Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 941

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-03-14 14:41
Antal inlägg: 17500

ytterligare bevis på arbetsmoral dårå.

russinbulles2011-03-14 15:09
Antal inlägg: 68

De va väl ingen som trodde att Japan skulle få en sån här tsunami heller. Nu sitter man där med härdsmältor....
O vi får inga tsunamis, eller kometer som slår ner i Oskarshamn, eller terrorister som jävlas, eller flygplan som störtar i Ringhals.
Så skönt, vi kan känna oss trygga..... Så Maud har nog rätt....

Delicious - Ej medlem längre2011-03-14 15:16
Antal inlägg: 11661

Japan har ju haft tsunamis tidigare..?

Delicious - Ej medlem längre2011-03-14 15:17
Antal inlägg: 11661

Ledtråd är själva ordet "tsunami" liksom..

russinbulles2011-03-14 15:20

Har dom? På detta vis?
Sverige har jordbävningar osså....

remvanrijn2011-03-14 15:50
Antal inlägg: 16488

"Borgerliga människor är ju oftast väldigt inkrökta och har svårt att erkänna sina egna fel. Korkade verkar de flesta också."

den som kommer med såna påstående verkar ju själv mest inkrökt av alla människor på jorden.

Och japans partiella härdsmältor beror på bristfällig säkerhet? En allmän fara med kärnkraftverk eller en kombination av en jordbävning med 9.8 richterskalaa och en tsunami ?

Så om det i Holland inte kan byggas stora skyskrapor pga icke bärande mark, så kan vi inte ha det i Sverige heller såklart. Så om vägarna i norra sverige drabbas av omfattande tjällskador varje år, så gör vägarna i södra Frankrike förstås också det?

Fantastisk analys förmåga TS.....-not-

meimse2011-03-14 15:55
Antal inlägg: 733

Ett inlägg i debatten:

www.youtube.com/watc...ju hW-4tyEI

mvh Övrig

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-14 21:10
Antal inlägg: 1188

le-lou 2011-03-14 14:10

"haha

nej pichi, det är inte fakta. Enligt många är det påhopp ju. Var tvungen att lägga in övriga så jag kunde passa in nånstans. Är ju ett forumtroll rätt och slätt med för mycket fritid. (Jobbar som det)."

Men hallåi le-lou? Fy vad du är disträ idag. Vari skulle påhoppen ligga? För du fick ju med alla kategorierna, inte sant?
Du skrev:

"Betapetforumister kan delas in i fyra grupper.
arbetslösa
sjukskrivna (pyskiska besvär)
vänsterpartister
övriga"

Du fick ju med alla - som sagt.
Beta är ju förståss en spegling av samhället och rimligtvis borde alla kategorierna som finns "där ute", även finnas "här inne", inte sant?
Arbetslösa? Ja.
Sjukskrivna med psykiska besvär? Absolut.
Vänsterpartister? Ja, såklart.
Övriga? Alla gånger.

Jag vidhåller fortfarande att din uppdelning är helt korrekt - så länge du har "övriga" med. Utan, så hade det varit knepigare, för då hade du uteslutit en hel del folks.

Och min egen lista ser ut på följande sätt:
Betapetforumister kan delas in i fyra grupper.
* Enbenta
* Prinsessor (misstänker att åtminstone Vickan huserar här emellanåt)
* Näspetare
*Övriga

Och våga inte opponera dig, för min lista är _också_ korrekt.

Tess 082011-03-14 21:11
Antal inlägg: 18003

Maud har namnsdag idag

Safirs2011-03-14 21:13
Antal inlägg: 1

Vi har inga tjällskador i norra Sverige, men en hel del tjälskador.

Om man tror på Aftonbladet skriver de så här:

"Japans östkust är ett av världens mest riskfyllda områden för jordskalv och tsunamis.
En faktor som är allmän kännedom sedan många år.
Så varför bygger man då kärnkraftverk i precis detta område?
Seismologen Reynir Bödvarssons ord klingar länge i mina öron.

– Det var och är fullständigt känt att det skulle bli en stor jordbävning i detta område som skulle generera en tsunami, säger han. Det är absolut ingen nyhet.

Ingen nyhet för seismologerna.

Ingen nyhet för ansvariga i Japan som bestämmer var kärnkraftverk ska byggas.

Ingen nyhet för FN:s atomenergiorgan IAEA som inspekterar kärnkraftverk världen över.

Delar av Japan är med andra ord direkt olämpliga för att bygga kärnkraftverk - om man inte vill riskera en stor olycka med möjligheten till omfattande strålskador. "

www.aftonbladet.se/n...87 10877.ab

lenty - Ej medlem längre2011-03-14 21:19
Antal inlägg: 586

:-)

russinbulles2011-03-15 23:06

Jag vidhåller att kärnkraften inte är säker någonstans. Se bara på incidenten när, jag tror det var, greenpeace klättrade över staketen i Forsmark utan större problem....
Tänk om det varit självmordsbenägna, beväpnade terrorister? Vad hade inte kunnat hänt då?
Så snälla, sluta bagatellisera dessa potentiella jättebomber är ni snälla, och börja tänka även på framtida generationer....
Dessutom kan vi väl konstatera att kärnkraften som skulle ge oss billig el inte ens ju lyckas med detta.....

russinbulles2011-03-15 23:07

Och jag vidhåller, Maud har en jävla otur......

le-lou2011-03-15 23:32

vad ska vi ha istället då russinbulles? värmeljus?

taxam - Ej medlem längre2011-03-15 23:42
Antal inlägg: 427

Det finns inga som kan vara så nedlåtande som sossar. Sällan ser jag "borgare" klanka ner på vilket block man tillhör i en sådan nedlåtande ton som ni. Och vad det gäller kärnkraften...är det bättre att importera el från kolkraftverk? Då kan vi ju utöka det och se hur länge miljön pallar! Politikerna har haft 35 år på sig. Vad har hänt? Inte mycket! Det är en sådan dubbelmoral i att tycka att vi ska fimpa våra kärnkraftverk men tända lampan tack vare andra länders kärnkraft eller nedsmutsande kolkraftverk.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-16 00:21
Antal inlägg: 1188

"Sällan ser jag "borgare" klanka ner på vilket block man tillhör i en sådan nedlåtande ton som ni."

Taxam
Fast nu glömde du väl bort häxan Maud?
Iochförsig, klanka är väl inte riktigt det rätta ordet, men faktiskt, så det hånfullaste "leendet" jag någonsin har sett på en svensk politikers läppar var just häxan Mauds i plenisalen. Och det var riktad mot någon på det motsatta blocket...hm...men ska jag nu komma ihåg mot vem? Tror faktiskt att det var mot Peter Eriksson, men jag reserverar mig lite. *ryser än av minnet*

MrTeaser2011-03-16 01:21
Antal inlägg: 532

Maud är en idiot!

russinbulles2011-03-16 05:40

Le-lou: bättre värmeljus än att vi blir självlysande......
Taxam: Jag vet inte vem du syftar på som sosse men är det mej, är du ute o cyklar. Och sen kan man väl konstatera att i samma ögonblick man valde kärnkraften då för en massa år sen så lade man ju mer eller mindre locket på för utvecklandet av alternativen, kraftbolagen tappade liksom intresset. Det som behövs nu är ju ett utvecklande stimulantia, inte ett motarbetande för alternativen. Ingen vill väl ha kolkraften...... Utom dom som tjänar pengar på densamma....

le-lou2011-03-16 08:32

russinbulles - kärnkraftverk är inte optimalt och det finns inget som är det i dagens läge. Men säger man nej till kärnkraft så ska man kunna ge förslag på något annat som är bärande. Det har ingen än så länge kunnat göra.

promenad - Ej medlem längre2011-03-16 08:46
Antal inlägg: 3995

MÅD

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?