Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-02-09 11:44 | |
![]() | Lärarnas kärnuppdrag är ju undervisning, att lära ut. De har väl fått allt fler uppdrag på sina axlar som späder ut det pedagogiska uppdraget. Behövs det inte fler resurser som kan arbeta med de övriga uppgifter som lärare nu har. det är ju en omänsklig uppgift och går säkert ut över den pedagogiska förmågan. | |
| apajävel | 2011-02-09 12:03 | |
![]() | Alla har egna bilder av den optimala läraren, och självklart skall man få ha det, men man får inte glömma att det är en person man talar om. Föräldrar måste se till att kommunicera snarare än fördöma läraren, för jag tror inte att lärare _vill_ vara dåliga. | |
| nyckelpigan_ | 2011-02-09 12:15 | |
![]() | Visst har lärarna alldeles för stor börda som det inte snackas om. Tex att många föräldrar inte tar sitt ansvar och engagerar sig. De få gånger det varit problem med mina barn har jag samarbetat med lärarna och bett dom skicka hem arbete. Detta har fungerat utmärkt. Lärarna har blivit förvånade och sagt att det är ovanligt att föräldrar gör så. För mig är det självklart att jag skall uppfostra mina barn och lösa problem. Kanske är diskussionen fel? Kanske behövs många andra saker än fler lärare i skolan? Lärarna skall som sagt ägna sig åt att lära ut. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2011-02-09 12:16 | |
![]() | Fler grupper, uppdelat efter förmåga, så att såna som behöver extra stöd får det och såna som lär sig snabbt får ordentligt med utmaning. | |