Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vixen | 2011-03-05 10:20 | |
![]() | Ok, den här berättade min lillebror för mig somras. Hans bästa vän G hade tagit med sin nya tjej ut till föräldrarnas lantställe i skärgården. Tjejen hade med sig sin chihuahua och de var på väg hem. Medan de stod och väntade på båten så sprang hunden runt på bryggan med kopplet släpandes efter sig. Plötsligt så hör de ett högt brusande och så dyker en havsörn ner och tar hunden! G berättade för min bror att om han inte varit så chockad så skulle han kunnat gripa tag i kopplet när hund och örn lyfte framför dem. Men som sagt, de var helt chockade och hunden försvann högt upp i luften och ut till havs. De hörde hur den skällde länge. Tjejen grät och ville att G skulle jaga efter hunden. Men hur? Kan man jaga en örn med motorbåt? Och sen då? Kan man eller får man klättra upp i ett kungsörnsbo och hämta en, antagligen död, hund? Skjuta örnar får man garanterat inte. Hur som helst, medan G funderade på vad de skulle göra, så kom båten de väntade på kom och de klev ombord. Och åkte hem. De är inte ihop längre. | |
| Lillstölla | 2011-03-05 10:40 | |
![]() | Min brorsa berättade en sak för mig som han i sin tur fått höra av en kompis, handlade om kompisens pappa. Pappan är på väg till jobbet och har lite bråttom så han gasar på lite mer än vanligt, plötsligt hör han en duns. Stannar bilen och går ut och ser en katt som ligger och vrider sig i gräser i vägrenen. Han får ju lite panik och tänker, vad fasen ska han göra?! Så går till bagagen och rotar runt och hittar en spade, slår ihjäl katten så den slipper lida. Sätter sig i bilen igen och åker till jobbet, där utanför möter han en kollega som undrar vad fasen han har gjort. Mannen känner sig påkommen, tänker, hur fasen kan han veta vad jag gjorde med katten, men svarar kollegan, vadå jag har väl inget gjort. Kollegan replikerar: Jaså, inte det, du har ju en död katt i grillen på bilen......... | |
| Stenknäck | 2011-03-05 11:03 | |
![]() | Jo så var det den något berusade mannen som vaknade mitt i natten och så gick han fram till det öppna fönstret och lutade sig ut en bit för att få lite luft. Mannens hund hörde sin husse och kom tyst tassande in bakom mannen som stod vid fönstret och det hör till saken att han hade endast en undertröja på sig. Hunden nosade mannen i rumpan och mannen ryckte till då han blev överraskad och råkade då trilla ut från fönstret. Han skrapade sig i rumpan men lyckades ta sig in i lägenheten igen. Väl inkommen efter denna eskapad och ganska omskakad gick han in på toaletten och eftersom han märkte att han skrapat sig och fått en reva i rumpan så tog han lite sprit och tvättade rent med en bomullstuss som han slängde ner i toan. Sen pustade han ut och tände en cigarett och slängde tändstickan ner i toastolen varvid det slog upp en eldkvast och brände honom rejält i häcken. Efter detta ringde han ambulansen och när de bar ner honom från tredje vån på båren så undrade ambulanspersonalen hur det här hade gått till. När han berättat detta så började den ena av ambulanspersonalen skratta så våldsamt att han tappade patienten i trappan så han bröt benet. Så kan det gå när inte haspen är på och man festat för mycket:-) tro det eller inte:-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-05 11:18 | |
![]() | Ganska hemskt att så många dvärgar verkar vara inlåsta i små utrymmen. Det bör ju dessutom finnas ett ganska stort mörkertal. :( | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-05 11:25 | |
![]() | det var länge sedan jag såg en dvärg när jag tänker efter. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-03-05 11:29 | |
![]() | :) Starkt kausalt samband! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-05 11:31 | |
![]() | haha ja:) | |
| Maja G | 2011-03-05 12:19 | |
![]() | Här i Jönköping( på det invandrartäta bostadsområdet Råslätt) så är det folk som har odlat potatis i vardagsrummet...Likaså så har pizzerian mittemot mig kattkött i sina pizzor. Det finns folk ( alltså berättarens farsas morsas bror) som säger att bakom pizzerian finns fullt med kattkadaver... Skrönor så det skriker om det:) | |
| vårpåg | 2011-03-05 14:03 | |
![]() | Det är intressant att det alltid är "min brorsas kompis" eller så som är huvudperson i sådana historier. jag har aldrig hört någon ha upplevt något sådant här i första person (förutom i tråden "gör inte detta hemma" :-) Stenknäcks historia har jag hört i fler olika versioner, men om nån som diktar ihop en sådan här historia vill att man ska tro på den får hon/han nog hejda sig lite. Stanna historien innan den går överstyr:-O | |
| Gautama | 2011-03-05 14:48 | |
![]() | Sedär ja..., där blev man lurad får jag erkänna. Sätter mig inte och googlar direkt när en vän berättar en sak för mig utan förutsätter att det är sant. Han måste ju också ha fått det återberättat, det märker man ju nu. Så kan det gå:-)) Men fortsätt gärna berätta roliga skrönor och verklighetsbaserade också:-) | |
| Tess 08 | 2011-03-05 14:51 | |
![]() | Kvinnan som ska på gyn och tänker lukta lite gott (mindre illa) och lånar dotterns spraydeo och sprayar "därnere" för att sedan få kommentar av gyndoktorn då hon sprayat glitter och inte deo- är väl också en klassiker man hört flera gånger :) Kul och det kan säkert ha hänt någon... | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-03-06 10:53 | |
![]() | En kompis kompis (kanske tom kompis) körde på (och, som han trodde, dödade) en grävling. Av någon outgrundlig anledning stoppade han in kroppen i skuffen. Efter ett tag började det låta mystiskt där bakifrån och vid närmare koll så var givetvis inte grävlingen död utan höll på att gräva/äta sig igenom inredningen. | |
| Maja G | 2011-03-06 10:57 | |
![]() | är i Jönköping( på det invandrartäta bostadsområdet Råslätt) så är det folk som har odlat potatis i vardagsrummet...Likaså så har pizzerian mittemot mig kattkött i sina pizzor. Det finns folk ( alltså berättarens farsas morsas bror) som säger att bakom pizzerian finns fullt med kattkadaver... Skrönor så det skriker om det:) Detta skulle jag berätta för min man igår ( efter några glas vin).. Kom på nya pizzor "Kattpriccosa och "Mjaumjau" ( istället för Cappricosa och CiaoCiao) Min humor dé:)) | |
| ANDERStG | 2011-03-06 11:41 | |
![]() | Vixen: Tämligen naturlig död för en chihuahua. Det och att bli påtrampad. Varför vill man ha ett husdjur som inte ens med människans hjälp får bättre överlevnadsutsikter? | |
| ANDERStG | 2011-03-06 11:43 | |
![]() | Omega: Nej, det var ett vildsvin. Chauffören (det utspelar sig för övrigt i Frankrike) tänkte ta vara på köttet men fick fly när svinet demolerade hela inredningen. | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-03-06 11:51 | |
![]() | Nähä Anders?? Det VAR en grävling. I Bastuträsk. Det sa han :P | |
| vårpåg | 2011-03-06 11:58 | |
![]() | En alldeles sann (och därmed möjligen inte lika dråplig som skrönor ofta är) historia från i somras. Jag var där och högst ansvarig ... Segelsemester, morgon efter en natt i Utös gästham. Min tur att vara fördäcksgast med ansvar för att göra loss förtöjningen. Inte så svårt. Mitt i utbackningen märker vi att vi står på botten, i gyttjan. Vattenstånden hade uppenbarligen sjunkit under natten. Med gemensamma ansträngningar lyckas vi ändå putta oss ut och får en otroligt härlig dag. Framåt eftermiddagen ska vi gå in vid Fjärdlång. På fjärden utanför tar vi ner seglen och startar motorn. Den går igång, allt är frid och fröjd då....en hög signal ljuder och motorn tvärdör. I samma stund inser jag att jag aldrig tog bort förtampen på morgonen och det som hänt är att den har slingrat sig runt propelleraxeln. H-vete! Med genuan uppe får sonen (15 år) ta över vid rorkulten och kryssa fram och tillbaka över fjärden medan maken och jag försöker komma på ett sätt att få loss tampen. Den sitter som berget och samtidigt ökar vindstyrkan snabbt. Vi är rådlösa men sonen föreslår att vi ska köra motorn på back. Maken är tveksam, har hört flera som totalförstört motorn på så sätt, men till slut enas vi om att prova. Jag står och håller i tampen för att dra i den samtidigt som maken manövrerar motorn och...den släpper. Vilken lättnad! Vi tar ner alla segel och puttrar in mot Fjärdlång. Längtar efter att komma i land. Då går vi på grund! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-03-07 21:38 | |
![]() | Well, vi har väl alla våra smarta stunder antar jag? Jag var i franska alperna för ett gäng år sen med några polare och vi var ute och roade oss till sent. Lite druckna gick vi igenom byn mitt i natten på väg hem när en ung fransos passerade oss på väg åt andra hållet. Fransosen har något i munnen som jag (Gud vet varför) tolkar som en tandborste. Jag blir givetvis nyfiken och utan att kunna franska försöker jag kalla till mig den unge mannen med ett Voulez-vouz kom hit, Francois ! Han närmar sig oss lite misstänksam och irriterad och när han kommer nära ser jag att det är en otänd cigarett han har i munnen. Aha, säger jag och fortsätter på engelska "Sorry, I thought you had a toothbrush in your mouth". Den unge mannen talar ingen engelska utan blir bara mer irriterad och ger ifrån sig några gutturala läten. Det visar sig senare vara franska. Jag försöker än en gång förklara på engelska, denna gång även med tecken. I thought (pekandes på mig) you had (pekandes på honom) a toothbrush in your mouth. Det sista uttalade jag samtidigt som jag gjorde en rörelse som att jag borstar tänderna. Det jag inte hade en tanke på då är att utan en tandborste i min hand kan den rörelsen mycket lätt misstolkas för något helt annat. Fransosen blir i det närmaste vansinnig och spottar och svär, mina kompisar ligger på marken och vrider sig av skratt (då de såg vad jag nyss gjort) och själv stod jag bara där, helt oförståendes till att någon kunde bli så arg över nåt så enkelt som en tandborste... | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-07 22:28 | |
![]() | 2011-03-07 21:38 *aaaasg* :D | |
| saraca | 2011-03-07 22:41 | |
![]() | @vårpåg (2011-03-05 09:07) Jag hörde den så sent som för någon månad sedan. Den utspelades också i London, men det var en ung tjej som hittade hunden och en barnfamilj på semester. En bärbar dator i väskan. Men jag fick en fortsättning på historien också. Tjejen hade gått till polisen och anmält stölden. Det hade tagit ganska så lång tid att få poliserna att tro på historien dock. Några dagar senare blev hon uppringd, någon hade lämnat in en väska med ett hundlik i... :D | |