Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 732

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2011-02-07 16:23
Antal inlägg: 14052

missade nog fjärrkontrollinfon, det är väl ok iofs.

Fru_J2011-02-07 16:26
Antal inlägg: 136

Absolut. Men sedan hade han lagt till en funktion som gör att han kan styra den från varsomhelst. Och när hon nämnde detta obehag om att känna sig övervakad möttes hon av misstankar om att något fanns att dölja. Sedan gick han vid ett tillfälle in när hon satt där och kunde inte även då förstå att hon inte gillar det.

Fru_J2011-02-07 16:26

En fjärrkontroll är väl alltid bra men man får ju vända lite på myntet också.

Mindymoo2011-02-07 16:27
Antal inlägg: 1743

Men varför vill han fjärrkontrollera datorn?
Tycker tjejen ska skaffa egen dator. Och förklara att detta med personlig integritet är t ex att inte läsa andras post. Han skulle nog inte vilja att hon öppnade kuvert adresserade till honom...

Eiralicious2011-02-07 16:38
Antal inlägg: 41

Jag ser det absolut inte som ett = att utplåna hela min integritet ifall jag skulle va okej med att min man kollade mig via en iPhone?
Hela mitt liv hänger inte i datorn o jag gör inget otillbörligt vid den, så jag skulle inte ha några större problem med det.
För mig personligen så ger man avkall på en stor bit av sin integritet vid ett giftermål, men även vid en seriös relation, annars ser jag inte riktigt poängen med att vara i en?
Handlar inte om att utplåna sig utan om att jämka in sig med en livspartner, skapa förtroenden, ta hänsyn till osäkerhet o tidigare händelser.
Alla har vi våra gränser, och eftersom detta är ett Forum o samtliga innan mig skulle göra slut o fann detta totalt vedervärdigt så vill jag göra min röst hörd att jag inte anser detsamma.

Tycker Guldplate gav en bra infallsvinkel här.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-07 16:41

Jag skulle inte känna att förhållandet var värt mkt om det fanns ett behov av att hålla koll på den andre, varken från min eller hans sida.

Megaherz2011-02-07 16:42
Antal inlägg: 3304

med tanke på att jag använder pojkvännens dator har jag väl inte mycket att säga till om. Men lite konstigt är det allt

ramsay - Ej medlem längre2011-02-07 16:56
Antal inlägg: 9204

"Tror ingen gillar att vara övervakad men råder det osäkerhet i relationen med tilltro av olika orsaker så ser jag ingen anledning att inte visa att inget otillbörligt sker.
Att bli rabiat o göra slut o överdriva skulle aldrig falla mig in, det är knappast så man löser problemen. "

att utöva kontroll främjar definitivt inte tillit och det är inte ett sätt att lösa problemen att gå med på sådana åtgärder. tvärtom.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-07 16:56

sant

Fru_J2011-02-07 16:58

Man kan fråga sig; Skulle jag vilja ha en person bakom mig varje gång jag sitter vid datorn?
Man kan testa att för en gångs skulle inte låta det här handla om lojalitet och trovärdighet, utan någonting helt annat som just integritet. De allra flesta jag känner, syndiga som heliga värdesätter det väldigt högt.

apbur2011-02-07 17:06
Antal inlägg: 9699

Om han säger att syftet inte är att övervaka henne så får ju hon lita på honom att det är just så det förhåller sig. Det blir ju en tillitsfråga hur man än vänder och vrider på det. Det är ju hon som misstror honom i första taget. Att han har skaffat appen i andra syften än det han påstår.

Kanske han borde fråga vad hon har för låga tankar om honom.

numsan2011-02-07 17:09
Antal inlägg: 6327

Haha, jag gillar napz inlägg!

I övrigt kan jag berätta att det är skitsmidigt att använda en app som gör din iphone till universalkontroll till tvn, datorn, stereon osv. Då kan man kontrollera alltihopa med en apparat som man ändå oftast bär med sig istället för att ha en massa olika fjärrkontroller drällander överallt.

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja gå in och kolla på datorn om man inte hade något att göra med den? Eller?

Jag ogillar starkt kontrollerande och svartsjuka karlar. Skulle aldrig vara ihop med en sån. Men jag ogillar också när folk inte litar på varandra. Det skulle aldrig falla mig in att tro att nån kollar aktiviteten på min dator. Sen hade jag nog inte haft en delad dator heller iofs..

Men det jag försöker säga är alltså. Appen är skitsmidig, vad är problemet? Enligt mig minst lika mycket HENNES misstänksamhet som hans.

apbur2011-02-07 17:11
Antal inlägg: 9699

Glad jag blev att det finns fler som jag :)

numsan är klok.

numsan2011-02-07 17:11

apbur var snabbare än jag..

nulltj - Ej medlem längre2011-02-07 17:15

mm, numsan är klok.

Lillstölla2011-02-07 17:15
Antal inlägg: 23831

Hade aldrig accepterat att min kille gick in och kollade upp mig. Skulle inte bli långvarig. Har man inte tillit har man inget förhållande.

tydal2011-02-07 17:19
Antal inlägg: 548

Jag tycker inte det låter som någon övervakningsgrej, utan som en helt vanlig "remote desktop"/fjärrskrivbord, det vill säga att man kan använda datorn utan att fysiskt sitta vid den, vilket är mycket praktiskt.

Tänk dig själv när du gått hemiifrån att du kommer på att du glömde att kopiera ett viktigt dokument som du behöver, och det ligger kvar i datorn hemma. Eller att du behöver läsa ett mail som ligger på datorn hemma.

Tänk vad praktiskt det vore att bara ta fram mobilen och få upp din dator där. Alla program, alla dokument, alla favoriter, allt som finns på din dator hemma ser du och kan använda direkt i mobilen.

Inte tycker jag det låter särskilt konstigt att man vill ha en sån app.

Men det personerna i tråden borde göra - i och med att de är flera personer som använder samma dator - är att sätta upp varsitt konto på datorn så att de har sitt eget skrivbord, sina egna filer och så vidare. På så vis skulle personen med appen kunna logga in på sitt konto och inte se vad den andra personen håller på med på sitt konto.

Fru_J2011-02-07 17:21

Men missade ni den biten när jag skrev att han har använt appen när hon satt och surfade, och att hon upptäckte det?

numsan2011-02-07 17:22

tydal - det låter väl som en ypperlig och väldigt enkel lösning på "problemet"

Fru_J2011-02-07 17:28

Jag tror inte att det funkar så Tydal, vad jag förstår så är det en direkt reflektion av vad som pågår på skärmen.

Hursom, det är ändå inte det problemet handlar om. Från början bägge parternas meningsskiljatigheter om huruvuda det är okej att ha en funktion som gör att man kan följa den andras surfande och faktiskt redan första dagen utnyttja det. Inte respektera den andres känslor utan svara med att personen har något att dölja.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?