Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 632 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-23 14:11 | |
![]() | OBOYMANNEN! | |
| mistmaster | 2011-03-23 14:48 | |
![]() | beror lite på om det är hemma eller bortamatch... | |
| smulgubbe | 2011-03-23 15:10 | |
![]() | Akademien. ok mitt exempel var dumt. Jag rullar ganska ofta och då sparar jag tex ARE,ADE Och S när det är i böjningslistan. Men så vill ja ha 4 bra bokstäver som passar till det. jag har kanske uuer. då lägger jag uer, får jag då en voklaler + 2 konsonanter, så blir det ändå svårt att rulla. Jag fortsätter att lägga ut eller byta, och så får jag då till slut suckade och ska rulla men då finns ju ingen hakningsplats. Otur för mej, tur för motspelaren. Men ibland så har man sån tur att bokstäverna blir till rullar och man kan lägga andra långa ord över 2 röda. Då tycker jag har en otrolig tur. Alltså en del matcher har jag en otrolig röta och en del matcher en himla otur. Men som nån skrev det beror ju på vem man möter också, en del förstör hela spelplanen både för sig själv och motspelaren. | |
| apajävel | 2011-03-23 16:00 | |
![]() | Jag har gjort 3 som max, men då var de första 2 de allra första två gångerna jag lade =) | |
| Rizla | 2011-03-23 16:24 | |
![]() | jag har rullat 10 gånger nerför en backe | |
| Rory | 2011-03-23 20:06 | |
![]() | Man kan väl säga att bra spelare har tur eller bra spelare skapar sin egen tur. Att rulla i allmänhet är till största delen skicklighet, men för att få ut sju rullningar i en match krävs allt en stor portion tur också. Jag har spelat mot datorprogram som garanterat hittar alla rullningar och inte fått mer än fyra mot mig nån gång (SAOL), men långt ifrån i varje match. | |
| se jag - Ej medlem längre | 2011-03-23 20:40 | |
![]() | Jag tycker det självklart också var tur med i spelet men utan skicklighet hade det inte lyckats ändå: www.betapet.se/user/...wo rdlist=1 | |
| slånbär | 2011-03-23 20:52 | |
![]() | Det är väl såhär också-spelar man mot en annan rullare så kan det ju bli väldigt många rullar i ett spel tillsammans eftersom ingen låser spelplanen då. Samma gäller ju övh - ska man kunna rulla +6 gånger så måste man ha en motspelare som inte låser planen och flyt med bokstäverna. Att se potentiella rullar är ju bara en tränings sak och inte så mycket skicklighet. | |
| malman | 2011-03-23 21:26 | |
![]() | och jag som är glad om jag lyckas 1 gång, och då spelar jag bara böjningslistan | |
| t82erese | 2011-03-23 21:43 | |
![]() | Får väldigt få rull av den enkla anledningen att jag är superkass på längre ord tyvärr! | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-23 22:40 | |
![]() | Era lyllos. För mig är det nästan omöjligt att kunna rulla på det här förrbenade språket. :I *avis som F* | |
| smulgubbe | 2011-03-24 09:40 | |
![]() | Måste erkänna att i Akademiens fall så är det till stor del skicklighet. Att kunna rulla flera gånger i en panikmatch är bra gjort. Enligt mig alltså. | |
| slånbär | 2011-03-24 09:44 | |
![]() | Håller med ovanstående. Absolut! | |
| Akademien | 2011-03-24 11:25 | |
![]() | Rory: Att ett datorprogram inte rullar lika mycket är självklart. Det ser bara lägen som finns på spelplanen i varje omgång. Det bygger inte upp, och kan därmed inte rulla lika ofta. | |
| Måns_E | 2011-03-24 11:32 | |
![]() | Varför sitta och mjölka till rull hela tiden? Visst det är bra att rulla mycket, jag är själv en rätt frekvent rullare både IRL och på nätet, men att spela sämre enbart för att kunna rulla förstår jag inte. Sju rullningar även i en böjd match är riktigt bra, själv har jag inte lyckats med fler än sex i böjt spel och fyra i oböjt. | |
| bujum | 2011-03-24 11:35 | |
![]() | fyra i SAOL och 5 i böjningsrummen | |
| Akademien | 2011-03-24 12:17 | |
![]() | Jag håller med Måns. Mitt mission är inte att rulla, om det inte finns sannolik chans till det. Jag rullar när jag kan, men mina matcher bygger definitivt inte på det. Många spelare sitter och lägger ut en bokstav halva matchen, bara för att få rulla. Under tiden spelar man 200-10 mot dom. Fattar det inte. Jag tycker att det är barnsligt. | |
| slånbär | 2011-03-24 13:11 | |
![]() | Själv tycker jag absolut inte att något spelsätt är barnsligt eller fel eller dumt eller vad ni nu tycker. Alla får väl spela på det sättet dom vill själva utan att jag som motståndare ska behöva ha en åsikt om det så vida det inte är någon som på ren jävelskap enbart passar,blockar eller är otrevlig. Förstår verkligen inte att så många har behov av att klaga på hur andra spelar speciellt inte då det faktiskt många gånger gynnar dom själva. Att ett spel kan skapa så mycket diskussioner och röra upp så mycket känslor är verkligen märkligt. Spela precis hur ni vill, i vilka rum och tempo och för vinst eller rullningar- för min del är alla sätt lika bra så länge det inte blir otrevlig stämning i ett spel och folk blir elaka och nedlåtande. Men det säger bara mer om den personen än om en själv egentligen. Det är ju fritt att välja vem man vill spela mot och inte och känner man att en viss person inte har en spelstil som man tycker är rolig så är det ju bara att inte möta den igen. Ett spel är ju ändå över rätt snabbt...... | |
| Whiteface | 2011-03-24 13:14 | |
![]() | Två rull som max. Jag har rullat ut en gång och även drabbats av en som har rullat ut mot mig, snopet och snyggt avslut. | |
| Akademien | 2011-03-24 13:55 | |
![]() | Slånbär: Ingen har väl sagt nåt annat än att man får spela som man vill. Men jag får också ha vilka åsikter jag vill. Och jag tycker att det är barnsligt att sitta och lägga ut en bokstav i tio omgångar, bara för att få rulla. Dessutom är det sjukt irriterande, eftersom det ofta stänger spelplanen helt och hållet. | |