Spelrum
Giraffen54
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade93
Mobilspel
Pågående18 794

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-03-29 15:54
Antal inlägg: 17500

Gautama - folk fasar för att de leker lite finare än alla andra, en del skulle ju ALDRIG ens understå sig att titta på någon dokusåpa alls, för de tittar minsann bara på kvalitetsprogram om gårdagens kultur på fiiiina Svt.
eller så kan man sträcka sig till Robinson och Kändisar på slottet och allt vad det nu heter : DET går bra att glo på för då är det ju så att det är så vacker omgivning också...haha...nåja, men BB är i alla fall för lägre klassens människor för att BB visar så tydligt att det är just samspelet mellan människor som är i fokus, att det är det man tittar på ....och det är inte vare sig snyggt eller lärorikt......Man kan inte ursäkta sitt BB-tittande med att det är vacker natur, häftiga tävlingar med fantastiska priser utan det är vad det är... folk i grupp inne i ett hus som man sitter och glor på. Det är IQ-befriat anser en del, men det är satans hyckleri tycker jag :)

Quickfix - Ej medlem längre2011-03-29 16:06
Antal inlägg: 43

Äh så löjlig du är le-lou. Det är väl bara att konstatera att vissa dokusåpor är skit. Enkelt!

Gautama2011-03-29 16:07
Antal inlägg: 6854

Kan bara hålla med le-lou. Tror också att det är så man ser på det.
Jag gillar att jag är allätare, jag gillar också fiiinkultur men också det som inte anses som finkultur.
Hör och häpna jag gillar att läsa deckare också:)

Det brukar fiiiinkulturen slå ner på också:-)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-29 16:09
Antal inlägg: 4050

Jag vill hävda att det krävs en viss grad av hjärnskada för att kolla på reality-TV.
När Project Runway kom hatade jag det för att det gick så långsamt.
Jag upplevde det som långsamt eftersom samma klipp återkom och det berättades flera gånger vad som skulle hända och vad som hänt.
Bara en treåring kan stå ut med något sådant.

Nu har jag vant mig och upplever inte att det går för sakta för mig och jag tycker inte att deltagarna är lika ointressanta.
Skulle aldrig kolla på Big Brother av den anledningen att det verkar vara särdeles pantade personer som jag faktiskt inte vill vänja mig vid att följa. Dessutom finns inget tema. Till och med Top Model har ju ett.

Gautama2011-03-29 16:09

Uppenbart så drar det tittare eftersom de kör programet. Att kalla det skit är nog en smaksak Quickfix. Skit för dig behöver inte betyda skit för någon annan!?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-29 16:11

Big Brother är den sämsta skiten av all skit som funnits. Kan man inte ens erkänna det om man tittar?

Quickfix - Ej medlem längre2011-03-29 16:11
Antal inlägg: 43

Verkligen Gautama???! Wow - vilken insikt! ;)

KLuBBeR - Ej medlem längre2011-03-29 16:17
Antal inlägg: 5771

Det är säkert som le-lou skriver (15:54) i många fall. Lite samma fenomen som att ingen man någonsin har läst en Se & Hör, Hänt Extra eller annan valfri kändisfluktporrtidning.

"Det fanns inte något annat tillgängligt." (I ett väntrum någonstans)

"Jag läste i Hänt Extra, ja - tjejen prenumererar ju på skiten - att blablabla..."

Vad gäller BB så har jag sett ytterst få minuter av de senaste upplagorna. Det jag sett i år får mig att vilja dra fram skämskudden, muttra som en gammal gubbe eller byta kanal.

Att andra finner det underhållande retar mig inte speciellt så klart. Varför skulle det?

Lite kul är det att läsa alla arga inlägg i tråden. En del är helt klart en smula provocerade av att skit säljer. Vakna och lukta på kaffet, säger jag.

Gautama2011-03-29 16:30

Ingen har påstått att det är ett Einsteinprogram men därifrån till att kalla det skit tänker jag inte göra eftersom jag inte brukar kolla på skit.
Jag tittar på det som intresserar mig. Vad kollar du på för program Larvbrud?
Vad det än är som intresserar dig så tycker jag du ska erkänna att det är skit!

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-29 16:31

Gautama: Jag kollar på många program som jag tycker är skit.

Gautama2011-03-29 16:43

Ok, det gör inte jag. Om jag tycker att det är skit så har jag inget intresse att glo på det.
Sen kan det ju handla om hur man definierar "skit"? För mig behöver inte enkel, simpel underhållning vara skit bara för att det inte ligger en Einstein bakom. Det har ett visst underhållningsvärde ändå för mig.

Araknoidea2011-03-29 16:52
Antal inlägg: 783

Jag mår illa av det, jag kan inte hjälpa det men jag blir så nedstämd av att sådana program existerar. Det dessa människor gör dokumenteras och de får leva med det hela livet. Frågan är om de verkligen vet vad de ger sig in på. Sex säljer och det är väl bara så, får väl acceptera det, men jag tycker det är tragiskt.

:D

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-03-29 16:57
Antal inlägg: 31064

Jag tycker också det är beklämmande och tragiskt - men jag tycker om att känna de känslorna. Jag tycker om mänskligt beteende hur det än presenteras - också när folks artighet skalas av och de primitivare sidorna skymtar. Jag tycker om att värdera, bedöma, identifiera mig eller förkasta. Jag tycker om att vara människa.

Araknoidea2011-03-29 17:03
Antal inlägg: 783

SP

Det är ju inget nytt spännande längre :D

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-29 17:13

Gautama: Som jag var inne på tidigare så levereras dokusåpor ett närmast hjärnskadande format. Därför hamnar även Project Runway i kategorin skit.
En del andra program och filmer jag ser är betydligt mer uppbyggliga och stimulerande samtidigt som de också är underhållande.
Jag jämför ju med något som är av högre kvalitet och använder därför ordet skit.
Hade jag jämfört med en riktig bajskorv hade jag förmodligen ändå använt ordet skit i samband med just BB.

KLuBBeR - Ej medlem längre2011-03-29 17:16
Antal inlägg: 5771

lol ;)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-29 17:33

På ett sätt blir man kanske mer mänsklig och empatisk om man sätter sig in i dumma blondiners umbäranden och det gäller nog såväl dokusåpor som hårdporr.
Jag får ändå känslan av att det hela tiden är en tredje part som spelar på mina lägsta mänskliga egenskaper.
Tycker det låter rätt omänskligt att inte skämmas efteråt åtminstone.

Jag skäms efter varje säsong av PR ;)

dilivio2011-03-29 17:39
Antal inlägg: 643

Man sitter ju för fan och skäms å deras vägnar när man kollar på det. Klarar inte av det.

ramsay - Ej medlem längre2011-03-29 17:51
Antal inlägg: 9204

kan inte för mitt liv uppbåda ett intresse för dessa människor. de är ungefär lika spännande som receptionisterna på jobbet, jag vill INTE höra dem tugga tugummi på fritiden och än mindre se in i deras sängkammare.

Snoosy2011-03-29 18:14
Antal inlägg: 4273

Felet är att det blivit så mycket fokus på sex i BB.
Det finns så mycket mer som är MYCKET mer intressant att se.
Av den anledningen tittar jag. Och säkerligen dom flesta med mig, som följer programet
För dom som strötittar eller försöker se ett avsnitt tycker inte det är så kul. Det har jag full förståelse för. Man lär ju knappast lära känna personligheterna genom ett prgram?!
Sex säljer, säger någon. Javisst gör det det. Men tittar man på BB för att enbart kolla på den sexuella biten så har man nog inte valt rätt.
För så mycket sex visas inte.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?