Spelrum
Giraffen42
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2011-02-20 08:18
Antal inlägg: 5126

Grynkorv: Va man inte bitter så blev man, turligt nog så hittade jag ett mkt bättre jobb. Där min service äntligen kan få utlopp i glädje.

Lolita Pop: Självklart tillhör det ens jobb av vara hjälpsam mot kunden, men som sagt... många ggr blir man galen när varan står just precis framför ögonen på dom. När det sker om o om igen, dagarna i ända så blir man snart grymt irriterad.

Tydligen hjälper inte pilar o skyltar heller... :)

lussebulle122011-02-20 08:23
Antal inlägg: 64

Jobbade extra på OBS! (som det då hette) en gång för ca tio år sen. Ett par skulle köpa stearinljus. Kom fram till kassan och skällde ut mig för att de inte tyckte att det var rätt röd färg på dem. Det stod en färg på paketet, och enligt dem så var det inte just den färgen. Själv såg jag inte att det var nåt konstigt med nyansen.
De var jätteupprörda.

taxam - Ej medlem längre2011-02-20 09:28
Antal inlägg: 427

Jag jobbar på psyket... =)

Engelein2011-02-20 09:37
Antal inlägg: 333

Eftersom jag jobbar på demens så får jag höra både det ena och det andra! Idag va jag biträde i den stora dildobutiken på hörnan :P

Kängan2011-02-20 09:53
Antal inlägg: 160

Jobbar på bibliotek. Det händer då och då att folk vill att jag ska lämna ut namn och telefonnummer till den låntagare som har en speciell bok hemma. "Jag kan ringa till den personen och be att att han eller hon skyndar sig att läsa ut boken. För jag behöver den..."

Neaa22011-02-20 10:53
Antal inlägg: 162

Kängan: Hahaha!! Det finns folk till allt...

ektis - Ej medlem längre2011-02-20 11:03
Antal inlägg: 4505

om man jobbar med ett serviceyrke får man såklart räkna med lite knäppa frågor, som man kanske tänker att personen i fråga kan ta reda på själv. så är det ju tycker jag.
men om en kund är otrevlig och liksom kräver mer än att man försöker hjälpa till och vara trevlig, då är det ju lite too much. haha.

Miss_jk2011-02-20 11:11
Antal inlägg: 8941

(Graniten, vilket företag jobbar du på?)

elak kanin - Ej medlem längre2011-02-20 11:15
Antal inlägg: 551

Jobbade i en video/jourbutik en gång i tiden där vi hade många idioter, minns en väldigt korpulent man och hans två minst lika rundlagda söner som kom in och handlade skräpmat, chips och läsk för över femhundra spänn, och han hade sen mage(no pun intended) att bråka och skrika oförskämdheter i fem minuter, och när han till slut stormade ut så skrek han: "jag kommer aldrig mer handla här!!".
Allt handlade om att plastpåsen kostade en krona.

Nästa helg var han där igen..

ektis - Ej medlem längre2011-02-20 11:18
Antal inlägg: 4505

hahah, dramatiskt.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-20 11:25
Antal inlägg: 3169

Jobbade också i butik en gång i tiden och fick en rejäl utskällning av en äldre herre som tydligen tyckte att han var förmer än andra. Han köpte en kvällsposten och jag tog betalt och avslutade köpet med ett vänligt "tack ska du ha". Men denna herre skulle man inte titulera du utan för Ni för han var minsann en ansedd man i staden och bla bla.. Jag såg honom inte fler gånger och det var ingen större förlust för affärerna.

Tess 082011-02-20 11:44
Antal inlägg: 18003

bizzzy.. ursäkta för OT, men jag har själv titulerats Ni och vete 17 om det är bättre... känns skitskumt!

pineapple4562011-02-20 11:45
Antal inlägg: 456

Jag blev anklagad här på Betapet att "roffa åt mig alla bra tillfällen och bokstäver"... Denna person hade nog aldrig hört talas om slumpen.

pineapple4562011-02-20 11:46
Antal inlägg: 456

Min optiker sa alltid Ni till mig... Kändes en smula ålderdomligt. ^^

framtidsglad2011-02-20 11:58
Antal inlägg: 17

Jobbade i känd klädbutik och fick frågan av 25+ tjej: "Var har ni läsglasögon?"

Alltså? Hos optikern kanske? eller möjligen Statoil. Vad är det för fråga?

framtidsglad2011-02-20 11:59

En annan undrade: "Var har ni era babylarm?"

??

Kolla med Claes Olsson.

Sigrids mor2011-02-20 12:07
Antal inlägg: 858

Jag jobbar inom barnomsorgen.

Vi fick helt seriöst en fråga ett år om vi inte kunde ha öppet dagis på julafton.
Varför?

Därför barnen skulle från mamma till pappa och mamman ville slippa träffa pappan så det skulle vara smidigt om hon kunde lämna pojken på dagis några timmar så kunde pappan hämta där.

TRAGISKT!!!!!

Trolsa2011-02-20 12:08
Antal inlägg: 89

Ni har inte slagits av tanken att folk inte är "konstiga" utan att ni bara har en för snäv och inskränkt syn på vad som är vanligt och inte?

vattendjur2011-02-20 12:23
Antal inlägg: 20

Det har hänt mig mer än en gång också, pineapple 456; det är väl bra att ha nåt att skylla på...

Inte på jobbet, men på väg till, i förra veckan hände en märklig grej. Jag skulle överraska mina arbetskamrater med att köpa färskt bröd och pålägg till förmiddagsfikat. Jag skyndar in och handlar, hittar det jag ska, skyndar ut igen, ställer in kassen i baksätet och hoppar in för att köra iväg - klockan är 8.10. Precis när jag ska köra iväg, rycks passagerardörren upp och in brakar en man i 45-årsåldern som sätter sig till rätta bredvid mig. Stum av förvåning och halvchock tittar jag på mannen. Det går vad som kändes som en evighet, men som säkert bara var ett par sekunder. Till slut säger han:
- Har du nåt mynt till vagnen som jag kan få?
Fortfarande helt borta av förvåning tar det nog ett par sekunder innan jag svarar.
- Det behövs inga mynt till vagnarna här.
Han tittar på mig.
- Jag ska ändå inte handla nåt. Vart ska du?
- Till jobbet och jag måste skynda mig nu.
- Kan jag hänga på?
- Tror inte det, det är nog bäst att du går ut nu.
Han öppnar dörren och går.

Han luktade inte sprit, han verkade inte vara drogad på nåt sätt heller. Endera tokförvirrad eller bara väldigt knepig...

framtidsglad2011-02-20 12:27

Han kanske raggade? eller ville slippa prata med någon som kom gående.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?