Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 678 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-12-14 11:22 | |
![]() | Det har hänt att jag tryckt på normal av misstag och känt mig stressat och önskat att personen skulle spela snabbare, men jag skulle inte säga något. Felet är ju mitt eget. | |
| Fiver | 2010-12-14 11:28 | |
![]() | Det är klart man får använda hela sin tid, när någon klagar så brukar jag se till att verkligen använda den rättigheten fullt ut. | |
| vildman | 2010-12-14 11:30 | |
![]() | Jag har också varit med om motsatt, när jag som Minta gjort fel och kört normalt så lägger jag lika snabbt som jag brukar i Panik/Hets, och har då fått höra gnäll på att jag ska spela snabbare spel. Så det finns typer till allt. Självklart skyndade jag mig än mer då ;-) | |
| Dino78 | 2010-12-14 11:40 | |
![]() | Jag spelar ibland långsamma spel bara för att jag t ex ska äta samtidigt. Då kan jag inte spela panik utan väljer stress, elle rmöjligtvis hets. Men har ännu inte fått någon anklagan om att spela långsammare eller välja snabbare spel :-) | |
| Labyrint | 2010-12-14 11:41 | |
![]() | Jag har blivit utskälld för att jag spelade för snabbt på hets, innan paniktempot fanns... Ibland undrar man ju vad folk pysslar med. | |
| Dino78 | 2010-12-14 11:42 | |
![]() | Labyrint - haha, då kan man verkligen undra. Men folk blir säkert sura på dig för att du är bäst och ligger man under stort blir frustrationen ibland enorm :-) | |
| Saberhagen | 2010-12-14 11:50 | |
![]() | Bra tråd, jag håller med vad som sagts, om ni inte har tid att spela den hastighet ni valt så välj en snabbare eller spela inte alls! | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2010-12-14 11:53 | |
![]() | ja jag också och många är riktigt otrevliga men som sagt varför bry sig | |
| Bitte - Administratör | 2010-12-14 11:53 | |
![]() | Anmäla är väl alltid bra, för det kan ju vara en person som alltid kommer med småspydiga kommentarer och det ska INGEN behöva ta sånt då man spelar Bitte | |
| Pubbe | 2010-12-14 11:54 | |
![]() | Så länge man håller sig inom tidsramen (ej minustid) tycker jag det är okej att göra som man vill med tiden. Alltså om nån vill spela paniksnabbt i ett normalrum så är ju det upp till den personen även om valet av rum då kan tyckas vara märkligt. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-14 11:54 | |
![]() | Jag tycker det känns konstigt att välja det segaste tidsbegränsade tempot där man har upp till hela 5 minuter per drag och sedan sitta och beklaga sig över långsamhet. Även om jag tycker det är onödigt att få pikar för att jag spelar långsammare än snabbast på Panik! så kan jag förstå det på sätt. Som avslutning på detta inlägg vill jag säga att det inte spelar någon roll hur snabbt eller långsamt man spelar så länge man vinner. Panik!, även om det är ett snabbt tempo, går inte ut på att spela så snabbt som möjligt liksom Normal inte handlar om att använda varenda sekund av sin tid. Den med högst slutpoäng efter summering av bonus- och avdragspoäng vinner matchen. | |
| Dino78 | 2010-12-14 12:28 | |
![]() | Spelet går ut på att få så mycket poäng som möjligt, och då även såklart MER poäng än motståndaren. Men även att spela inom tidsramen. Alltså går panik ut på att spela snabbast möjligt, annars går du ner på minustid och det förlorar man massor på. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-14 12:36 | |
![]() | Om jag spelar till mig en minuts tidsavdrag men snittar 10 poäng högre per drag vinner jag ändå matchen, bara som ett exempel. För att hårdra: Jag möter emellanåt tidsivrare som till synes inte alls bryr sig om brädets nytillkomna taktiska möjligheter i kraft av mitt drag utan påfallande ofta direkt lägger där de redan placerat ut brickorna, i försök att hetsa. Det är sällan bra ur något annat än tidssynpunkt. | |
| Dino78 | 2010-12-14 12:45 | |
![]() | Det beror på vilken rating den du spelar mot har. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-14 13:31 | |
![]() | Ja, det är lätt att säga det och sluta diskutera där, men om man jämför med vilka ratingintervall den taktiska aspekten oftast kommer i lite skymundan så sker det oftare även högre upp på ratingstegen än det normalt skulle förekomma, på just paniktempot. Det gäller att komma ihåg att plocka ordentligt med poäng under matchens gång. Om det tar sammanlagt 37 sekunder att prestera två drag som sammanlagt ger 62 poäng är det i längden ofta mer värt än att vika 7 sekunder av tiden till att ackumulera 18. Jag tror man blir mindre stressad av utsikten av ett eventuellt tidsavdrag om man har en ledning på >100 poäng. Åtminstone blir jag det. Summa summarum: Det är allt som oftast viktigare att se till att plocka ordentligt med poäng matchen igenom än att eftersträva att ha massor av tid kvar på klockan. | |
| Smulanbus | 2010-12-14 13:51 | |
![]() | spela på bara... spelet ska ju vara roligt ju!!! | |
| Dino78 | 2010-12-14 13:56 | |
![]() | Jag anser att det är lika viktigt att både ta så mycket poäng som möjligt som att hålla koll på tiden. Tiden kan jag kontrollera själv, det kan jag inte göra med motståndarens poängskörd. | |
| Lillstölla | 2010-12-14 14:01 | |
![]() | Har varit med om samma sak som TS och blivit hetsad och tillsagd att "snabba på" för personen skulle upp tidigt morgonen därpå osv. Men kan ju ge svar på tal så sa till henne att hon skulle väl inte ha startat ett spel om hon inte hade tid att spela då så fick skylla sig själv och ville hon ge upp så inte mig emot. Personen i fråga sa inte ett ljud till resten av spelet! | |
| The Mag | 2010-12-14 14:03 | |
![]() | Dino: "Det beror på vilken rating den du spelar mot har. " Det där stämmer ju inte. Den som vinner matchen, den vinner matchen. Det har ju ingenting med rating att göra. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-14 14:23 | |
![]() | Man kan inte i lika stor utsträckning kontrollera motståndarens poängskörd som sin egen, men får man exempelvis 255 poäng vid matchens slut är det kanske läge att fokusera på annat än tiden. | |