som hände oss var att vi först prövade dyra blöjor för att sedan, ju kaxigare vi blev som föräldrar, testa billigare varianter. Och lågprisblöjorna var inte bättre men heller inte sämre än sina dyrare kusiner. | |
| sannas_man | 2010-12-10 11:00 | |
![]() | Änglamarks blöjor var dom överlägset bästa vi testade iallafall! Libero dom överlägset sämsta! Men, som sagt det har väll med barnets passform att göra. | |
| Snoosy | 2010-12-10 22:42 | |
![]() | Euroshopers blöjor är tro det eller ej riktigt bra. Billiga och bra! Om du hittar en av dom äldre förpackningarna så är det ännu bättre. Dom har precis ändrat dom. Dom är fortfarande bra, men inte bättre än dom förra. Prova. Dom kommer funka. Det du kan testa först är iof att ha en storlek för stor blöja på natten. Det kan också funka :) Det gjorde jag då min tjej var under året. | |