Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bettanse | 2011-02-16 10:37 | |
![]() | Bra matprogram, men som kocka gillar jag inte när Plura står i köket med bar överkropp! Huuvva!!! Tycker att det saknar betydelse vem det är som "kockar". Undrar vad som sägs om det är afrikaner som rullar negerbollar? | |
| le-lou | 2011-02-16 10:38 | |
![]() | men gayfolket är en minioritet , jag tror att ha gayvecka anses "hjälpa" hela gayrörelsen att bli accepterad. Inte vet jag. Jag tycker iofs att hela programmet är löjligt men men. | |
| Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:43 | |
![]() | om de som är med i programmet och är gay tycker konceptet är ok, varför ska då alla pk heteros lägga sig i? | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:44 | |
![]() | le-lou, jag tycker inte att prideveckan är jämförbar, den har en historia, och själva poängen är att synliggöra HBTQ-människor i samhället. Nu handlade det om ett matlagningsprogram. Sen är det väl ganska förhastat att anta vad en person man inte känner stör sig på eller inte. Jag förstod inte vilka aspekter du menade. aspekter av vad? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:45 | |
![]() | Ok, le-lou. Jag kan bara tycka det är irriterande med det här hattandet mellan att vilja bli accepterad som "normal"/"en i mängden" i vissa sammanhang och att vilja lyftas fram som en exklusiv subkultur i fjäderboans tecken i andra. Sen tror jag förvisso inte det är de homosexuella själva som ligger bakom programidén utan ren kommersialism hos kanalen. Man vill få tittarsiffror som bygger på folks fördomar och nyfikenhet - men om resultatet blir att gaymänniskor blir "normaliserade" hos Svenne Banan på kuppen så visst, fair enough. | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:45 | |
![]() | ja det kanske anses hjälpa. vem vet hur tanken var. Flanell, du vet väl inte om alla här är hetero. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:46 | |
![]() | Sylvia - Word! | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:47 | |
![]() | "oj titta, dom lagar ju mat som alla andra. Det är nog inte så farligt ändå" hahahaha | |
| Optimisten | 2011-02-16 10:51 | |
![]() | Varför inte kannibalveckan? Vore intressant att läsa recepten....... | |
| Optimisten | 2011-02-16 10:54 | |
![]() | Ärligt talat tror jag inte att köttbullarna bryr sig det minsta om kockens sexuella läggning................. . | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-16 10:56 | |
![]() | Nä, men chorizon bryr sig desto mer! | |
| Tess 08 | 2011-02-16 10:56 | |
![]() | Min fundering när jag började läsa denna tråd var; Får inte homosexuella vara med i de andra veckorna av halv 8 hos mig?? Är det ett hetero-program som gör ett undantag en vecka och "låter" gay-folk vara med??? Jag följer inte serien, men trodde de for från stad till stad eller ställe till ställe och valde ut fyra, för varandra, okända människor som bjöd varandra på mat... Trodde inte att sexualitet hade sån stor inverkan på programmet. | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:01 | |
![]() | tess: det var därför jag undrade när jag såg det igår. Kannibalvecka skulle ju vara grymt (höhö), vinnaren är den som är kvar sista dagen. | |
| Optimisten | 2011-02-16 11:02 | |
![]() | Ja men Sylvia, chorizon är lite kinkig av sig det vet du väl.......köttbullarna är mer toleranta. Husmanskost är det av naturen. :o) | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:03 | |
![]() | men för att vara lite seriös, veggovecka vore ju nåt. | |
| Optimisten | 2011-02-16 11:04 | |
![]() | Det är deras läggning :o) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:05 | |
![]() | Nancy - Veggovecka vore absolut något. Och det vore ett förståeligt inslag i programmet. Faktiskt vettigare än den gången de slog ihop tre karnivorer med en vegetarian och den ensamma vegetarianen skulle få egen mat att bedöma i samma tävling som de andra bedömde sin kötträtt. Det var konstigt upplagt. | |
| _ben_ - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:05 | |
![]() | att vara gay är mycket större för den som är gay än för hans omgivning, verkar vara som att bli frälst på 60-talet. mina gayvänner är helt ok om de bara slutade pladdra om hur diskriminerade de och jag märker ingenting alls och då beror det på att samhället är hetronormativt säger de. | |
| Sote | 2011-02-16 11:05 | |
![]() | Det har ju redan varit med flera som var gay utan att det var en grej i sig. Det roliga är ju att det är helt ok att kalla det gayvecka när dom själva har sagt ok men skulle man kalla nåt annat för specefikt gay då skulle det bli ett hallå. Undrar om dom kan ha en arabvecka, en judisk vecka en vegetarisk vecka (det har dom säkert haft redan) för där är det ju ändå speciell mat som utmärker tex en kulturell tillhörighet.l | |
| _ben_ - Ej medlem längre | 2011-02-16 11:08 | |
![]() | precis Sote men det kan ju finnas bögrulle eller flatstuvning men jag har aldrig provat | |