Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:38 | |
![]() | Skolsyster? Rektor? Han verkar ha stora problem hemma kanske, de kanske säger samma saker till honom där. Se om du kan ta en annan väg hem eller ha sällskap? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:39 | |
![]() | Låter oxå som att han kanske är "ofrivilligt" förälskad i dig eller bara jävligt utsatt och har dig som "hund" att kasta skit på. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:43 | |
![]() | Det kan vara svårt att fejsa en sån person när man är i din ålder och som tjej. Att köra jontis grej med att ifrågasätta kan vara svårt. Jag hade nog börjat gråta. Vilket också kan vara bra om objektet ifråga har känslor inser han att han har sårat dig och kommer i kontakt med sin egen sårbarhet och blir avskräckt = undviker dig. Men man kan oxå tala med en överordnad, vilket KAN göra saken värre beroende på om det är en vettig överordnad eller inte. | |
| becccaaaaa | 2011-03-08 18:49 | |
![]() | jo.. jag vet.. men det är svårt.. Det är inte första gången heller... innan det här var jag mobbad i 4-5 år av andra.. och sen år 2010 var ett riktigt helvete för mig... Jag förstår faktiskt inte själv hur jag orkar när jag tänker ppå det... Hoodman: vad menar du med "talk to the hand" ? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:52 | |
![]() | Kan/Vill du byta skola? Har en bekant som blev väldigt utstött på sin skola ute på landet. Hon är otroligt vacker men klär sig lite "annorlunda" folk tycker då att det är Ok att stöta ut och mobba henne. Hon valde att byta skola och trivs bättre idag. Annars är det bara att säga emot eller köra den *talk to the hand* dvs inte ta åt sig. Du vet väl vem du är?När han/de märker att orden inte fastnar och du inte bryr dig, så är du inte intressant att håna längre. | |
| Daggdroppe | 2011-03-08 18:52 | |
![]() | Jag som tyckte högstadietiden var jobbig även fast jag inte blev mobbad. Fyfan. Prata med dina föräldrar och be dom fixa tilldet? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:53 | |
![]() | Vad händer om du käftar tillbaks? de flesta killar just tappar hakan och börjar dyrka en ist. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:54 | |
![]() | Försök att strunta i vad han eller andra säger. När jag blir nedvärderad på något sätt brukar jag säga för mig själv "skit i det, skit i det, skit i det...". Han drivs troligen av att han ser att du bryr dig/tar åt dig. Om du slutar kommer han att tröttna (man kan ju åtminstone ha den förhoppningen om mänskligheten). | |
| becccaaaaa | 2011-03-08 18:54 | |
![]() | jag har annat att pratta med dem om... men de vill inte lägga sig i, i det andra.. jag berättade om det som hände idag för mamma.. hennes svar var: de är bara omogna | |
| becccaaaaa | 2011-03-08 18:55 | |
![]() | käftar jag tillbaks som jag gör ibland... så blir det värre | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:58 | |
![]() | Som sagt, det kan bli värre om man "skvallrar" för föräldrar eller andra vuxna. Jag tror du skulle må bra om du stod på dig. BEVISA hur stark du är. Ta inte åt dig. Håller med om att högstadietiden var speciell och ganska jobbig. Idag ser man det som kul. Men man är känslig i den åldern. Inse också att denne kille är minst lika känslig som du om inte mer, eftersom du inte går hem och slår på nån annan. Fråga honom rent ut, hade jag nog gjort med mitt övermod i den åldern: VAFAN ÄR DET MED DIG? MÅSTE DU SLÅ PÅ EN TJEJ FÖR ATT DINA FÖRÄLDRAR/SYSKON BEHANDLAR DIG SOM SKIT? SÖK HJÄLP IST! SKA JAG FÖLJA DIG TILL SKOLSYSTER? | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:58 | |
![]() | det är lättare sagt än gjort, men inse att det är hos honom eller henne eller dem som problemet ligger. låt dem inte trycka ned dig. intala dig själv också att det bara är tillfälligt. du kommer inte behöva träffa dem hela resten av ditt liv. känn dig över dem, att de ligger på lägre nivå då de beter sig som de gör. försök tänk positivt. låter kanske dumt nu, men detta kommer göra dig starkare. håller på dig, becca! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-03-08 18:59 | |
![]() | Blir också förbannad, vilket rötägg! Kan du inte kontakta hans föräldrar och berätta för dem vilken skit han är och säga till dem att om han inte slutar så kommer du att göra en anmälan. Så är det upp till dem att få honom på bättre tankar eller så hamnar han i polisens register.. Du ska inte tillåta folk att trampa på dig utan visa att det inte är okej!! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:00 | |
![]() | .. kanske hade jag i rent raseri avslutat med DIN JÄVLA IDIOT HUR FAN KAN DU VARA SÅ FEG! han hade blivit sum och sen hade jag sagt: Seriöst behöver du hjälp med något så säg det ist! Vad kan jag hjälpa dig med? Annars låt mig vara och ta hand om dig själv! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:01 | |
![]() | bizzy föräldrarna kan vara värsta sorten, alkisar som förnekar allt. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:02 | |
![]() | nu har jag bara skummat igenom svaren från alla men eftersom du snittat på 4,5poäng på tråden "hur het är personen över" så borde väl personen som sagt detta vara lätt blind eller vara inskriven på dårhus? Tycker du själv att du är vacker så är du det :) kan låta dumt men starta dagen med att säga det till dig själv 10 ggr högt, det kommer man långt med :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:02 | |
![]() | Då tycker jag du ska prata med skolsyster som har tystnadsplikt så de kan göra en utredning om hans hemförhålladen för det låter inte som normal "retas" eller "mobbing" | |
| m-70 | 2011-03-08 19:03 | |
![]() | Acceptera aldrig någon som är elak eller mobbas. Prata med skolsyster, kurator eller lärare. Tar de dig inte på allvar gå vidare till rektor eller skolchef, de har ett ansvar för att kränkningar inte få ske på skolan. Du har alla rättigheter på din sida. Du är värdefull och ingen skall få sätta sig på dig. Önskar dig det bästa. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:05 | |
![]() | Berätta hur det gått sedan, hur ska du följa upp det här becca? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-03-08 19:08 | |
![]() | Promenad, ja det kan det vara men man måste börja nånstans och det är hos föräldrarna. Kan även vara att han är hårt hållen hemma så han går bärsärkagång när han är borta.. Hade en kompis vars pojkvän var en idiot. Jag misstänkte att han misshandlade henne och ifrågsatte honom varpå han försökte sparka ner mig. Jag ringde till föräldrarna och sa till dem att de fick komma och hämta honom annars gör polisen det. Förklarade hans beteende och de kom, mitt i natten var detta. Han grät när föräldrarna kom.. Jag fick sen ett brev från killen ifråga där han bad om ursäkt.. Han bråkade aldrig mer med mig efter det. | |