Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2011-01-27 18:43 | |
![]() | Om du känner att det blir så i en relation och du vantrivs - gör slut. Jämställdhet på det privata planet kan man nog nästan alltid uppnå om man verkligen vill det, som det ser ut idag. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-27 18:43 | |
![]() | Kvinnor har fördelen att få vara stökiga och tuffa och gilla bilar utan att få fördomen om sig att vara lesbisk, medan en man som är lite försiktig, gillar inredning och är känsligt lagd genast får bögstämpel på sig. | |
| Dyslekso | 2011-01-27 18:43 | |
![]() | "privata planet" - i en relation. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 18:45 | |
![]() | Dys; Aftonbladet? Jag tycker tvärtom att det är kvinnorna som ofta är passiva och lyssnar när männen väl öppnar truten, för männen har någon slags veto på att ha rätt så det spelar ingen roll vad kvinnorna säger, men visst kan dom också få flika in med en liten anmärkning. Eller så är det kvinnorna som kör över ALLA, både män och kvinnor med sitt tycke och vad man ska göra. Har lagt märke till att många killar kommer in i ett samtal genom att ha lyssnat på hela samtalet och snappat upp vad alla sagt och typ snott ihop det till nåt eget. Och alla tycker att jaa precis, du har rätt "Erik". -.- Tjejerna får liksom gnabbas och sen kommer killarna och säger "som det är". | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 18:47 | |
![]() | Precis bizzzy. Tänk er Per Morberg utan svett, blod och hets och lite bullar istället för stora köttstycken. Typ Leila Lindholm med snopp. Vilken bög han hade varit (...) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 18:52 | |
![]() | Ja, män som är pappalediga, går med barnvagn, matar barnet med ett kex på bussen, spänner fast barnen i bilen är ju sååå duktiga. | |
| Dyslekso | 2011-01-27 18:53 | |
![]() | Del, jo men det känns lite typ så, Aftonbladet-skriverier om Birro, Sjödins pojkvänskaos osv. :) Håller med om att vissa män kan bete sig som du beskriver, alltså utan att ens verka tänka på det stjäla andras synpunkter och göra dem till sina egna. Upplever dock inte det som så vanligt, men man ser väl vad man vill. ;) | |
| Dyslekso | 2011-01-27 18:54 | |
![]() | "matar barnet med ett kex på bussen, spänner fast barnen i bilen är ju sååå duktiga." Men alltså va? Är det verkligen så? Skilda världar. | |
| Dyslekso | 2011-01-27 18:58 | |
![]() | Det låter mer som en arbetarklassattityd? Där könsrollerna är mer markerade och där mäns omsorger därför bedöms som mer speciella. Medelklassen - hey, vi är alla könlösa mesar som tofflar runt på kontor. Där förväntas också mannen ta större ansvar för barnen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 18:59 | |
![]() | Jaha, jo det är väl mest blaskor som skriver om kärleksaffärer. ;p Ja, jag upplever det så. Att pappor som tar det minsta ansvar är supermän för det förväntas inte av dom. En mamma som matar ungen med kex är väl dum i huvudet som inte ger ungen något mer näringsrikt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:01 | |
![]() | Håller inte riktigt med om det där att vi kvinnor skulle falla ner i brygga över husliga män. Snarare tar vi för givet att svenska män är närvarande fäder som sopsorterar med känsliga nypor. (Alltså inte jag då, som väljer en urtidsversion av mannen, men generellt.) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:05 | |
![]() | Jag gillar inte heller fega musmän som går ner i brygga för kvinnan. Det är bara ett omvänt patriarkat som är aslöjligt. Lite som att det är okej för svarta att säga "dansa som en vit" (vilket inte är positivt) men att säga "dansa som en svart/färgad" är rasistiskt trots att det tydligen är positivt. De svarta har liksom rätten för att dom ska ta igen sig, precis som dessa kvinnor som kör över alla för att deras mormors mor blivit överkörd. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:08 | |
![]() | Om man nu inte är en musman av sig själv och blivit vald av den anledningen. Då är det väl mer en egenskap än att man går ner i brygga för att inte bli kallad mansgris. | |
| Dyslekso | 2011-01-27 19:11 | |
![]() | Det gäller alltså att vandra den tunna linjen mellan mus och gris. :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:12 | |
![]() | Jo, men dagsformen kan ju variera för alla :P Men en jättegris och en jättemus är inte mycket värt för mig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:16 | |
![]() | Jag tycker det är mest intressant hur det är inom vården. Tjejer och kvinnor förväntas tydligen kunna utstå mer smärta än män. Vilket är lite tvärt emot den här "stor och stark" grejen. Män i smärta är tydligen väldigt obehagligt. Dom får gå före i kön på akuten och får saft istället för vatten :))))) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:19 | |
![]() | haha, nej nu tror jag du fabricerar Deli. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:28 | |
![]() | Jag blev ofta behandlad som ett barn när jag kroppsarbetade. Om det beror på att jag ser ut som ett barn eller en kvinna är jag osäker på. Det är ganska förnedrande när personer man jobbar med kommer och försöker rycka saker ur händerna på en. | |
| petidin | 2011-01-27 19:28 | |
![]() | Har inte fått uppfattningen om att svenskar är så värst intresserade av att skapa ett mer jämlikt samhälle. Otroligt många kvinnor verkar tycka att det är charmigt att bli förklarade som svaga och hjälplösa. En man ska öppna dörren, bära väskan eller betala notan om han är i närheten (som om kvinnan inte har förmågan eller styrkan att göra det själv, vilket hon dock har eftersom det går utmärkt att göra själv när det inte finns något alternativ). Kvinnor som vill bära eller betala för sig själva gör det antingen för att de inte vågar ta emot mannens hjälpande hand eller för att de är arga feministflator som gör det för att hävda sig. Eller hur det nu kan vara. Männen har en stolthet som aldrig får skakas på i onödan, därför ska han bära den jävla väskan även om kvinnan själv vill göra det. Kvinnlig stolthet vet jag knappt om den finns, eftersom kvinnor själva tycker att det är gött att fnissa och bli klappade på huvudet (de som inte agerar på det viset har en tendens att bli obekväma människor). Ja, jag vet att jag generaliserar och att FAKTISKT inte alla är så osv. Jag baserar ovanstående på egna upplevelser, analyser och uppfattningar. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-27 19:30 | |
![]() | Värst var faktiskt min chef. Han brukade säga åt mig att inte ta i så jag blev skadad när han kom och kollade när vi jobbade. Vad han inte förstod var att jag tog i på det sättet varje dag. Han köpte fikabröd enbart till mig också. Mycket märklig karl med traditionella värderingar. | |