Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lina88_2011-02-10 18:47
Antal inlägg: 34

jag sökte jobb på ett charkuteri, och de sa att det är ett tufft arbete och undrade om jag skulle palla trycket. å mitt svar var- jag är en sån tjej som inte är rädd för att skita ner mig... höhö de garvade så de vek sig dubbla. jag med när jag förstod vad jag hade sagt! jag menade att jag inte var rädd att få lite skit under naglarna! den kommentaren följer mig än idag!

Delicious - Ej medlem längre2011-02-10 18:48
Antal inlägg: 11661

Iaf och iofs e la änna fina förkortningar som jag använder varje dag.

Jag kommer inte på något tillfälle, men när jag blir nervös brukar jag börja prata svengelska. Typ "Hello där!" okej, tråkigt exempel men jag är trött, okej :) Ändå pinsamt att säga fel med folk man inte känner. Som när jag gick till Pressbyrån och skulle vilja köpa kvitton istf frimärken :)

Delicious - Ej medlem längre2011-02-10 18:49

lina HAHA :D stackare

Gautama2011-02-10 18:49
Antal inlägg: 6854

Detta var inte på en jobbintervju men sjukt kul ändå. En kompis till mig skulle åka hem till sin chef och titta på deras lilla bäbis som de nyligen fått. De hade fått kämpa mycket för att få barn så det var väldigt speciellt när det väl fick sitt barn.

Min kompis kände sig lite stressad inför mötet, han kände dem inte så väl så han tränade lite i bilen dit, hur han skulle säga. Han tänkte att han skulle säga "hur är det med det lilla livet". Men när han kommer in och träffar på kvinnan så säger han " Hur är det med underlivet".

Han kände sig väldigt obekväm efter det:-)

Delicious - Ej medlem längre2011-02-10 18:54

Haha, en ganska befogad fråga ändå ;)
Kom att tänka på när vi tittade på en video från min låtsassysters förlossning och min halvsysters fästman märker hur min halvsyster frågar typ det första hon gör till min låtsassyrra, lite i bakgrunden av bebisgullet, "Sprack du?".. hahaha. Kul när bebis blir stor och får se videon, mja :) Jag hade inte velat veta alltså

Delicious - Ej medlem längre2011-02-10 18:55

Eh, alltså, det var EFTER förlossningen så klart :P

vita_syrener - Ej medlem längre2011-02-10 18:55
Antal inlägg: 22144

*oj! jag fastnade visst med gummit i telefonen* iofs var jobbet redan mitt :D

hungerstrejk2011-02-10 19:00
Antal inlägg: 524

Min värsta felsägning var när jag sa till svärfar "Värst vad du ser pilsk ut" (menade pillemarisk)

lemjau2011-02-10 19:04
Antal inlägg: 235

Inte jobbintervju och inte egen erfarenhet, men jobbrelaterat.

Min mamma, som egentligen är nykterist, fick löneförhöjning med tvåhundra spänn/månad och säger till chefen;

"TVÅHUNDRA SPÄNN?! Det räcker ju inte ens till en fylla på Bodensia!"

(Bodensia = Bodens stadshotell, som har klubb på lördagar.)

lemjau2011-02-10 19:09

Jag skickade med en bild på min hund när jag sökte mitt nuvarande jobb, och var packad när jag skrev ansökan.

Det är förresten det enda jobbet som jag någonsin fått. :)

lemjau2011-02-10 19:10

(Och jag har sökt måååånga. Snittar säkert fyrtio om året.)

Engelein2011-02-10 19:16
Antal inlägg: 333

Handlade, frågade expediten om flatbröd, hade ena hörluren i så jag tänkte mig inte för hur högt jag pratade:

SÄLJER NI FLATOR HÄR???

Handlar ALDRIG där mer!!!!

lina88_2011-02-10 19:16
Antal inlägg: 34

för några veckor sen så stod jag å mina klasskompisar i köket (pluggar till kock) å gjorde ceasarsallad.. och man har ju sardeller i dressingen.. men när jag skulle ropa ut om någon ville ha sardeller så kom det bara ut- nån som vill ha spermier? mina klasskompisar bara tittade på mig å flinade tills jag själv kom på vad jag hade sagt! tur att man kände människorna hade vart värre på ex ica

lycopersicon2011-02-10 22:10
Antal inlägg: 355

Håller med om att "bytat" inte låter snyggt och trots att jag är infödd skåning säger jag aldrig så. Men något jag tycker låter nästan ännu värre är när upplänningar säger "böt" om samma ord. Det kan väl ändå inte vara en korrekt böjning? Eller?

EpsilonNoll - Ej medlem längre2011-02-10 22:17
Antal inlägg: 493

Västmanland då med sitt "har köpit"...

hayabusa2011-02-11 08:59
Antal inlägg: 107

Ja det var kul att läsa om felsägningar speciellt den med - Hur är det med underlivet. Jag hade dött på fläcken av skam, men det hade inte förvånat mig om jag själv hade sagt en sån grej.
Det är jobbigt när man i vissa situationer måste få fram något klämkäckt eller något fyndigt, då är det lätt att det blir så.

Sen har jag märkt att med vissa personer så låser det sig med fyndiga kommentarer och börjar det väl strula tänker man på det hela tiden när man pratar med den personen och allt blir fel.

Kan det vara någon sjukdom månne ? En psykisk spärr ?

Neaa22011-02-11 09:14
Antal inlägg: 162

"Hur är det med underlivet" HAHAHAHA!

Jag läste om en tjej som var på ett fik och skulle beställa en chokladboll, mannen bakom kassan var mörkhyad och hon stod i kön och repeterade chokladboll för sig själv för att inte säga negerboll... När det var hennes tur säger hon istället Chokladneger!

hayabusa2011-02-11 11:13
Antal inlägg: 107

Ja den du Neaa2 var kul den.

jona802011-02-11 11:44
Antal inlägg: 55

Inte jobbintervju men väl på jobbet.

Jag jobbar som diskpojke och hjälpreda i köket och sådana saker på en restaurang och catringfirma. Jag jobbar inte mot kunderna allt för mycket, alltså jag är inte servitör vilket jag också nämnde vid intervjun och har inga krav på mig och bli det heller. Har inte varit servitör heller under mina 3 och halvt år i firman annat en vid 2 tillfällen.

Båda 2 gick illa, en av gångerna lyckades jag bära ut maten men glömde och ge kunderna bestick. Jag blev lite stressad eftersom jag gjorde grejer jag normalt inte gör och inte är tränad för och maten tog längre tid och göra eftersom jag inte var i köket och hjälpte till.

Dom normala servitörerna brukar kunna prata med kunderna, förklara vara trevlig, be om ursäkt och allt sådant, men när jag försökte blev resultatet ett annat.

Tänkte säga ursäkta fördröjningen, och jag ber om ursäkt för att jag glömde och ge er bestick, det borde jag ju ha gjort och andra sådana fina saker var min plan och säga. Men istället blev det:
Här är maten.... och inte ställde jag ner tallrikarna så fint heller, det är inte lätt det där måste jag säga.

Hade några bord på uteserveringen som jag skötte om, alla dagens kunder satt där och min försök till att vara servitör gick inte så bra jag ville. Hela eftermiddagen ville jag säga allt fin och trevligt men lyckades inte riktigt, men när jag började bli lite varm i kläderna lyckades jag tillslut hjälpligt fråga om maten var god och om dom ville ha påfyllningen eller så.

Lyckades även förklara att jag är ingen servitör, har inte lärt mig den delen av jobbet riktigt och det är inte min grej och prata med allt för mycket folk då jag är lite blyg så jag hoppas ni kan ursäkta att ni fick lite sämre service idag. Alla förstod situationen och alla var nöjda och önskade mig lycka till osv.

Men jag gick efter denna kväll tillbaka in i köket och där är jag kvar ännu, servitör är inte min grej, försökte bara ställa upp när personalen blev sjuk och någon annan var ledig av annan anledning osv.

/J

inteenaning2011-02-11 11:47
Antal inlägg: 7

Sökte ett chefsassistentjobb för många herrans år sen, och var dyngnervös och handsvettig redan innan jag klev in i rummet. På frågorna svarade jag löjligt kortfattat, för luften i orden tog liksom slut och jag ville inte att detta skulle höras så väl - vilket det naturligtvis gjordes ändå.
Förstod ju att det här höll på att barka fullständigt åt skogen, så när jag fick frågan om jag var spänd och nervös inför intervjun, repade jag mod och tänkte att nu gäller det...
- Nej, jag känner mig inte så borta...tycker jag sitter här och känner mig rätt lutåtbakad....

Minns inte hur jag kom ut därifrån. Fick inte jobbet för övrigt :-))

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?