Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:35 | |
![]() | släng alla ciggisar i huset, ta bort allt som påminner om nikotin, allt som du förknippar med cigaretter/snus. ta smällen, håll ut i tre ynka dagar sen är du FRI Personligen tycker jag inte om nikotinplåster/tuggummi då jag menar de förlänger beroendet och sedn ska man försöka sluta med dem och för många är det som att släppa en livboj utan att aldrig lärt sig simma | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 11:50 | |
![]() | eller utmana totalt ha en äcklig stinkande ask kopp på bordet och ciggaretter,då är det totalvinst,den 26 september 1990 satt jag i soffan och rätt läge hade kommit, jag fimpade på halva och rökte aldrig mer jag hade bara bestämt mej ,det var inte lätt men min vilja är stark som aldrig förr detta låter kanske lite sjukt men jag VANN | |
| piluttan007 | 2011-01-13 11:59 | |
![]() | succulent... jag är den som äe rädd för att släppa taget... kan simma men det käns som mils avstånd till land .... FAN att det ska va så svårt och att man är så vek.... men blir mer och mer peppad av det jag läser | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 12:03 | |
![]() | piluttan jag vet att du kan | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 12:05 | |
![]() | Piluttan, kom igen nu och släpp taget du kan simma du bara tror du inte kan. Precis när du tror du ska sjunka ska du anstränga dig och vips ligger du vid ytan och njuter av din frihet. Förbered dit rökstopp noga, bestäm en dag och KÖR, tre dagar, tre ynka dagar ska du stå ut för att få känna frihetens sötma genomsyra din själ, dina slemhinnor, dina lungor ja hela din kropp kommer att jubla som inträdet i Pärleporten först då upptäcker du att du har ett eget liv som du själv bestämmer över, du kommer efter ett tag upptäcka att dina eventuella rynkor slätas ut, du känner dig attraktiv DU HAR BLIVIT VACKER | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-01-13 12:07 | |
![]() | Haha, Succulent! Det är nästan, men bara nästan så du övertygar tom mig... ;) | |
| piluttan007 | 2011-01-13 12:13 | |
![]() | Grönöga ... häng på du åxå :-) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-01-13 12:18 | |
![]() | Jag har all respekt för dig piluttan007! Jag hoppas innerligt att du kämpar väl och lyckas. Du vill ju uppenbarligen sluta röka... kör på! Mitt "problem" är att jag inte har några problem med min rökning, har ingen vilja till att sluta, så enkelt är det... och så dumt i mångas ögon. Jag är inte direkt någon storrökare, ca 10 cigg om dagen. Det säger jag inte som någon "ursäkt" eller motivering till att inte sluta på något vis, bara så det är och kanske därför jag inte känner igen mig i vissa av beskrivningarna/besvären någon skriver om lite längre upp på sidan här. Men jag önskar dig absolut lycka till piluttan! :) | |
| piluttan007 | 2011-01-13 12:32 | |
![]() | tack grönöga... jag klandrar dig inte ... fortsätt att njuta. | |
| piluttan007 | 2011-01-13 12:34 | |
![]() | och tack Succulent jag ska försöka . | |
| klackspark | 2011-01-13 12:42 | |
![]() | Jag säger som grönöga, jag röker endast 5-6 om dagen och har inte direkt någon vilja att sluta röka. Självklart vill jag inte röka, det är ju uppenbarligen inte bra, men jag har ingen särskilt stark motivering till att sluta. Men ett tips jag fick från en kompis är att rangordna varje cigarett från 1-5, och skriva ner det. Sen när man tittar på det man skrivit ner så kanske man inser att inte särskilt många är en 5;a, och man inser att det då är onödigt att röka de där andra cigaretterna? Har inte testat själv, men kanske kan fungera! | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-13 13:14 | |
![]() | när jag snusade så ville jag inte heller sluta riktigt utan menade att man ska unna sig något i livet och snuset var liksom en del av mitt liv, min stil min karaktär allt var liksom SNUS. Men varför unna sig något som förstör din kropp, regerar din vilja ja tom. får dig att tro att du vill fortsätta vara självdestruktiv. Nu är jag ju en utpräglad tävlingsmänniska och vill gärna utmana mig själv och liksom kolla om jag klarar vissa saker, alla är inte sådana men alla kan och beträffande nikotinberoende är ALLA skyldiga sig själv att utmana sig själva att upphöra med beroendet. Grönöga och Klackspark ni kan ni också, även 5-6 cigg om dagen är nedbrytande kanske inte mängden i sig utan den dagliga dosen. Man kan faktiskt må bra utan att koppla av med en kopp kaffe + cigg, man kan gå på muggen utan att fimp i munnen, man kan dricka alkohol utan nikotin(fast i början dricker man mycket mer men då ska man dricka varannat glas vatten) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-01-13 13:58 | |
![]() | Men se... jag vill inte. Jag gillar att röka, tycker om hela grejen. För mig finns det en njutningsfaktor i att ta en cigg (finns säkert de som kan komma på en massa andra benämningar på detta... förändrar dock inget för mig.) Jag dricker måttligt med kaffe, alkohol i små mängder och mycket sällan. Dessutom så röker jag Inte inomhus så att gå på toa utan en cigg i mungipan har jag inga svårigheter att göra. ;) Jag tycker om att röka och kommer därmed även att fortsätta med detta. Men all heder till dom som Vill sluta och klarar det! :) | |
| anneli_la | 2011-01-13 14:09 | |
![]() | När jag väl bestämt datum så ska jag läsa boken "Äntligen Ickerökare" som ligger och väntar på mig. Har hört att den är väldigt effektiv....Vill ju inte ha något hjälpmedel för ATT SLUTA, utan då ska bara "bandet" klippas rakt av......Lycka till Ts | |
| piluttan007 | 2011-01-17 13:36 | |
![]() | i dag har jag änså länge bara rökt 3 cig... det brukar vara betydligt fler den här tiden på dygnet.... får se vad det slutar när dagenär slut... men ska minska ner så mycke jag kan och sen slutar jag | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-17 13:47 | |
![]() | lycka tillpiluttan | |
| zoof | 2011-01-17 14:20 | |
![]() | Fint med lite systerskap! Jag slutade röka i oktober förra året. För mig funkade det att trappa ner först, innan jag slutade helt. Jag fick min sambo att fråga mig varje kväll hur många cigaretter jag hade rökt, och eftersom att jag ville kunna ge ett svar jag var stolt över så lät jag bli att röka fler än vad jag hade satt upp som mål. Det hjälpte också oerhört mycket att han blev uppriktigt stolt över mig när jag kunde hålla mina mål, och jag fick mycket beröm. Det svåraste för mig var att bli av med själva vanan, inte nikotinbegäret. Jag ersatte vanorna med andra, bättre, vanor. Som att gå ut och dricka te på balkongen istället för att röka. Att ta ett gott tuggummi när jag väntade bussen istället för att tända en cigg, osv. Lycka till allihopa! | |
| piluttan007 | 2011-01-18 15:21 | |
![]() | tack tack.... jag har en förmåga att gå ut och röka det första jag gör på morgonen ....men i morse bromsade jag mig själv och sa till mig själv att -NÄÄÄ du först ska du dricka en kopp kaffe sen får du röka... och det gick... nästa steg är att ta första ciggen på jobbet.... hahaha men ibland går jag nästan i sömnen ut och röker alltså på morgonen.... | |