Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:22 | |
![]() | Så länge man slipper blanda in kärlek så funkar det mesta. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-09 23:22 | |
![]() | OHHH, nu övertygade du mig när du hänvisade till Expressen och Aftonbladet! Jösses. | |
| strömavbrott | 2010-12-09 23:23 | |
![]() | kafountine: Läs barnkonventionen om barns rättigheter! Föräldrar har ansvar för barnen, men det innebär inte att de får diktera vad barnen ska äta bl.a. Respektera barnet!!! | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:24 | |
![]() | Och, jag skulle aldrig ge mina barn varken sojaprodukter eller havremjölk. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 23:30 | |
![]() | Nej, ni blev ju inte ens övertygade av att en biolog förklarade faran med gräskost under uppväxtåren, samt att hela läkarkollektivet avråder från det. Ni är övertygade om att vegankost är det enda rätta såtillvida att ni även påtvingar era barn det, för annars finns risken att de växer sig stora, starka, aktiva friska och får en hudton som inte påminner om klienter på bårhuset. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:35 | |
![]() | mrperfect 2010-12-09 23:12 "Vilka pseudodiskussioner vi har i västvärlden.... " Hur menar du? | |
| bujum | 2010-12-09 23:36 | |
![]() | Barn behöver animaliskt fett. Det är jag övertygad om. Att de också skulle behöva äta mer grönsaker och frukt än de flesta gör är en annan sak. Min svägerska var vegan under en tid. Också när hon skulle ha sitt ena barn. Det barnet vägde nästan 6 kilo. Helt sjukt. 'Det berodde på hennes ensidiga kost. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:38 | |
![]() | Inte för att börja hetsjakten mot överviktiga eller så men idag är det väl ett större problem att barn grundlägger fetma tidigt och riskerar förkortad livslängd, än att veganbarn svälter ihjäl. Att vara övergödd eller undernärd före en graviditet kanske borde vara straffbart det med. | |
| apbur | 2010-12-09 23:40 | |
![]() | Varför är det så viktigt att barn får i sig mättat fett? | |
| bujum | 2010-12-09 23:40 | |
![]() | JAg är också övertygad om att det finns andra näringsämnen i kött och fisk (kanske framför allt fisk) som de behöver | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:41 | |
![]() | Det intressanta i denna tråd för mej som socialarbetare är inte yamahas försök att provocera, det är strömavbrotts sätt att misstolka barnkonventionen! | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:43 | |
![]() | Om min sjuåring vill äta pannkakor och sylt morgon middag kväll sju dagar i veckan är det han rättighet enligt barnkonventionen!Eller strömavbrott? | |
| bujum | 2010-12-09 23:44 | |
![]() | Omega3 är fleromättat | |
| apbur | 2010-12-09 23:44 | |
![]() | Ja, det är ju en helt annan sak. Det hade underlättat diskussionen om ni kunde precisera exakt vilka näringsämnen det handlar om. "Djur är bra, späck är ännu bättre" räcker inte. | |
| bujum | 2010-12-09 23:46 | |
![]() | Detta är essentiella näringsämnen som MÅSTE tillföras genom kosten för kroppen kan alltså inte tillverka dem själv | |
| apbur | 2010-12-09 23:47 | |
![]() | Vilket också går att få i sig genom vegetabiliska oljor. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 23:47 | |
![]() | Jag upplever inga fetmaproblem bland dagens ungdomar i pubertetsåldern, däremot det motsatta. Det råder svältkultur sedan den nya generationen börjat beundra anorektiska bloggande fjortisar, och de flesta unga vuxna jag ser har en plankliknande kroppsbyggnad och har cigarett i mun. Fetma beror snarare på att barnen tillåts ersätta kvalitativ köttrik kost med chips och Red Bull. Kött gör starka barn, kött gör smarta barn. Kött ger framtidens vuxna kraft och energi att åstadkomma stora yrkesmässiga resultat och bli superproduktiva varelser. Inte passiva, bleka veganer som avdelar sin tid åt att kalkylera exakt hur mycket gräs de behöver äta för att få i sig tillräckligt med näring för att överleva dagen. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:50 | |
![]() | YJ.s specialkunskaper slutar aldrig att överraska. | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:50 | |
![]() | I Holland skickar 75% av föräldrarna med sina barn kakor och läsk till lunch. Detta vet jag för att jag bott där i 3 år, och jobbat inom skolan. Denna svenska diskussion är inget annat än typiskt svensk. Intressant, men oerhört mkt I-landsdiskussion. | |
| strömavbrott | 2010-12-09 23:53 | |
![]() | älska VF: pannkakor och sylt sju dagar i veckan är inte fel, en massa proteiner och vitaminer. Men jag menar inte att man ska ge ungen vad den ber om hela tiden, stå och steka pannkakor närhelst ungen vill ha. Man är ju inte ungens slav. Nej, det som är viktigt är att man inte får HINDRA ungen från att äta något som den vill ha, om det inte är uppenbart skadligt. Står det korv på bordet på förskolan, ska ungen få ta korv om den vill. Det är ju fruktansvärt att säga till ungen: "Det där får inte du äta, det är till de andra barnen." | |