Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 742

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Androzjinski2011-03-28 20:09
Antal inlägg: 1

HTC Desire HD, finns inget mer att begära. Och är det samtal under körning som är problemet så finns det inbyggd bilpanel. Kör med headset så är det enklare, och säkrare för alla.

YamahaJet2011-03-28 20:40
Antal inlägg: 2239

Vad är det farliga med att prata i telefon medan man håller ratten rakt på en öde motorväg någonstans? Tvärtom har jag en tendens att nästan somna om jag är helt inaktiv, och piggnar till först om någon ringer mig. Varför skulle det vara farligare att prata i telefon än med en medpassagerare? Så trött på er bussåkare som filosoferar om mobilanvändande, hastighetsbegränsningar, fartkameror osv.

kajix2011-03-28 20:49
Antal inlägg: 7767

har inte de flesta touchmobiler tangentbord att köpa till?

slånbär2011-03-28 20:54
Antal inlägg: 5539

Lord Oh Lord Yama-lika klok och verklighetsförankrad som vanligt....
Varför tror du att många länder har infört förbud mot mobilanvändning om det är helt ofarligt? Kanske av samma skäl som att man inte får dricka och köra bil-koncentrationen och uppmärksamheten blir sämre. Och om du kör på en öde motorväg mitt i natten så är ju det förhoppningsvis bara du som kör ihjäl dig och ingen annan men i normal trafik i tex stockholm så är mobilsurfande, sms ande och dylikt inte att rekommendera. Och du- jag har hade körkort när du var en kittling i din pappas familjejuveler :-)

Rapé12011-03-28 21:10
Antal inlägg: 409

HTC Desire är grym den råaste och snyggaste mobilen ute nu, är helnöjd med min. Gillar även min Galaxy Tab som jag vann på jobbet men inte att ringa med ;)

YamahaJet2011-03-28 21:14

Kul att du gjorde en jämförelse med mobilanvändning och rattfylla. Dessa "vettiga" länder som förbjudit mobilen vid körning tillåter istället berusningsnivåer i trafiken som i Sverige resulterar i fängelse. Gissningsvis har man identifierat alkoholen som en betydligt farligare faktor än mobilen.

Vad mer ska vara olagligt? Samtal med passagerare under färd? Bilradion? Tycker nog det definitivt är farligare med bilister som är såpass osäkra i sin bilkörning att de inte vågar tala i telefon samtidigt, än dessa som är medvetna om dess ofarlighet.

le-lou2011-03-28 21:48
Antal inlägg: 17500

"HTC Desire är grym den råaste och snyggaste mobilen"

Icke snyggast. Legend slår ju Desire med råge med sitt helt utskurna skal rent estetiskt. Snyggaste telefon jag ägt iaf.

Rapé12011-03-28 21:51

Ja, håller med. Den är snygg men desire har bättre processor och mer ram än legend.

le-lou2011-03-28 21:56
Antal inlägg: 17500

ja den är större också. En fördel för vissa men inte för mig. Att Legend skulle vara slö på nåt sätt har jag inte märkt av alls, så jag körde på den jag tyckte var snyggast.

Rapé12011-03-28 22:13

Låter bra det, det är så man ska göra :-) Det var lite off-topic men nu får diskussionen fortsätta som innan.

mrperfect2011-03-28 22:28
Antal inlägg: 11437

det finns inga bra kameramobiler, köp en riktig kamera istället, det finns fantastiskt bra kompaktkameror med mycket bättre funktioner än vilken mobil som helst. :)

Quickfix - Ej medlem längre2011-03-29 14:48
Antal inlägg: 43

" Och du- jag har hade körkort när du var en kittling i din pappas familjejuveler :-) "
- du kan ju vara en totalt urusel bilförare ändå. Det vimlar av gubbar och tanter som inte borde ha körkort...

Har tyvärr inget bättre förslag än den mob du redan har YJ.

slånbär2011-03-29 20:30

Quickfix- För det första så är jag en utmärkt bilförare och har aldrig varit i närheten av en olycka, faktiskt aldrig ens fått en P-bot. För det andra är jag nog så långt från tant du kan komma ;-D. Håller dock med om att många inte borde ha körkort men detta inte främst beroende på antal år med körkort eller ålder. Den typen av bilförare som tycker sig ha rätten att avgöra vilka regler som ska följas,tex hastighetsbestämmelser, promillehalt, parkeringsregler m.m och som anser att man är en bättre förare om man klarar att köra samtidigt som man pysslar med massa annat är i mina ögon (och polisens) dom riktigt farliga. En gubbe i en gammal volvo som kryper fram i 70 på motorvägen är inte lika olycksbenägen som en kaxig kille i 25 årsåldern i en ny BMW som helst blåser på i 140 samtidigt som han sms ar eller kollar mailen eller som kör i 70 förbi en skola.
Så jag hävdar ändå att man kan ha vilken mobil som helst för den ska inte användas under körning.

Spelarpåkul2011-03-30 05:21
Antal inlägg: 17

Heja på slånbär kan bara hålla med i det du säger.
Jag är så trött på alla idioter på vägarna. Olyckor kan hända så snabbt.

blue_moon2011-03-30 13:26
Antal inlägg: 9713

Håller med. Bra sagt slånbär!

YamahaJet2011-03-30 19:31

Stänger ni av radion också och är fett arga på folk som lyssnar på P1 när dom kör bil? Åker ni hem sen och känner er duktiga? Över hur ni gjorde en säkerhetskontroll a la trafikskola innan ni satte er i era miljöbilar typ Nissan Micra och sedan bildade köer hela dagen då ni identifierade 60 km/h vara den lämpligaste hastigheten att färdas i på motorväg?

Underpresterare är vad ni är. Tror att alla ska dö för man svarar i mobilen. Ni gick också på svininfluensebluffen va? Vaccinerade alla era barn med vad som nu visat sig vara ett gift. Läkemedels- och försäkringsbranschen måste älska det här landet.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-03-30 19:48
Antal inlägg: 3451

Frågan blir vem älskar YamahaJet, och vem ska han älska? Han är ju så arg på alla hela tiden trots att att han så mycket pengar och allt.

slånbär2011-03-30 20:20

Yama- jag utgår helt klart från att du inte har lyckats köra ihjäl någon ännu eftersom du resonerar som du gör i alla trådar som berör trafikvett. Du har förhoppningsvis heller aldrig förlorat någon närstående eller fått en närstående skadad för livet av någon som kör enligt sina egna regler? Vi är tyvärr alltför många som har varit på den andra sidan av den här problematiken och det spelar faktiskt ingen roll hur mycket du än säger att du är en bättre bilförare än oss andra för att du minsann klarar av att mulitaska när du kör (troligen för fort och lite på lyset) för vi vet att är det inte du så är det någon liknande dig som nästa gång tar livet från någon som står oss nära. Du kan håna och bua hur mycket du vill men så länge jag kör så säkert jag kan och gör allt jag kan för att inte orsaka någon olycka av ren nonchalans och av ren och skär egotripp så bjuder jag på det. Jag hoppas du får leva i din rosa drömvärld så länge som möjligt för skulle jag önska det motsatta så skulle det betyda att någon annan fick betala priset i en olycka orsakad av dig. Egentligen skulle jag vilja att du träffade en tjej och på något sätt lyckades få ett barn som du sedan förlorade i en olycka orsakad av att du var upptagen av att mobilsurfa när du skjutsade ungen till dagis men jag är inte sån så att jag önskar andra människor en sån olycka. Men det är nog tyvärr det enda som skulle kunna få dig att vakna upp ur din låtsasvärld.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?