Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2011-02-19 10:45 | |
![]() | En riktig vän finns alltid där för en. Även om man inte ses på länge eller hörs av olika anledningar. Så finns alltid vännen där när man behöver den. Så har det vart för mig, jag har två nära barndomsvänner, i olika perioder i våra liv har det vart sporadisk kontakt, men kontakten har alltid funnits där. Min äldsta barndomsvän har jag nära kontakt med i dag vi har vart vänner i 38 år så det är några år och många minnen vi delar. Den andra vännen hörde jag inte av på närmare 8 år helt tyst, men så en dag ringde hon. Jag visste att hon hade gått i från man och barn och flyttat till Sthlm. Numera bor hon i Norge så långt upp man kan komma i princip. Hon hamnade i ett tungt drogmissbruk i Sthlm och skämdes så att hon inte ville ringa mig. I dag mår hon inget vidare och har ångrat så mycket av det hon gjort i sitt liv. Det är tufft att trösta på distans det blir inte detsamma som när man är nära, och kan åka över. Men hon är inte densamma i dag, som hon var när hon bodde här hemma. Men hon är min vän och har vart det sedan vi var i stallet och rände i 12-årsåldern. Hon kommer alltid att vara min vän och jag finns där för henne så länge hon vill det. | |
| Kristallklar | 2011-02-19 18:01 | |
![]() | Jag hade en riktig vän en gång. Hon var fin och rolig och var vid min sida alla dagar i veckan. Hon visste allt om mig men accepterade mig för den jag var. En dag slutade vi vara vänner. Alla mina hemligheter som hon fick av mig har hon nog sparat, för jag har i alla fall inte hört dem från någon annan. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-19 18:10 | |
![]() | För mig är vänskap lite olika beroende på vilken relation det handlar om, jag gör olika saker med olika vänner, kan bejaka olika sidor hos mig själv med olika personer. Det som förenar en i vänskapen är att ju dock alltid att man hittar något gemensamt, att man är tillräckligt lika för att förstå varandra på ett sätt som inte alla gör. Därur kommer respekten, skratten, närheten och tryggheten. En nära vän är allt en partner är minus det sexuella. | |
| Maddifix | 2011-02-19 18:14 | |
![]() | Jag har världens bästa vän. Hon ställer upp i alla lägen. Hon kan förstå mig utan att jag behöver berätta. Hon vet allt om mig. Hon ser när något är fel och hon vet precis hur hon ska göra för att få mig på bra humör:) Hon vet alla mina hemligheter och jag är inte ett dugg rädd att hon ska föra det vidare. Jag tror att det är viktigast i en vänskap. Att veta att man alltid kan lita på varandra. No matter what. Och att man respekterar varandra för sina olikheter. Jag älskar min bästa finaste vän och jag skulle gå i döden för henne. Och jag vet att hon skulle göra detsamma :) <3 | |
| gnill | 2011-02-19 18:38 | |
![]() | creamie om syftet med att hitta en vän är att ha "någon" som statist på ditt bröllop föreslår jag att du hyr in en. | |