Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:09 | |
![]() | En låt till som jag verkligen gillade Madness - One Step Beyond | |
| le-lou | 2010-12-16 01:24 | |
![]() | Portishead, Massive Attack, PJ Harvey och Pearl Jam och allt däremellan. Nu för tiden lyssnar jag inte alls så ofta på musik. Kommer börja med Christer Sjögren snart. | |
| levmysjkin - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:28 | |
![]() | Small Faces | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:34 | |
![]() | Gautama: Hehe mm. Jag är ingen dansbandstjej direkt. | |
| vindsus86 | 2010-12-16 04:46 | |
![]() | Oj, från hela tonårstiden? 13-19 alltså. Hum. En del med Backstreet boys (när jag var runt 13) Andra låtar som jag numera inte nödvändigtvis tycker är så bra, som Eiffel 65 - I'm blue Will Smith - Miami och annat skräp som gick på MTV. Så gillade jag jättehäftiga grupper i stil med Take 5. Och The Offspring. Lyssnade även väldigt mycket på Björn Rosenström Senare fick jag lite, i min mening, bättre smak, och då blev några av favoriterna: Det mesta med Don McLean (började lyssna på vid cirka 13 års ålder) Det mesta med John Denver (började lyssna på vid cirka 15 års ålder) Vissa låtar med Jim Croce, i synnerhet Time in a bottle och Working at the car wash blues (13-årsåldern) Det mesta med Jävlaranamma (15-årsåldern) Mycket med Cornelis Vreeswijk, både på holländska och svenska (så länge jag kan minnas) Hedningarnas skiva Kaksi (sen jag var liten) Lars Winnerbäck (sen jag var 18) Little Richard - Long tall Sally och Lucille (18-19-årsåldern) Nationalteaterns skiva Livet är en fest och senare även lite andra låtar (15-årsåldern) Jackson five - ABC, I want you back, The love you save (18) Absolute reggae 1 och 2-låtar (sen jag var liten) En del låtar med Ritchie Valens, så som Come on, let's go, Cry, cry, cry, Donna, Little girls, That's my little girls, We belong together, Ohh my head En del Ted Gärdestad-låtar Låtarna från en Ulf Dageby-skiva Sen har jag även varit förtjust i följande låtar av olika anledningar: Amen Corner - (If paradise is) Half as nice (16 år) Bay city rollers - Bye bye baby (16 år) Julee Cruiser - Falling och The nightingale (16 år) Nitty gritty dirtband - Mr. Bojangles Patience and Prudence - A smile and a ribbon Rod Stewart - Maggie May Small faces - Itchicoo park och Lazy Sunday (16) Supertramp - The logical song (16) Beatles - Twist and shout Peter Gabriel - Sledgehammer (gillar basgitarren. dojngdojngdojng. 17 år) Och en del andra. Blev mycket text, men ja... jag byter favoritlåt då och då. Lyssnar nästan maniskt på den under en period och sedan vidare till nästa. Ovanstående har någon gång varit en sådan favoritlåt. Och där jag bara nämner artister så är det flera låtar som varit det. | |
| Mouche - Administratör | 2010-12-16 05:21 | |
![]() | Det finns mängder och åter mängder av olika musiktrådar som man bortom allt tvivel kan använda även för denna sorts musik. "...skapa inte meningslösa trådar..." etc etc Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2