Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 783

Forumkategorier

Användare Inlägg  
twistedmind2010-12-04 23:42
Antal inlägg: 123

Äsch, jag tror du oroar dig i onödan bara. Dagens moderna bilar talar om det mesta för dig från instrumentpanelen, t om när en lampa är trasig. Tänk bara på att man behöver fylla på med drivmedel då och då.

Delicious - Ej medlem längre2010-12-04 23:44
Antal inlägg: 11661

Okej, bra ;P Undrade lite över varför det var så mycket om bilen på spelet. Är väl bra att kunna men de flesta åker väl till en verkstad om det är något fel :P

twistedmind2010-12-04 23:49
Antal inlägg: 123

Det viktigaste tycker jag som många tummar på är däcken. Däckkvalitet kan vara skillnaden på liv eller död. Se alltid till att ha koll på dessa då det är färskvara :)

Delicious - Ej medlem längre2010-12-04 23:50

Är inte så orolig över det men jag fick lite panik när jag såg delen om hur bilen fungerar och undrade om det gjorts ännu svårare att få körkort ;P

Delicious - Ej medlem längre2010-12-04 23:51

Inte få, ta körkort, ska det va

Hoodman - Ej medlem längre2010-12-05 00:55
Antal inlägg: 2826

Hehe, men om man lär sig symbolerna under motorhuven (och på instrumenbrädan) så är det rätt enkelt att ''serva'' bilen. Man ska väl inte direkt kunna väääärsta grejerna om bilen, mest basalt - typ däcken och diverse vätskor i motorn. Lysen (bakre skyltbelysning inte att förglömma!).

Hoodman - Ej medlem längre2010-12-05 01:02
Antal inlägg: 2826

Om man inte har så stor möjlighet att köra privat tycker jag att man ska köra intensivutbildning. Risken är om att man drar ut på att ta körlektioner och på så sätt glömmer det man lärt sig dittills. Sen om man kan köra hemma massor tycker jag man ska satsa på det först, förutsatt att man har en vettig handledare som kan trafikreglerna - typ att blinka vettigt och fixa en cirkulationsplats samt inte blir panikslagen eller pratar nonstop och därmed stressar övningsköraren som mest troligt redan är supernervös. Tack vare det slapp jag onödigt många körlektioner.

Irkko_Pirkko2010-12-05 09:47
Antal inlägg: 250

Jag har också köpt bok och "spel" men har dragit ut på det nu i säkert ett år för att jag varit för lat och lite rädd... Men nu som nyårs löfte ska jag ge hundra på att skaffa körkort. Jag ska läsa noggrant och sen spela på datorn. Sen köra intensivkurser på bilskola samt köra med en kompis. Det kan ju inte bli annat än bra?

Jag håller tummarna för dig och mig Delicious :)

8507102010-12-05 10:30
Antal inlägg: 5222

jag tog mitt kort under vintern, gick hur bra som helst!

Vet bara att jag fungerade bättre med teorin på skolan än hemma. Mer "störningsmoment" hemma.

Tess 082010-12-05 10:41
Antal inlägg: 18003

Vi hade en obligatorisk lektion om bilen (byta däck, kolla olja, titta på motorn och sånt där) samt en på halkbana. Sen vet jag inte riktigt vad man ska veta om bilen (mönsterdjup på däck kan ju vara bra att ha koll på), men bilar ändras ju hela tiden och det är väl bättre att man kan en massa om den bil man sedan ska äga och köra mest. Det lär man sig med tiden...
Vet inget om just det program du pratar om, men snart är det dags att införskaffa något liknande här i mitt hus...

Delicious - Ej medlem längre2010-12-05 12:19

Tack för era svar :) Alltid bra att höra erfarenheter och så från andra.
Irkko jag håller tummarna för oss med :)

Labyrint2010-12-05 12:53
Antal inlägg: 513

Jag mosade in all teori under en veckas intensivkurs. Iofs var det så långtråkigt att bara sitta och vänta på att få köra (två lektioner om dan) att man la ner lite jobb, fanns ju inget annat att göra. Drygt fyra år senare tog jag släpkort, då kan de fråga på hela B-teorin också. Pluggade dock bara BE-teori, repeterade ingenting, och det gick rätt lätt ändå. Man repeterar ju teorin när man kör...

SuperUlf2010-12-05 13:04
Antal inlägg: 63

Jag tog körkort i onsdags och det enda tips jag vill ge är att börja plugga i tid! Och sen att inte BARA sitta vid datorn och plugga utan komplettera med läsning i bok och sen finns det ju några teoriprov du kan testa på nätet också :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?