Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-01-31 20:17 | |
![]() | Megahertz-jag sa bara att han har en hel del bra tips-inte att allt han gör är fantastiskt. Man kan få en del ideer från hundcoacher både från tv, böcker och instruktörer på kurser. Ibland kan dom mest långsökta saker faktiskt funka på ens egen hund. | |
| slånbär | 2011-01-31 20:20 | |
![]() | Megahertz-en sak som hundrädda många gånger lider av är att folk tycker att det räcker att dom själva vet att dom har kontroll på sin hund och därför inte behöver koppla den. Den hundrädde kan ju aldrig veta detta och det är väldigt jobbigt att passera då. Även om hunden ignorera en totalt och är helt fokuserad på annat. | |
| Megaherz | 2011-01-31 20:22 | |
![]() | slånbär: Jo, men man ska vara försiktig med hans tips faktiskt. De flesta hundtränare jag träffat IRL säger att för ett normalt familjeliv med en hund kan man typ strunta i allt han säger. I ren amerikansk anda ska lösningarna gå snabbt och smärtfritt. Utgångspunkt är människan, och det bortses från voffies behov. När vi skaffade valp sa Herr Veterinär att man inte ska jogga med en hund förän den är 1-1,5 år gammal. Milan satte en ung, ung dalmatin på löpband flera timmar om dagen.. Hm.. Visst var hunden lättare att sköta - men dess kropp kan ta allvarlig skada | |
| Megaherz | 2011-01-31 20:25 | |
![]() | Om jag är ute och går skulle jag självklart inte ignorera hunden om den springen mot och skäller på någon annan. Jag ger den inte ens en chans :) Koppel kommer ALLTID på när jag möter hundlösa människor. Möter jag en med okopplad hund kopplar jag inte min, och när den andra är kopplad åker det på. Med andra hundägare kan jag även göra dessa lekar för att distrahera den, vilket funkar bra. | |
| slånbär | 2011-01-31 20:29 | |
![]() | Självklart ska man ta alla såna tips med försiktighet och vara väl medveten om att man har hund under helt andra villkor och förhållanden i USA och England än här.Det är ungefär som Nannyprogrammen- funkar inte bra här.....Jag har själv sjukt svårt men den där Fredrik som var på fyran tror jag. Väldigt underliga metoder i mina ögon. Men dock- man kan få ideer till sånt man kan försöka sig på själv. | |
| Minta | 2011-01-31 20:29 | |
![]() | Milan arbetar i USA med hundägare som inte tillgodoser hundens grundläggande behov t.ex. att den måste promenera ute varje dag, det finns till och med personer som nästan aldrig går ut med hunden och den får gå på låda. De flesta hundägare han träffar går ut med hunden en eller ett par gånger i veckan. Genom att uppfostra ägarna gör han ett bra jobb. Jag misstänker att han får det att se ut som om han tar hand om hundproblemet när det egentligen är ägarproblemet han försöker lösa. | |
| Minta | 2011-01-31 20:31 | |
![]() | En anledning till att Fredrik fokuserar mycket på uppfostran och korrigerinagr är att väldigt många hundar avlivas för att ägarna tycker att hunden är ett problem. Enligt hans egen utsago. Barbro är väl ingen höjdarinstruktör heller. | |
| Minta | 2011-01-31 20:33 | |
![]() | Megaherz råd låter kloka och hunden är ju fortfarande bara valp. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 20:43 | |
![]() | Allt blir säkert lättar till våren och sommaren när vi kan vara ute med hundarna mer aktivt. Mamma Wilma la jag ner mycket jobb på när hon skällde så hon kan jag väl tycka normalskäller. men jag ska försöka ta tag i det mer aktivt och strunta i antiskällhalsband så får jag se vart vi kommer. Jag vill ha glada hundar och inte drillade bort från allt vad hund och frihet heter. Mina hundar kan normallydnad, gå fot sitta etc, ganska häftigt att gå med tre taxar som går fint eftersom många hävdar att det inte går att lära taxen något. Jag vill mena tvärtom, det är en pigg, glad, nyfiken ras som behöver jobba med sin taxskalle. Det är Fröken Nilssons skällande som är det enda problemet...men som sagt, hon är ju bara valp ännu. | |
| Megaherz | 2011-01-31 20:45 | |
![]() | Hur reagerar de andra hundarna på allt skällande från den lilla? | |
| niala22 | 2011-01-31 20:46 | |
![]() | vov | |
| niala22 | 2011-01-31 20:48 | |
![]() | light; du hittade inga mindre glasögon? eistan: vem är rädd för hundar? en vuxen karl! skärp dig | |
| niala22 | 2011-01-31 20:50 | |
![]() | Jag tror inte hunden är medveten om att hon skäller, hon är så till sig bara och kanske växer det bort, men kör ceasar-grejen. | |
| niala22 | 2011-01-31 20:53 | |
![]() | Minta är bra. | |
| niala22 | 2011-01-31 21:01 | |
![]() | och det är nog så att strävhåriga taxar är lite mer lynniga och skälliga. De har inte samma självbehärskning som tex en schäfer. Men en kalldusch kan ju vovven få med sprayflaska. Sen är klart om de är ute och leker borde de ju få vara mer fia och högljudda. Nog är det asjobbigt med skällande, men förhoppningsvis avtar det med åren. | |
| niala22 | 2011-01-31 21:01 | |
![]() | fria* | |
| The Doors | 2011-01-31 21:04 | |
![]() | Det enda språk en bångstyrig byracka talar är svångremmens. Visa vem som bestämmer och lär vovven veta hut. | |
| niala22 | 2011-01-31 21:08 | |
![]() | nej | |
| slånbär | 2011-01-31 21:18 | |
![]() | niala-det finns många som är sjukt hundrädda. Det blir väl inte lättare när det finns hundar i varenda handväska snart...... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 21:22 | |
![]() | Megaherz: Mamman bryr sig inte så mycket, storasystern är lättare att trigga i gång och håller hon på tillräckligt står alla och skäller... Valpen är släthårig, dom andra sträv och jag får för mig att den släthåriga lilla Fröken är ettrigare vad det gäller det mesta. The Doors: Kom hit ska du få smaka på svångrem! | |