Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dilivio | 2010-12-17 12:27 | |
![]() | Använder det aldrig, förstår inte grejen.. | |
| nettan23 | 2010-12-17 12:44 | |
![]() | Grejen är att göra maträtten fylligare och tillsätta "syrlighet" :) | |
| nettan23 | 2010-12-17 12:45 | |
![]() | sött salt surt du vet ;) | |
| dilivio | 2010-12-17 12:55 | |
![]() | Tycker inte det är speciellt gott, men om man är några stycken som lagar är det alltid nån jävel som ska ha i skiten, vad det än är man gör. Känns typ som att laga purjolökssoppa och slänga i en glass. | |
| SkySpy_ | 2010-12-17 13:29 | |
![]() | Stinas kyckling. Häll av spadet som blir. Blanda i CF krydda med lite vitlök utsökt gott! | |
| zoof | 2010-12-17 14:42 | |
![]() | dilivio: glass i soppa är är aaaasgott! | |
| Lillstölla | 2010-12-17 14:54 | |
![]() | Vitlökssåsen jag gör, alla älskar den! Super god till grillat, pommes, ja nästan allt. Och går utmärkt att frysa om inte allt skulle gå åt. 1 burk CF, 1 köttbuljongstärning och så vitlök efter önskemål, ska pressas i. Bara låt buljongen smälta ner i CF:n och när den gjort det så i med vitlöken, går bra att byta ut köttbuljongen mot grönsaksbuljong. | |
| caughtbock | 2010-12-17 16:30 | |
![]() | www.youtube.com/watc...zJ mbkgs3uY | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-12-17 16:48 | |
![]() | Jag använder det till världens lättaste köttfärslimpa. ca 600 g köttfärs 1 CF, smaksatt med tomat och basilika om man vill 1 paket fransk löksoppa, pulvret salt och peppar Blanda ihop och sen in i ugnen precis som vanligt. Hur gott som helst! | |
| annakarineli | 2010-12-17 17:46 | |
![]() | Fisksåsen som bör göras i dubbelt så stor mängd som man hade tänkt sig... 1 burk CF, lika mycket grädde, tillsätt en eller flera fiskbuljongtärningar beroende på mängd vätska, smaksätt med antingen rivet citronskal och lite saft alternativt pepparrot. Smaka av med eventuellt lite salt och vitpeppar. MUMS! =) | |
| nettan23 | 2010-12-17 17:48 | |
![]() | Sambon gör en god kall sås CF, Aromat och pressad vitlök, gött till kött | |
| annakarineli | 2010-12-17 17:51 | |
![]() | Den här rätten är också elt fantastiskt god och enkel och passar utmärkt så här i saffranstider! (Till och med mig som inte brukar vara överförtjust i denna lussekattskrydda i maten.. =) www.ica.se/recept?re...ei d=627646 | |
| Stenknäck | 2010-12-17 17:56 | |
![]() | Jag är heller inte så där alldeles förtjust i detta craime fraiche som vissa använder till allting. Vad gjorde man före craime fraiche fanns? Till lax gör jag istället en liten förpackning gräddfil och häller i en rejäl klick med löjrom plus dill och lite salt och svartpeppar samt rör ihop det och låter det stå en stund i kylskåpet. Sen brukar jag då köpa en stor laxbit eller en laxsida och smörjer ett folieark rejält och lägger laxsidan på denna och sen slatar jag laxsidan och sen skär jag 2 citroner i skivor och lägger ovanpå laxen och packar in alltsammans i folien och in med det i ugnen i så där 40 min i 225 graders värme. Kokt potatis till och det är kanongott. Jag lovar...... fick receptet av en fiskare inne i hamnen i Göteborg för många år sedan. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-17 17:58 | |
![]() | Crème Fraîche om man ska vara sjukt petig. | |
| birkan96 | 2010-12-17 20:33 | |
![]() | CF i massor av maträtter!! ;) Stek laxportionsbitar tills de nästan är klara. Ta upp dem och lägg dem på ett fat och häll i 1 burk naturell CF och en burk färskost av något slag (jag använder oftast Philiadelphias) i stekpannan. Rör ihop det och lägg sedan tillbaka bitarna att puttra klart i såsen... Servera med ris. Har alltid i minst en burk CF basilika/tomat i köttfärssåsen. | |
| dilivio | 2010-12-18 00:21 | |
![]() | zoof: Nej. Det smakar Tjernobyl. | |