Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 18 794 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2011-04-03 17:05 | |
![]() | sex ägg om dagen, det var värst ! Jag äter högst ett eller två, i allmänhet inget alls, förutom det ägg som igår i maträtter som konsistensgivare, panering etc, dvs att jag själv knäckt ägget då och använt det, dessutom i köpebröd. Jag köpte ekologiska ägg en gång av misstag och märkte ingen skillnad i smak. Ifall man köper sådana så är det som någon påpekade knappast för smakens skull utan av bio-etiska skäl, man hoppas att de ekologiska hönserierna har bättre djurbehandling och bättre foder. det skulle vara intressant att besöka några gårdar för att se skillnaden med egna ögon, jag tror det förekommer en del fusk, fast inte överallt förstås. Beträffande krav svan och andra märkningar så finns det ibland artiklar som redogör för att skillnaden är minimal. Exempel 1: Här framgår det att även icke -ekologiska produkter kan vara fria från bekämpningsmedel eller att halten ligger långt under gränsvärdet, fast ekologiska verkar mer pålitliga, halterna var noll. chaos.bibul.slu.se/s...I9 6-02.BAK om man surfar runt ett tag med google så ser man att en del undersöknngar visar på att icke ekologiska produkter pfta har sämre näringsvärde, men jag ställer då motfrågan: måste man ha så mycket näring i maten? kroppen kan ju i alla fal inte tillodogöra sig all näringen. | |
| Misspelled - Ej medlem längre | 2011-04-03 17:22 | |
![]() | Nin bror har höns som sommartid går ute och pickar (bondgård). Ibland smakar äggen lite konstigt beroende på vad hönsen ätit, speciellt om det är vårgrönska. Fast i vanliga fall kan ingen av oss skilja på köpeägg och egna. Vintertid får de ju samma foder som "industrihönsen". | |
| caughtbock | 2011-04-03 17:36 | |
![]() | Köper alltid ekologiska ägg om det finns (har en rätt dålig mataffär nära mig) och det är stor skillnad om man jämför med vanliga fulägg. Det värsta är ju ägg med en lite fiskig eftersmak. Fy helvete vad vidrigt! | |
| Schysstnaden - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:07 | |
![]() | Fulägg. :-) | |
| Medekk - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:20 | |
![]() | EÄ är mycket godare om man skulle fråga mig. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:22 | |
![]() | Det bästa är ju att inte äta ägg. | |
| caughtbock | 2011-04-03 18:27 | |
![]() | Och tänk er hur kul det måste vara att sitta i en bur dag ut och dag in och värpa med nåt jävla skitfoder som enda belöning bara för att vi människor ska få våra frukostägg. Det känns lite som slavarbete faktiskt. | |
| Schysstnaden - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:36 | |
![]() | Djurplågeri skulle jag kalla det. Challe, (ekologiska) ägg är ju nyttiga. Och grymt goda. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:44 | |
![]() | Det skulle jag också kalla det nja, har inte ätit ett ägg på ett halvår och klarar mig utan :) | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-04-03 18:57 | |
![]() | Vi köper bara ekologiskt, eller rättare så långt det går. Men ibland finns konflikten där. För inte alls länge sedan stod jag i valet mellan att köpa den ekologiska varianten av en produkt och den som hade närproducerats. Jag menar inte att sakerna har med varandra att göra men det kändes ändå svårt att välja. | |
| flydet | 2011-04-03 19:05 | |
![]() | Jag håller helt och hållet med. Jag köper inte så mycket ekologiskt annars, men just när det gäller ägg får det allt hädanefter bli ekologiska. | |
| magnusito | 2011-04-03 19:08 | |
![]() | Ja fram för allt ekologiskt och helst fairtrade också! | |
| susila | 2011-04-03 19:20 | |
![]() | Håller med. Köper bara ägg från en gård där vi känner de som bor och har hönsen som får gå och picka och dona. | |
| La bruja | 2011-04-03 19:28 | |
![]() | Men vilken gullig lite tråd. Alla är rörande överens och kan klappa om varandra för att dom är så duktiga och handlar ekologiskt, Ingen som direkt säger nåt annat så det är liksom en sån där lycklig och trevlig liten tråd där alla är vänner. Gulligt. Själv har jag inte råd att köpa ekologiskt överhuvudtaget så vi låginkomsttagare får väl nöja oss med det som ni andra ratar. | |
| Megaherz | 2011-04-03 19:29 | |
![]() | Köper inte ägg överhuvudtaget :) | |
| Tess 08 | 2011-04-03 19:31 | |
![]() | Jag köper ofta billiga ägg och de är troligtvis inte ekologiska. Har jag chansen så köper jag av vänner som har höns. Tyvärr har verkar antalen hönor sina.... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-03 19:41 | |
![]() | Kokt ägg är nog bland det läskigaste som finns. Det finns ju inga kokta ägg i naturen så jag törs kalla konsistensen onaturlig. Kanske till och med utomjordisk. | |
| Schysstnaden - Ej medlem längre | 2011-04-03 19:42 | |
![]() | Jag antar att du äter laxen rå också. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-03 19:43 | |
![]() | Ser jag ut som nån som äter lax? Hehe. | |
| Schysstnaden - Ej medlem längre | 2011-04-03 19:46 | |
![]() | :-) | |