Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| La bruja | 2011-02-04 22:59 | |
![]() | Det är självklart skolans sak att ta reda på vad som har hänt. Vill hon prata med skolan så är väl det en sak och absolut inte skvaller men att gå runt och prata med andra på bygden det är skvaller framförallt som hon själv inte såg och hörde det hela. Nu säger jag inte att hon har för avsikt att göra det men det finns en ton i inläggen som antyder att hon gärna vill ha medhåll av andra om så bara folk på ett internetforum. | |
| La bruja | 2011-02-04 23:13 | |
![]() | ttiittii-undrar också över trådtiteln? Hur är den kopplad till själva händelsen och återigen vad vill du med den? Är verkligen nyfiken på hur du har tänkt här. | |
| anna-79 | 2011-02-04 23:21 | |
![]() | La bruja-Jag måste säga att du är duktig på att "tro" enbart av TS ton i sina inlägg att hon går runt och pratar med andra på bygden... Nåja...skolan är underättad,och jag tror att det kommer lösa sig! =) | |
| La bruja | 2011-02-04 23:27 | |
![]() | anna-det är möjligt att jag läser in för mycket men jag har läst en annan tråd startad av TS som gav samma känsla av moralpanik. Lite som den där tv reklamen som går nu med mamman i parken som ska ge sina ungar nån yoghurt och blir ifrågasatt av en annan präktig mamma om huruvida det är ett nyttigt mellanmål eller inte. Går tyvärr igång lite på sånt men ber om ursäkt om jag har fel. | |
| Toksnäll - Ej medlem längre | 2011-02-04 23:32 | |
![]() | Vi vuxna är så otroligt "duktiga" på att göra saker värre än vad det verkligen är... Varför göra en höna utav en fjäder innan fakta finns...Pust!! | |
| Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-02-05 00:16 | |
![]() | tror det vore bättre att folk mer gjorde som ramsay och som den där farsan (som förmodligen bara gav ungen den reprimand som han behövde) eftersom skolan inte kan göra ett skit mer än "prata med" skitungarna och deras flata föräldrar. vilket ofta gör saken ännu värre. nä, ge ungen en uppsträckare som heter duga och tala om att händer det igen då jävlar! | |
| le-lou | 2011-02-05 00:26 | |
![]() | jag fattade inte varför pappan ska ge pojken en reprimand ? det var ju inte han som kallade nån för dumskalle? Eller har jag missuppfattat? | |
| vindsus86 | 2011-02-05 00:36 | |
![]() | Oj. Jag tycker du borde lära dig skriva bättre. | |
| Gautama | 2011-02-05 00:51 | |
![]() | Men för fan vindsus, har du hört talas om dyslexi?? Hur hon skriver har väl inte med saken att göra. Enbart drygt att fälla en sådan kommentar. | |
| Huvudsaken | 2011-02-05 02:09 | |
![]() | Måste hålla med Gautama här: varför hoppar man på någon därför att den inte uttrycker sig på alldeles korrekt svenska? Drygt är bara förnamnet, jag skulle vilja lägga till: korkat och oerhört oförskämt!!! | |
| eeistan | 2011-02-05 09:17 | |
![]() | Högmod går före fall. | |
| grusplan | 2011-02-05 09:31 | |
![]() | Ta alltid dina barn på allvar. Det kan ligga sanning i det dom berättar. Agera sedan vuxet och försök att ta reda på vad som har hänt. Om ett barn alltid får höra att "det här har du hittat på "kommer aldrig att berätta något igen. Visar det sig sedan att historien du fått är uppdiktad försök förklara varför det är så viktigt att inte hitta på . Pojken o vargen brukar funka på yngre barn. | |
| gnill | 2011-02-05 09:53 | |
![]() | tja, historien låter osannolik, men osannolika saker kan ju hända. Vore jag Jockes förälder skulle jag polisanmäla Evas pappa. Det kan ju mycket väl hända att Jocke gjort/sagt ngt taskigt till Eva innan hon sade något taskigt till honom, men det spelar ju ingen roll i det här fallet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-05 10:03 | |
![]() | det är konstaterat att Jocke blivit sparkad av pappan.jag vet inte vad som kommer att hända, men det borde bli någon anmälan,pappan ser lite annorlunda ut, jag har aldrig pratat med pappan men det går inte att utesluta att han håller på med någon drog,han har haft märklit betende förr,eller är han bara anorlunda,jag vill inte dömma någon på utseende, undrar vad som kommer att hända, i september hotade Pappan en annan pojke på skolan Han sa :jag svarar inte för vad som händer om du är dum en gång till han har ringt och hotat en annan förälder på telefon,om deras son inte slutade kalla hans dotter för ett könsord,så skulle det hända fruktansvärda saker | |
| le-lou | 2011-02-05 11:31 | |
![]() | Kanske är pappan en pappa till ett mobbat barn? Får den känslan. Som förälder kan jag tänka mig att man kan säga både ett och annat om ens barn blir mobbat - skulle själv inte dra mig för att springa efter mobbaren och säga sanningarnas ord. | |
| Minta | 2011-02-05 11:41 | |
![]() | Jag har varit med om en mamma som kom in i klassrummet och drog ut en elev i korridoren. Där talade hon allvarsord med honom eller sk llde ut honom och beslagtog hans svärd. Jag själv har jagat upp två killar, tio år, som kastade smällare på min son. Jag fick tag i dem och jag hoppas de inte gjorde om det. Ibland verkar skolan så tafatt att föräldrar tar saker i egna händer. Det finns ju skräckexempel på föräldrar som är rena rättshaverister. Men det är starka känslor inblandade och maktlöshet. | |
| annakarineli | 2011-02-05 11:54 | |
![]() | Arbetar själv med barn och ärligt talat -ibland känner man sig maktlös. Vad kan vi göra annat än att prata om vad som hänt med barn och föräldrar? Gjort är gjort, men jag önskar verkligen att alla barn alltid var snälla emot sin omgivning och att man kunde skydda alla emot elaka ord och slag och sparkar och andra kränkningar som kan tänkas hittas på. Jag har förståelse för föräldrar som tar saken i egna händer och ryter i åt andras barn. Jag säger inte att det är rätt alla gånger, men jag förstår att det kan rinna över när man kanske dag efter dag får höra talas om samma barn hemma. Tror dock på att det kunde vara bra med lite mer samverkan föräldrar emellan, att man ringde hem till vederbörandes föräldrar istället, men jag kan själv tänka mig att det kan vara lättare att skälla direkt på barnet än att befatta sig med dess föräldrar... Självklart får ingen vuxen tillrättavisa ett barn som gjort fel med att kränka. Då rättfärdigar man ju själv ett felaktigt beteende, men jag kan ha viss förståelse för att det insträffar som sagt. | |