Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-05 16:06 | |
![]() | ajaha,fattar inte varför det skulle vara svårt ,att hålla det på en normal nivå ? | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-05 16:15 | |
![]() | För att folk med sockerberoende känner ett enormt sug och när dom inte får socker så får dom dippar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-05 16:20 | |
![]() | ok vi måste vara olika ,jag skulle aldrig kunna bli socker beroende,om jag äter choklad 4 dagar i rad på julen så inte behöver jag äta choklad den 5:e dagen,men så är det tydligen inte för alla | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-05 16:27 | |
![]() | Nä vi är ju alla olika. Jag tar gärna en öl eller whisky ibland men vill inte ha det varje dag. Däremot så kan jag gärna äta för mycket mat om jag inte tänker mig för. | |
| kalix71 | 2011-01-05 16:37 | |
![]() | Tror som många att det är den övriga kosten man också måste se över...sen kanske man behöver skaffa sig lite karaktär..Nån här som har tillövers?? | |
| raisingirl | 2011-01-05 16:42 | |
![]() | Det är ju individuellt hur känslig man är för socker, vissa måste avstå helt från kolhydrater överhuvudtaget medans andra kan äta hur mycket godis som helst utan att ha svårt att sluta. Skönt för dig ttiittii att det är så, men för många är sockerberoende ett stort problem! Jag har ännu inte lyckats hitta min optimala nivå, men ett tips är att läsa "Sockerbomben" av Bitten Jonsson, massa fakta om hur mycket socker vi egentligen får i oss (skrämmande mängder) och väldigt bra information om vad detta med beroende innebär, både vad gäller socker och annat. Läs! | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-05 16:44 | |
![]() | Tror att ett sockerberoende byggs upp på lite mer än fyra dagar. | |
| apbur | 2011-01-05 16:58 | |
![]() | Frågan är väl om det är ett beroende eller helt enkelt en konsekvens av att man experimenterar lite för mycket med sitt blodsocker. Sen det här med candidasvamp. Menar man alltså att svampen tar över ens kropp och lurar kroppen att signalera att den behöver mer socker som sen svampen kan leva av? | |
| Candino2 | 2011-01-05 17:35 | |
![]() | Jag har läst några kloka ord att det handlar om att styra sitt tänkande. Det är ju jättegott med onyttiga saker. Men det är ju bara för en kort stund när man har det i munnen. Tänk i stället hur skönt det känns i magen och kroppen när du äter något nyttigare :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-05 17:45 | |
![]() | Flytta till skogen. Finns inga frestelser. | |
| floderus | 2011-01-05 17:57 | |
![]() | Mörk choklad, nötter, en bit parmesanost är gott när man är lite hungrig | |
| Vaniljisen | 2011-01-08 21:02 | |
![]() | Candino2 - det är verkligen helt rätt. Det är mycket som sitter i huvudet! Jag är ganska motiverad nu, men vet att när jag kommer igång och jobbar igen och ska handla efter jobbet (trött och hungrig), så är det så svårt att motstå en chokladbit i affären, som jag kan ha i bilen på väg hem, som "belöning" för något. Också har jag kanske åkt dit igen, men då är det bara att börja om. Raisingirl - skulle vara intressant att läsa "Sockerbomben". Jag har börjat titta över övrig kost. Min müsli är väldigt söt (ICA:s Chrunchy), så idag har jag gjort en egen med äpple, havregryn, rapsolja, vatten, kanel och solrosfrön. Känns mycket lättare att äta nyttigt när man har tränat också för då vill man inte förstöra med choklad. Vi får se om jag börjar äta mörk choklad. Kanske dumt?! Steget från mörk till ljus är inte långt. | |