Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-27 17:22 | |
![]() | Jag skulle absolut inte betala den 2700:- för något som inte är rätt!!! Det är väl så de alltid gör. Skrämmer folk med räkningar och sen betalar alla bara. Fy för det! | |
| Araknoidea | 2011-02-27 17:29 | |
![]() | Kafo Vad ska jag göra då? :( | |
| groenmeyer | 2011-02-27 17:29 | |
![]() | Störningsjouren har skyldighet att tala om för dej var du kan överklaga, man kan alltid motsäga sig en räkning och den som utfärdat räkningen är alltid skyldig att meddela vart man bestrider den. De har även begått fel när de inte pratat med lägenhetsinnehavaren eftersom du då ej vet att de varit på platsen (inte alltid säkert att gästerna talar om detta) Jag hade INTE betalat. | |
| nyckelpigan_ | 2011-02-27 17:32 | |
![]() | Arak - det handlar inte bara om pengar...... Ger väl juridisk rätt också för avhysning även om det är bostadsrättsförening. Kanske inte för en gång men kolla upp det! Själv skulle jag nog vilja veta mera om allt är som du säger. Hade nog tittat lite över axeln och undrat vem det var. Starta krig genom att börja anmäla varandra är destruktivt och tar mycket negativ energi. Alla gör som dom anser vara bäst för sig själva. | |
| BCS | 2011-02-27 17:33 | |
![]() | dom måste ha pratat med dig personligen..och fram till kl 23 får man höras fred-lör 22 vardag&söndag.. | |
| groenmeyer | 2011-02-27 17:35 | |
![]() | Ring och prata med företaget som har störningsjour och fråga vem de pratat med när var hos dej och eftersom du ej träffat dessa människor så förnekar du att de överhuvudtaget varit hos dej. | |
| nyckelpigan_ | 2011-02-27 17:36 | |
![]() | Jo, Arak! Kolla upp här om pg-nummer osv stämmer i fakturan. www.storningsjouren.se/ Du kan juh alltid ringa och prata med dom hur det skall gå till. Verkar inte som du skrivit på något heller. De har inga bevis alls. Regelvidrigt på många sätt verkar det som. Och ett vinstdrivande företag..... | |
| Nenne82 | 2011-02-27 17:48 | |
![]() | Ta kontakt med hyresgärstföreningen och se vad de säger om detta. Det låter helt sjukt att du ska betala 2700. Man kan mejla dem på deras hemsida och få svar inom några dagar. | |
| Minta | 2011-02-27 17:54 | |
![]() | Man måste väl för sjutton få ha en fest någon gång utan att betala böter för det? Eller ska man skicka in en ansökan och få tillstånd först? | |
| le-lou | 2011-02-27 18:28 | |
![]() | det finns inget som heter att " man får lov att störa andra mellan den och den tidpunkten" oavsett - dag eller natt. Tyvärr. Det här med fram till kl 22.00 är ingen regel utan en praxis som vissa (många) bostadsföretag kör med, dock långt i från alla. Enligt lagen är man dock som hyresgäst ansvarig för att inte störa sina grannar onödigt mycket (vad det nu är), dag eller natt kvittar. En del tänker inte på det utan tror att man kan bullra på hur mycket som helst bara för att klockan är innan 22.00 vardag el så. Generellt är det hårdare kvälls- nattid men jag har bott i ett hus där man inte fick spela musik på en nivå som hördes in till grannarna, detta gällde dagtid också. Jag tror det är för dig att betala bara tyvärr men jag hade ändå ringt till styrelsen eller huvudkontoret och frågat vad det är för regler som tillämpas (allt det ska finnas med i de papper du fick när ni köpte lägenheten). Lite obehagligt med en störningsjour som nån granne kan sätta på en av rent jävulskap.. undrar hur de ser till att detta inte missbrukas? Hälsa din förening att det är sinnesjukt att man inte ska få lov att ens ha fest någon gång ibland utan att pröjsa flera tusen. Jag hade sålt lägenheten och flyttat till ett normalt boende :). | |
| le-lou | 2011-02-27 18:30 | |
![]() | vad gäller störningsjouren så är det knappast deras fel. De har förmodligen ett avtal med föreningen - den granne som ger upphov till ett besök av dem, får också ta fakturan för utryckningen. Kolla som sagt era papper, allt sånt borde stå där i. | |
| le-lou | 2011-02-27 18:39 | |
![]() | www.hemhyra.se/Sidor...ou ren.aspx som sagt, kolla så det står med i ditt avtal! | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-02-27 18:41 | |
![]() | Hehe, jag skulle just länka till den artikeln : ) Kan man få reda på vem som har ringt störningsjouren? Det kan ju vara av intresse om en granne bara är ute efter att jävlas? | |
| le-lou | 2011-02-27 18:57 | |
![]() | har för mig att det brukar vara den som ringt störningssamtalet som åker på att betala om det inte visar sig vara en störning när de väl är på plats. Alla som ringer störningsjourer är dock anonyma och har tydligen rätt till det med (jag försökte få fram detsamma en gång men tjii fick jag.) | |
| Jumanjia | 2011-02-27 19:03 | |
![]() | störningsjouren har gjort fel i sitt ärende. De gjorde nästan samma sak till mig, fast jag hade en lapp ibrevlådan om att jg skulle få en högre hyra nästa gång, Men eftersom de inte hade varit i kontakt med mig under samma kväll de hände så fick de inte lägga på de extra kronorna på min hyra. | |
| le-lou | 2011-02-27 19:23 | |
![]() | men här har jouren varit på besök å andra sidan. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-02-27 19:29 | |
![]() | att vara förbi och att faktiskt informera innehavaren om att nivån är oacceptabel är väl inte samma sak? bestrid. kräv bevittnad notis om ljud/störningsnivån dokumenterad. du har rätt till ett fakturaunderlag på en faktura. de kan inte bara ta betalt för att knacka dörr. | |
| Phantony | 2011-02-27 19:34 | |
![]() | Bara strunta att betala fakturan. Du har väl inget avtal med "störningsjouren" att betala så fort nån överkänslig granne ringer den? Det behövs bevis för din betalningsskyldighet. Ha lite is i magen... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-27 19:45 | |
![]() | Ah, vi fick inte riktigt all info från början. En granne har upplevt er som störande och störningsjouren har varit där och konstaterat att så var fallet och informerat festdeltagarna om detta. Då tror jag dessvärre det är rätt kört ... | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2011-02-27 20:10 | |
![]() | Nej, det är inte alls kört - det frågan gäller är ju huruvida det finns ett avtal mellan TS och hennes brf som gör att brf:en har rätt att ta ut den här avgiften. Däremot kan ju TS självfallet bli föremål för bedömning av brf:ens styrelse där man kan bestämma sig för att försöka bli av med henne för gott. Här finns ju också vissa möjligheter för brf-innehavaren att hävda sin rätt, men faktum är att skydder för brf-innehavare på många sätt kan vara sämre än för en hyresgäst | |