Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:04 | |
![]() | Sirener* ;P | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:06 | |
![]() | Grönöga jag kör ungefär fyratusen mil om året, vad jag tyckte var märkligt med ambulansens beteende idag var att den la sig ungefär tio meter ifrån mig på en sträcka där det var omöjligt att köra om på. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 00:08 | |
![]() | Blinkar med allt dom har? Du är väl medveten om att allt på en ambulans blinkar när de kör utryckning? Är det första gången du ser ett utryckningsfordon? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:10 | |
![]() | Ja... jag vet inte. Jag var inte där, och så här är det ju nästintill omöjligt att bilda sig en objektiv uppfattning om situationen. Det troliga är antagligen att någon var _mycket_ akut sjuk i den ambulansen, föraren säkert stressad (vet att det handlar om minuter) kanske ville ha en bra "framförhållning" när tillfälle väl skulle uppstå för omkörning...? 10 meter tycker jag dock personligen inte är "för nära" när det gäller en ambulans... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:10 | |
![]() | Kul att ha på sitt samvete ett dödsfall för att man sölat i trafiken. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:14 | |
![]() | YJ: Skojar du med mig nu? Du har haft åkeri och tror att det är fullt eller inget då det gäller utryckning? Du har aldrig sett en bil med blåljus utan sirener? | |
| Emollas | 2010-12-09 00:16 | |
![]() | 10 meter? då kunde ju han knappt läsa din reg nr | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:17 | |
![]() | Som tips YJ, Kan du ställa dig på Lilla Essingen en kväll och se utryckningsfordon passera med blåljus helt tysta på essingeleden. | |
| Emollas | 2010-12-09 00:19 | |
![]() | ja men på essingleden som är dubbelt så bred än va en 1+2 väg är så borde det nästan vara fri väg jämnt | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 00:21 | |
![]() | Emollas, jag vet att det blev lite knivigt för dig nu då vi prata om två olika saker, vet du vad KRAM på dig och du har rätt. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 01:02 | |
![]() | Va? Var kom ljudsignalen in i bilden? Att ambulansen låg nära dig är väl standardförfarande för utryckningsfordon, inte minst för att man ska UPPMÄRKSAMMA dem. Trots att du kanske har god uppsikt i backspeglarna så är det långtifrån alla som är medvetna om vad som överhuvudtaget sker i trafiken, kolla bara på dessa som bildar enorma köer bakom sig precis hela tiden genom att ligga och sova i vänsterfilen eller överhuvudtaget köra mycket långsammare än tillåtet. 10 meter är väl knappast nära heller? Jag ligger och trycker betydligt närmare än så när nån jobbig svenne somnat i vänsterfilen och jag är mycket angelägen om att visa mitt missnöje. Vanligtvis tar det flera hundra meter innan föraren reagerar trots att jag även uppfostrar flitigt med ljud- och ljussignaler. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 01:08 | |
![]() | Hehe, ärligt talat, det här är en av de roligaste trådarna på forumet på länge. Du blev omkörd av ett utryckningsfordon och så kränkt av "alla blinkande ljus" att du åkte hem och skrev på internet om det. Du måste vara kvinna va? Speciellt som du kör hästsläp, kan inte minnas sist jag såg en man göra det. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:23 | |
![]() | Var är vänsterfilen? Det är en två+plus ett väg och hästsläpet låg framför mig, om du har svårt att läsa kan jag rita en bild. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:28 | |
![]() | Hela trav-Sverige känner sig lite ledsna då en lillgammal pojk i kostym sitter i mammas gillestuga och säger att inga män kör hästsläp. | |
| Jesper M | 2010-12-09 01:36 | |
![]() | fan vad jag tycker synd om folk som inte bara kan chilla i trafiken, sätta på lite go musik och glida fram i ett vettigt tempo. ingen livskvalitet att sitta där och skrika o bära sig åt liksom. | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-12-09 06:32 | |
![]() | Sluta plåga hästen med att dra runt den på landsvägarna i ett löjligt släp. | |
| Neaa2 | 2010-12-09 07:11 | |
![]() | Yamaha... Det är så himla osexigt med män som klappar sig för bröstet och påstår att vissa saker är feminina för att hävda sin egen stora manlighet... Ta en öl och titta på v75 en lördag som riktiga män gör...det är inte söta Lisa med flätor som kör de hästarna varken på banan eller vägen!! Mindervärdeskomplexen lyser igenom i sådana kommentarer.... I fallet med karln som blev av med körkortet för att han körde för fort så erkände ambulansmannen att han agerat fel som legat nära med sirener på när föraren inte kom undan... De stressade honom att begå ett lagbrott och så får de inte göra (sedan kan man ju tycka det är rätt iaf om det räddade någons liv)! De ska slå av sirenerna och släppa efter tills det går att komma undan!! | |
| Emollas | 2010-12-09 13:10 | |
![]() | Grundsnygg: Jag håller med Jesper M på ett sätt men är det Ambulansen som borde göra det här tycker du eller: fan vad jag tycker synd om folk som inte bara kan chilla i trafiken, sätta på lite go musik och glida fram i ett vettigt tempo. ingen livskvalitet att sitta där och skrika o bära sig åt liksom. Tänk va många liv som skulle gå till spillo då om ambulansförarna skulle sitta och chilla i trafiken och sätta på lite go musik yeah yeah. Låt oss glida fram så överlever säkert personen där bak i bilen. | |
| Jesper M | 2010-12-10 00:04 | |
![]() | hehe nej ambulansförare och liknande samhällsnyttiga instanser har dispens vad gäller trafikchillande :) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-10 00:17 | |
![]() | I vissa fall kanske samhället skulle vinna på att patienten var "extremt" trött vid ankomst. | |