Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Labyrint | 2010-12-11 19:57 | |
![]() | Linsvätska funkar toppen som ögondroppar, man behöver verkligen inte en extrasort. Droppar ofta om jag råkat somna med linser, och har flera gånger droppat i ögonen på kompisar som inte har linser, men av någon anledning varit irriterade i ögonen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:39 | |
![]() | du har fel linser.du behöver "blötare linser typ Biomedics55 eller liknande,har du linserna åt rätt håll?när du böjer linsen så ska den inte fastna ihop,då är den"ut och in"äter du någon medicin? som gör ögonen torra?gå till din optiker och säg att du vill prova en blötare lins | |
| Maja G | 2010-12-11 20:45 | |
![]() | hade precis samma bekymmer med mina linser..till slut fastnade den ene linsen i ögat och där satt den i flera dagar med inflammerat öga på kuppen:( Slutade att använda linser efter det.Jag blev rädd! Köper mig snygga glasögon istället.Snart dags för ett byte! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:48 | |
![]() | Uppdatering. Testade Gunillas tips. "Duttade" lite linsvätska på en tops och "droppade" lite försiktigt i ögonvrån, blinkade några ggr och testade sen att ta ut. Linserna lossnade så lätt och smidigt! :D Ska gå ner till optikern på måndag och höra om dom har nån speciell vätska eller om det går bra att använda linsvätskan. | |
| -Snödroppe- | 2010-12-11 21:45 | |
![]() | Det är bara att droppa linsvätska direkt i ögat om man råkat bli torr i ögonen på kvällen eller somnat med linserna i. Luta huvudet tillbaka och spruta direkt från flaskan. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:02 | |
![]() | Ah, jag har dock ingen flaska, kör med endagslinser så jag har bara den lilla vätskan som är i "behållaren". Ska köpa nåt på mån iaf. | |
| Bettanse | 2010-12-11 22:10 | |
![]() | Jag har förra året opererat in syntetiska linser pga att fötts gravt synskadad. Nu använder jag bara vanliga läsglasögon och ser som en hök mot för tidigare. En helt ny värld som har öppnats verkligen! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:31 | |
![]() | Jag hade ett par linser i början som var sådär jobbiga och satt konstigt. Till slut kom optikern fram till att jag hade någon konstig form på ögat och kärlen på insidan var lite stora så att linsen drogs med upp när jag blinkade. Måste ha tunna linser, kan inte ha några färgade linser om det inte är special men som tur e är jag nöjd med min ögonfärg :P Kan rekommendera en "rengöringsvätska" för linserna mer än bara den vanliga vätskan. Tar bort äckelpäckel som inte går bort annars och linserna känns nästan som nya :) Har man endags så är det onödigt men annars så. | |
| Wildhoney | 2010-12-12 22:53 | |
![]() | När jag först fick linser hade jag också såna problem, de fastnade, kliade, trillade ur och hade sig. Grymt jobbigt. Hade då månadslinser som man var tvungen att plocka ur på natten och tvätta. Det blev bättre efter ett tag så jag tror helt enkelt att det berodde på ovana. Men sedan skaffade jag såna man kan sova med, och det var sjukt stor skillnad! Jag kan gå med mina i en månad i sträck om jag vill, helt utan problem. Man behöver nästan aldrig ta ur dem eller ens pilla till dem. Så prova gärna såna! Kul förresten att grönöga behöver lins ... =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-12 23:11 | |
![]() | det tar lite tid innan vanan kommer | |