Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade12
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mupp0062011-03-03 17:55
Antal inlägg: 10

Förra gången Metallica fyllde vårt kära Ullevi va helt jävla magiskt!!! Förra gången jag såg Slayer på Hultsfred -95 va oxå magiskt, när fullmånen lyste över sjön, Tommy kom ut på scenen och sa "-Hultsfred!! We`ll take you SOUTH OF HEAVEN!!!! Fy FAN va grymt,

Tjattefackap2011-03-03 17:58
Antal inlägg: 832

jag har minsann biljett jag!=)
hade två eftersom att jag är så sjukt populär att två pers bokade åt mig för säkerhets skull, men den andra är redan såld.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2011-03-03 18:20
Antal inlägg: 2790

tror inte jackson 5 kommer dit

Locomondo - Ej medlem längre2011-03-03 18:27
Antal inlägg: 3768

Jag är riktigt sugen på att se detta. INte alls för Metallicas skull. De hade sin tid fram till och med And Justice For All, efter det blev de bara medie/pengatörstande fjollor och den enda med stake och musikalitet (Jason) hade vett nog att lämna bandet.

Däremot har ju inte Slayer många år kvar känns det som och att se de live är en riktig jävla pungspark.

Megadeth var bra när jag var ung så det kan vara kul att se och Anthrax för nostalgin =)

slånbär2011-03-03 19:47
Antal inlägg: 5539

Satt i bilen utanför hultsfredsentren när dom spelade på sonispherefestiivalen för två år sedan. Var rockskjuts åt min tonårsson med kompisar eftersom jag lyckades vinna ett par biljetter. Fast han ville ju inte gå med morsan så jag gjorde annat under dagen och satt i bilen o njöt när Metallica körde. Tungt!! Skulle kunna tänka mig att göra nåt liknande den här gången för jag pallar verkligen inte att gå på en heldagsgrej men lyssnar ju gärna på just Metallica. Får se hur det blir för vi ska ju redan på Metaltown i mitten av Juni så det kan bli lite mycket åkande till och från GBG. Dessutom så spelar ju Slipknot och In Flames bla på sonisphere i Juli så man vet ju inte vad man ska välja.

Lystnaden - Ej medlem längre2011-03-03 20:02
Antal inlägg: 1557

Slayer och Anthrax betyder inte mycket för mig. Såg dock Anthrax en gång på 80-talet - det var okej, men ingen av mina större konsertupplevelser. Slayer är för det mesta bara ett jäkla bröl.
Metallica, tja... grymt band när det begav sig, men de har ju inte gjort något riktigt bra sedan "The black album".
Megadeth diggar jag skarpt. Tyvärr är Mustaine en träbock när han uppträder live.
Jag kommer inte att gå på denna spelning.

Inte på Maiden heller för den delen. Jag älskade dem en gång i tiden, men nu är de lite väl gubbiga. Jag vet dock att de fortfarande levererar storartad show live. Men jag har redan sett/hört dem framföra mina favoritlåtar tillräckligt många gånger.

En del säger att hårdrocken är större nu än på 80-talet. Det må vara hänt. Lite synd bara ett det är de gamla -och lite trötta- banden som drar störst publik. Det hade varit roligare om nya, hungriga band kom fram och tog över scenen.
Men men, hårdrockare är ett nostalgiskt släkte. :-)

slånbär2011-03-03 20:33

Lystnaden-det finns massor av nya och hungriga band men det är mer dom yngre hårdrockarna som lyssnar på dom. vi som är 40-50+ rockare gillar ju oftare dom gamla goa banden och har svårare att ta till oss den nya Metalmusiken. Jag har både och här hemma då min sjuttonåring helst lyssnar på Maiden, Dio ,Metallica, G&R, Red hot m.fl och dessutom spelar detsamma på gitarr (helt självlärd via nätet) nittonåringen däremot lyssnar på den yngre och tyngre musiken som In Flames, Slipknot, August burns red, As i Lay dying, Soilwork m fl. Jag har lite svårare för den sistnämda musiken men det finns en hel del bra även där-det gäller bara att vänja sig vid growlandet.
För oss kan det kännas som att det är dom stora trötta banden som är störst fortfarande men när tex In Flames spelade på metaltown förra sommaren så var det sånt tryck att Göta Älvbron började svänga. Så nog kan det finnas en god portion av sanning i att hårdrocken är större nu än förr.

Lystnaden - Ej medlem längre2011-03-03 20:48
Antal inlägg: 1557

Men det är så många unga som gillar de gamla banden. Det är förvisso inte så konstigt, ty de i särklass bästa albumen gjordes på 70- och 80-talet. :-)

Nenne822011-03-03 21:12
Antal inlägg: 22

Jag ska dit. Så är det bara.
Ska även på Foo Fighters den 22/6.

octavius2011-03-03 21:30
Antal inlägg: 12

Satsar allt på en vinnande koncertarrangör
sweden rock festival

mistmaster2011-03-03 21:31
Antal inlägg: 4626

hade åkt om jag varit ledig. aldrig sett Metallica så det vore ett bra tillfälle...
Anthrax är inget vidare, de borde dragit med Testament istället.
Megadeth är snudd på husgudar här :-)
Slayer är grymt bra och skulle vilja se dem efter katastrofen på Sweden Rock ifjol...

octavius2011-03-03 21:32
Antal inlägg: 12

Tycker att det dykt upp för många "nya"arrangörer som försöker
plagiera SRF både vad gäller band och förvånansvärt nog tiden
på året första veckan i juni verkar vara då alla band är spellediga

Gizza Vem - Ej medlem längre2011-03-03 21:59
Antal inlägg: 243

Vill åka. Kan inte. Har inte råd. Tyvärr.

Tjattefackap2011-03-04 02:28
Antal inlägg: 832

det ska bli jävligt gött att äntligen få se megadeth.
har på nåt magiskt sätt lyckats missa dem varje gång de spelat.

de andra banden har jag redan hunnit se en drös ggr men anthrax får jag fan aldrig nog av...speciellt inte med joey i spetsen. stört bra sångare!

Tvillingbror - Ej medlem längre2011-03-04 05:35
Antal inlägg: 270

en musikalisk händelse som är svår att slå! får jag med mig någon polare och får ledigt från jobbet så åker jag nog ner ganska omgående, Metallica har varit några favoriter sedan barnsben, de andra mest för storhetens skull!

Huzan2011-03-04 07:26
Antal inlägg: 1920

maidenbiljetten ligger i tryggt förvar, så nu gäller det att fixa big four på månda!
helt sinnessjukt bra helg kommer det att bli!! maiden på fredan å metallica å co på söndan!! längtar så in i helvete!!

grisseknorr2011-03-04 11:59
Antal inlägg: 241

Metallica är gudar och när biljettpriset är så billigt som ca 600:- så måste man ta ledigt och fara dit helt klart...

Nemesis_872011-03-04 14:37
Antal inlägg: 345

metallica i köpenhamn var hur jäkla häftigt som helst. Megadeth är alltid skitbra, och slayer/anthrax är starka liveband. Klart man ska dit.

slånbär2011-03-14 21:33

Jag har lyckats få tag i biljetter till mig ,sjuttonåringen och en kompis till honom. En kompis som bor i GBG hade lyckats dubbelboka så hon satt med fem extra biljetter. Inte dom bästa platserna iof men vafan det går att rocka loss ändå. Det är läktare under tak så med tanke på förra årets Maiden konsert i leran i Stockholm så kan ju ett tak kännas rätt tryggt utifall om att......
Så fruktansvärt häftigt det ska bli!!!

Ovovivipari - Ej medlem längre2011-07-03 22:59
Antal inlägg: 1484

Metallica visar upp en riktigt skön sida. Fullt ös, grym stämning och kul låtval. Jag hade bara tänkt kika lite och se någon låt, men jag blev fast... Någon mer som blev positivt överraskad?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?