Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade35
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dersu2011-01-09 10:48
Antal inlägg: 461

Kan lugnt säga att det är det vidrigaste stället jag jobbat på. Finns ingen respekt för vare sig kunder eller anställda. Nä, klart affärsidén inte är hög kvalité men det är det dom påstår att dom ger.

Är helt med på att vissa tycker det är en upplevelse men jag menar på att man kan få den på riktigt om man går någon annanstans. Är man ett tjejgäng kan man lätt boka en eftermiddag/heldag med en fotograf till exakt samma pris, eller lägre.

MalanMos: Om du funderar på att köra ett liknande koncept så räkna väldigt noga på det innan du kör igång. Det är lätt att sätta höga mål på kvalité mm men det finns inte så mycket utrymme för det när man räknat igenom. Det finns inte alls samma marknad som det gjort tidigare heller.

LadySol - Ej medlem längre2011-01-09 10:52
Antal inlägg: 33199

Birkan 96 - Men självklart KAN de ta olika bilder med olika vinklar, men av de femtontal vänner jag har som varit där och sen lagt upp bilderna på t ex fejjan så har 12 st exakt samma poser och vinklar medan de övriga 3 har likadana som varandra. Skillnaden är enbart kläder och eventuellt frisyr, eftersom de har med sig egna kläder och har olika frisyrer att utgå ifrån. Det känns inte alls proffsigt och som jag sa, de jag sett har de lyckats lägga PÅ en satans massa år på istället för att göra dem glamoröst unga och vackra.

MalanMos2011-01-09 11:20
Antal inlägg: 202

Dersu; Det skulle vara som en hobby isf :]

Självklart finns det grymma bilder från studion, absolut! Men om genomsnittskvalitén är dålig så tycker jag inte att det är värt det. Men som sagt, detta är bara min åsikt!

Dersu2011-01-09 11:22

Malan: Som hobby/extraknäck tror jag mer på det. Se bara till att inte ha några fasta kostnader så har du inget att förlora på att försöka.

MsKitty2011-01-09 20:08
Antal inlägg: 12

Dersu: jag beklagar. Jag är lätt serviceskadad så jag hade många synpunkter efter mitt besök. Min fotograf hade två sällskap på gång i samma rum & gick även till ett annat rum - helt bisarrt. Jag tror knappast det var hennes drömjobb heller. Det bästa var nog tiden vi fick vänta innan någon ens hjälpte oss. JAG är traumatiserad. Vi kanske kan bilda en stödgrupp/krisgrupp för f.d kunder/anställda? ;)

Dersu2011-01-10 08:38

MsKitty: Var var du någonstans? Malmö, Gbg, Sthlm? Jobbade i Malmöstudion så har bara erfarenheter av den. Antar dock att det är likadant i de övriga, det är ägarna som styr det galet.

MsKitty2011-01-10 16:34
Antal inlägg: 12

Jag var i Stockholm. Det var sååå kaotiskt; men vi tänkte att vi ändå skulle ge det en chans. Det bästa var nog ändå försöken till försäljning efteråt.. haha. Då helt plötsligt blev det jääätteproffsigt och lugnt och hon var sååå intresserad av oss. "Gillar du den här bilden?""Nej." "Jamen den häär var du jääättefin på" "Nej." "Vi har en jättebra betalningsplan om du vill köpa hela paketet..." :)
Men som sagt. Jag är mer servicepetig än många andra, så min åsikt ska kanske tas med en nypa salt. :)

Dino782011-01-10 20:03
Antal inlägg: 194

Jag var i Västerås och upplevde vare sig hårstylist, sminkör eller fotograf som stressad. Ej heller hon som gick igenom bilderna med mig och min svägerska. Vi var dock där först så det var kanske därför? Har hört av andra som varit där att de fått vänta i flera timmar på sin tur ochd et hela är ju över väldigt fort.
Man fick själv komma med tips och önskemål vad gällde både hår och smink - jag däremot är både ointresserad och hopplös vad gäller båda områden så hon fick fria händer.

Poserna var exakt likadana för mig och svägerskan och även för de som varit där efter mig. Man sitter i en stol, i nåt jväla rör, står mot en vägg och så den där spegeln.
Det var rätt nytt när jag var där men nu har ju i stort sett alla varit där och visst, jag kan hålla med om att det är lite uttjatat.
jag är jättenöjd med några av mina bilder. Det är en upplevelse i sig att få bli sminkad och stylad och sen fotad. Att gå till en riktig fotograf kostar det dubbla om man inte känner någon och då ingår ingen styling och jag är ful som stryk och ska jag vara med på kort så behöver jag n¨ån som kan sminka mig! :-)

Däremot upplever jag inte bilderna som professionellt undermåliga vad gäller mörker och felaktigt beskurna som TS pratar om. Och de onaturliga poserna anser iaf jag som ganska naturliga ut väl på bilden. Kände mig skitfånig när man stod där och poserade men det såg inte alls lika krampaktigt ut väl på bilden.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-10 20:07
Antal inlägg: 9204

haha, jag har samma erfarenhet som apbur, de mindre sköna väninnorna har fallit som furor för detta koncept och har nu hela sin fb proppad m hemska bilder.

Dino782011-01-10 20:09

Ramsay - Även vi som inte är så jävla snygga kanske med vill se ok ut på bilder? Och VI anser att vi för en gångs skull ser normala ut. kan vi inte få ha vår Facebook med bilder VI tycker är fina? Vi är mäniskor vi med även om vi inte är vackra :-)

ramsay - Ej medlem längre2011-01-10 20:11

jag tycker du ser fin ut jag.

Dino782011-01-10 20:12

Haha, det är ju för att jag för en gångs skull blivit omhädnertagen av "proffs" :-D

ramsay - Ej medlem längre2011-01-10 20:13

äsch:)

Flanellograf - Ej medlem längre2011-01-19 10:41
Antal inlägg: 58

inte ett dugg impad av malansmos bilder heller

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?