Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 20 114 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
promenad - Ej medlem längre | 2011-03-27 18:56 | |
![]() | Jag menar hyresvärdar föredrar om man har jobb. | |
caughtbock | 2011-03-27 18:57 | |
![]() | Jag bor i Backa som ligger på Hisingen och trivs bra med det, men om pengar fanns hade jag valt Vasastan, Eriksberg eller nåt lite finare och närmre stan. Bergsjön, Kortedala, Hammarkullen eller Hjällbo hoppar jag alla dagar i veckan, men inte för att det är invandrartätt, det är bara så jäkla fult där. Och läskigt, faktiskt. Men back to Backa. Det går bussar hela tiden (från mig tar det 13 minuter till Brunnsparken = mitt i stan), går att hyra lägenhet hyfsat billigt och dessutom är det nära till många stora köpcentrum. | |
tangerine08 | 2011-03-27 18:58 | |
![]() | Mina krav är att det inte ska ligga mitt i ett industriområde, precis bredvid en starkt trafikerad väg och gärna med lite grönområden runt hörnet (det kan iofs vara svårt om man ska bo centralt). Bo i skärgården låter ju trevligt, men hur är det med kommunikationerna där? Har körkort men ingen bil så jag bor gärna där det går att ta sig fram kommunalt :) promenad: Grejen är att min partner inte bor precis i Göteborg, jag flyttar dit för att det är närmare. Och sambo känns inte aktuellt riktigt ännu. Har aldrig flyttat för kärlekens skull förr, så att jag flyttar närmare är stort bara det :) | |
tangerine08 | 2011-03-27 18:59 | |
![]() | caughtbock: Har en kompis som bor på Hisingen och hon trivs jättebra. Men jag har hört att det ska vara en massa trafik där som stör? | |
Måns_E | 2011-03-27 18:59 | |
![]() | Majorna, Masthugget, Johanneberg, Krokslätt och Olskrogen tycker jag är helt ok områden i Göteborg. Gamlestan är bättre än sitt rykte, och dessutom hyfsat nära stan. Även delar av Frölunda och Högsbo är helt ok och skapligt nära stan. Visst kan man bo mer centralt som i Linné eller Vasastaden men då får man också betala därefter. På öarna vet jag inte riktigt vad ttiittii menar med, Hisingen som är den största ön finns det i o f s ett och annat bra område på (dock så är det inte direkt status att bo på Hisingen), att bo på de yttre öarna är för omständligt, så det tror jag faller på det. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-03-27 19:00 | |
![]() | Det löser sig. Lycka till. | |
tangerine08 | 2011-03-27 19:02 | |
![]() | Jojo: Kärleken bor som sagt inte ens i stan :) Måns E: Tack för namedropping - det hjälper när jag ska anmäla intresse för lägenheter på boplats göteborg! :) | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-27 19:07 | |
![]() | Linné, Majorna och Änggården ligger alla vid Slottsskogen (typ GBGs central park, heh) och de tre stadsdelarna är centrala alla tre. Änggården består mest av radhus och ligger dessutom bredvid superfina botaniska trädgården. Majorna har väldigt fint kulturutbud och husen där är mest landshövdingehus. Linné är fullt av restauranger och fiiina gamla hus, kanske lite för dyrt bara. Bildgoogla olika stadsdelar är ett tips. | |
Tanten M - Ej medlem längre | 2011-03-27 19:07 | |
![]() | Rekommenderar Bjornsbytare. Där lägger du in info om vad du har o vad du vill ha o kan klicka på områden du önskar bo i. Sen matchar datorn åt dig. Tror det kostar runt 30 kr/månad. | |
Nattflygaren | 2011-03-27 19:10 | |
![]() | Som nyinflyttad i Guldheden (efter herrans massa år på Hisingen), måste jag slå ett slag för denna lugna, gröna och centrala stadsdel. Nära till botaniska och Linnestaden åt ena hållet, nära till avenyn åt andra hållet. | |
caughtbock | 2011-03-27 19:11 | |
![]() | Hisingen är som sagt väldigt stor (Sveriges fjärde största ö) så att trafiken skulle vara något problem beror absolut på var man bor. Det första man tänker på när man talar om Hisingen är kanske Lundby, Biskopsgården osv. och där går det spårvagnar som kanske kan låta lite(?). Runt Kvilletorget är nog rätt soft att bo med tanke på hur nära det är till stan, Backaplan (stort köpcentrum) och annat, men jag kan tänka mig det kan vara störande trafik där. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-03-27 19:12 | |
![]() | Vilka namn "Kvilletorget" Där kan du inte bo iaf. | |
caughtbock | 2011-03-27 19:13 | |
![]() | Jag har bott på Hisingen i hela mitt liv och då i Kärra, Backa och Lundby. Kärra är lite väl långt bort plus att det är lite "bonnigt", så det rekommenderar jag inte. Backa har rätt dåligt rykte men är faktiskt inte alls så farligt som man kan tro. Har bott här i nästan tjugo år så jag borde väl veta. ;) Lundby är bra eftersom det är superenkelt att ta sig till stan, men av någon anledning har jag aldrig gillat området. På plussidan finns det en hel del att se och göra där, t.ex Lundbybadet (med gym), Backaplan, mysiga småbutiker och en riktigt bra mataffär som jag faktiskt åker från Backa för att handla i. | |
slånbär | 2011-03-27 19:13 | |
![]() | Utby är visst Göteborg men det är inte centralt. Man kan likna utby vid brommaområdet ungefär. Växte själv upp i Kortedala / Utby men det var ju på sexti o sjuttitalet så det är säkert helt annorlunda idag. Flyttade 84 till Stockholm. Skulle jag bo i GBG idag så skulle jag om jag ville bo centralt absolut föröka hitta något iHaga/ Majorna/Masthugget/vasast an för det är det genuina Göteborg. Jag är född i masthugget själv och mer Göteborgare än så det kan man inte bli ungefär som att vara född på Söder. Vill bo inte bo så centralt så finns det många andra fina områden som tex Gamlestan, Örgryta, Lunden,Härlanda, Guldheden. Det är inte jättecentralt men inte långt ifrån heller. Skärgården ska man inte bo i utan åka till på sommaren. | |
caughtbock | 2011-03-27 19:14 | |
![]() | Nej jag hade inte velat bo där eftersom där i princip bara finns landshövdingehus. Ingen balkong = jag går inte igång. | |
caughtbock | 2011-03-27 19:14 | |
![]() | (kville då alltså) | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-03-27 19:15 | |
![]() | Kvibille! | |
caughtbock | 2011-03-27 19:16 | |
![]() | Lunden och Guldheden är finfint det med, ja alltså om man är ung. Örgryte och Härlanda känns som ställen man bor på när man har barn och familj. | |
slånbär | 2011-03-27 19:17 | |
![]() | Landshövdingshusen är ju annars just det som utmärker Göteborg. Jag älskar dom gamla fina husen och lägenheterna med sina innegårdar. Visserligen balkonglösa men gårdarna är ju helmysiga för det mesta. | |
Miss_jk | 2011-03-27 19:17 | |
![]() | Linnéstan eller Haga. Finns inga andra alternativ. | |