Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-02-18 23:17 | |
![]() | Är det ingen som ser något rasistiskt i uttalandet?? Jag häpnar en aning att ni kan tycka att det är okej. Frågan är om det inte är straffbart till och med. Alltså ett sådant uttalande kommer inte ens ur munnen som ett skämt om man har något innanför pannan anser jag.Och defenitivt inte till allmänheten. Hans uppdrag är för en sportklubb som säkerligen innehåller massa mäniskor med utländsk bakgrund, är det då lämpligt att en kille med sådana uttalande står med ansiktet utåt för den klubben? Undrar om han säger samma om alla utländska personer som tävlar för sverige. | |
| Gautama | 2011-02-18 23:19 | |
![]() | Som tävlar för sverige i sportsammanhang skulle det stå. | |
| Måns_E | 2011-02-18 23:20 | |
![]() | Jag tycker väl först och främst två saker. 1. Man bör tänka på vilka man låter läsa ens Facebooksida, framförallt om man gör såpass plumpa uttalanden. 2. Det blir lite överdrivet om man blir uppsagd för att ha uttryckt sig lite klumpigt utanför arbetet i ett halvofficellt sammanhang ( frågan är om det inte bara är ett svepskäl, annars verkar det vara en lite väl överspänd chef ) | |
| MammaNilli - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:20 | |
![]() | Det är väl ingen som säger att uttalandet var okej, men däremot är det aslöjligt, fjantigt och oroväckande att man avskedar en person som yttrar En felmening. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:21 | |
![]() | Men Lars Vilks är inte marknadschef? Han är konstnär, han har ingen chef som kan ge honom sparken. Sen tycker jag inte heller att man ska "hojta på rättsväsendet", det är inte olagligt att uttrycka sig som han gjorde. Lite osmakligt bara. MEN, en person måste inte bryta mot lagen för att få sparken. Bryter man t.ex. mot ett företags stadgar händer det att man får sparken. Deal with it. | |
| MammaNilli - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:22 | |
![]() | Och om han säger samma sak om dom som tävlar för Sverige, so what, ingen vet ju det så det lär inte göra någon skada. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:27 | |
![]() | Vem är denna toanödiga chef alla talar om? Hela styrelsen, plus flera utomstående, var överens om att han skulle avskedas. Sen är det inte heller sagt att han måste lämna klubben. Han får bara inte vara marknadschef längre eftersom han skapat negativ publicitet, det sista en marknadschef ska göra. Inte så himla tragiskt. | |
| wertigo | 2011-02-18 23:30 | |
![]() | Alla är lika skitnödiga, | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:31 | |
![]() | Hm, hur länge ska vi gå på, att plumpa skämt bara är ironi? Så naiva kan vi väl ändå inte vara. "Ironin" är nog oftast vad man innerst inne tycker.... Rätt att sparka honom med andra ord. | |
| Frida84 | 2011-02-18 23:46 | |
![]() | hahaha fängelset nästa för mina uttalande på fb då! Man får skriva och säga vad man vill så länge man kan stå för det tycker jag. Sen är alltid ett skämt ett skämt lik så irroni :) | |
| wertigo | 2011-02-18 23:49 | |
![]() | Fel fel fel Nån gjorde liknelsen med McCarthy, vi är fan i mej där redan | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:49 | |
![]() | fel! | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-18 23:54 | |
![]() | "Dags att emigrera. En svullen neger som inte pratar svenska... Vilket lands melodifestival var det???" Jises. Jag tycker det där var grovt. Spontant känns det helt rätt att han fick gå. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-19 05:17 | |
![]() | fel | |
| Fazilja | 2011-02-19 06:10 | |
![]() | Tycker att det var helt rätt eftersom mannen tydligen saknar hjärna överhuvudtaget och inte borde leda någonting alls. Har men ett sånt arbete så går man väl inte ut på en öppen sida och skriver rasistiska skämt. Om du vore mörkhyad och var tvungen att gå till ett jobb där din hjärndöda ljushyade chef sitter och kastar ur sig sånt för att vara rolig bland sina vänner - hur hade du mått då? Bra? Nej tror inte det. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-02-19 08:32 | |
![]() | vad har den kommentaren med hans kapacitet att utföra sitt arbet väl att göra? ska en i övrigt kanske duktig, omtyckt och bidragande arbetskraft mista sitt jobb för en kommentar mellan vänner på FB eller pga att moralpaniken vill censurera privata åsikter? gravt fel att fick sluta. hoppas facket ställer till det ordentligt för arbetsgivaren i fråga. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-19 08:46 | |
![]() | En kommentar på FB , kan ju lika fort vara en kommentar om en kollega eller en affärspartner , så visst är det rätt att han får gå , Det finns ingenstans i samhället där rasism ska få stå oemotsagd , Bitte | |
| ANDERStG | 2011-02-19 08:52 | |
![]() | Visst var det rasistiskt, men speciellt jobbrelaterat var det väl inte? Ska man avskeda alla som kläcker dumheter så går arbetslösheten i taket. | |
| chelz | 2011-02-19 09:00 | |
![]() | Självfallet är det inte rätt. Ni som är ute i arbetslivet vet hur svårt det är att sparka folk. Man måste ha en gigantisk anledning för detta. Nu ska det helt plötsligt räcka att en man skriver en kommentar på sin Facebook på sin fritid. Vad har det med hans jobb att göra? Hur missköter han jobbet i och med den kommentaren? Får man inte göra vad man vill på sin fritid tycker du? Så länge det inte är brottsligt så ska man det. Det är en av grundpelarna i en demokrati. Lika stark avsky som folk kan känna mot rasister känner rasister mot främmande raser. Folk är olika lär dig leva med det. Vad ska han dömas för? Hets mot folkgrupp? Det är bara löjligt då det där uttalandet inte är ett brott. Ordet på N är väl lika accepterat som vilket annat som helst. Jag hör det då rakt i tid och otid. Jag brukar dock ej ordet så du behöver inte skriva någon moralpredikan angående det. | |
| le-lou | 2011-02-19 09:05 | |
![]() | det handlar väl om i vilken position man sitter i yrkesmässigt? En präst som klämmer ur sig nåt sånt på fb skulle folk inte bry sig ett skvatt om han förlorade jobbet. Är det ok för Mona Sahlin eller några andra politiker tex, att skriva sånt? Nej. De har förtroendeuppdrag hela högen. Marknadschefen för Rädda Barnen? Nej. Han som svarvar med maskiner på nån fabrik? Troligen mycket mer ok. Jag tycker det var rätt i det här fallet. | |