Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-04-07 13:01 | |
![]() | Wildman-vi är inne på samma tankebana -) Det fanns en tid när ungarna var små då jag ärligt talat inte alls hade nån direkt lust att göra annat än att sova men just detta att vi har sett till att ändå få igång varandra har gjort att vi har hållit lågan vid liv efter så många år. Ibland kan jag var så jävla förbannad att jag har lust att sova på soffan men skulle jag göra det då skulle vi ju fortfarande vara osams nästa morgon och det är ju inte kul-bättre att bli sams i sängen då för efteråt går det ju inte att varaa förbannad längre. | |
| Gautama | 2011-04-07 13:05 | |
![]() | Det är bara att gratulera er som gör det varje dag om det passar er. För mig skulle det kännas som att borsta tänderna, lite skönt men inte så lustfyllt. Nu är mitt förhållande som jag har inte så gammalt, ca 4 år bara så det löper på bra ändå men innan hade jag ett förhållande på 14 år och jag kände inte att vi tappade lusten för varann trots att vi inte hade sex som rutin varje dag. Allt går upp och ner tycker jag. Ibland är man som kaniner och ibland är det träda. Desto roligare och mer lustfyllt när topparna infinner sig. | |
| slånbär | 2011-04-07 13:17 | |
![]() | Sylvia-Jag tror inte alls att du har missuppfattat tråden men vi tolkar den kansked lite olika eller så är det helt enkelt väldigt olika saker vi gör. Ingen av oss är särskilt "gosiga och kramiga" av oss och att göra småsaker för varandra ligger liksom inte för någon av oss. Personligen så har jag svårt för folk som ska hålla på och kramas och ta på en hela tiden och skulle nog aldrig ha stått ut med en karl som hela tiden ville gulla. För mig så handlar det inte om rutin utan något som hör till det vardagliga livet- om jag inte borstar tänderna varje dag så blir det ju rätt snart jävligt otäckt i munnen.....Som Wildman var inne på så är det lätt att känna sig trött bara för att liksom och så blir det inget den kvällen heller. Jag sover och mår mycket bättre så som vi har det. | |
| wildman | 2011-04-07 13:23 | |
![]() | Egentligen ska man ju självklart inte haka upp sig på frekvens eller hur ofta det handlar om. Det allra viktigaste är ju faktiskt att inte anta att bara för att jag är nöjd är min partner nöjd. Det tråkiga är ju att uppvaktningar/vila/gulleg ull, allt är meningslöst så länge man inte har en dialog med partnern om hur denne verkligen vill ha det. Sen är ju livet en lång kompromiss, kanske vill h*n inte lika ofta eller oftare än du? Då bör man nog finna en kompromiss. Förhållanden som kraschar kraschar ju ofta pga att den ena eller båda håller på sin rätt till 100%. "Jag har aldrig sex om jag inte till 100% vill, eller jag vill varje dag och får jag inte det så kommer jag hitta det på annat håll" (För att ta ytterligheterna) Nä snackar man med sin partner så blir det nog rätt schysst för de flesta. Det är när samtalet tar slut som det blir ensamt. | |
| wildman | 2011-04-07 13:24 | |
![]() | Men vad det smyger sig in mellanslag. Bortse från dom. | |
| pion ekrot | 2011-04-07 14:33 | |
![]() | Har inte kommit in i den där vardagen ännu, men jag kanske återkommer med bra tips! Låter mig inspireras av 8 kramar och att inte rätta en massa fel inför framtiden så länge. Jag skulle aldrig ha sex om jag inte hade lust från början. Tror inte på att "ha sex ändå" eller på att "ställa upp". Dessutom antar jag att sex i detta fallet är synonymt med att knulla? Gud så platt i så fall, och för att använda en redan uttryckt allegori - det skulle isf vara som att äta samma maträtt vaaarje dag, och dessutom äta den utan att vara hungrig - no thank´s! :) | |
| caughtbock | 2011-04-07 14:38 | |
![]() | Haha, rolig tråd. Behöver faktiskt lite tips... | |
| impala-58 | 2011-04-07 15:24 | |
![]() | Vi tog en runda in på Martinshop idag, det piggade upp =) | |
| wildman | 2011-04-07 15:32 | |
![]() | @Pion Om det är mina inlägg som du syftade på så påpekade jag att det faktiskt var viktigt att förska variera och piffa till sexet fast man har det regelbundet. och jag står fast vid min åsikt om att det faktiskt kan vara så att man lite halvt bör tvinga sig till att ha sex, observera nu tvinga sig själv, inte tvinga den andre, för att väcka en slumrande sexlust som kan gå på sparlåga tex efter att man fått barn och är fullt upp i småbarnsbestyren. Men som jag också sagt, dialog och lyhördhet för den andres behov är nog den största framgångsfaktorn i ett förhållande. | |
| shut_up | 2011-04-07 15:46 | |
![]() | Att ha sex bara för att kan ju inte vara så skoj.. Kom nu, nu måste vi göka för annars tappar vi lusten?? Så romantiskt haha :) Nää sex, mys och sånt där ska vara spontant, inte mellan 19-19.30 :) | |
| wildman | 2011-04-07 15:47 | |
![]() | Sex under småbarnstiden är sällan romantiskt ;-) Skulle man behöva vänta in dom gångerna skulle det inte bli mycket av den varan.... | |
| wildman | 2011-04-07 15:50 | |
![]() | Mina tips och råd riktar sig ju framförallt i långa relationer där lusten faktiskt tenderar till att gå i stå om man inte underhåller den. SJÄLVKLART handlar det inte bara om att planera in sex och sen är det bra med det. Ömhetsbetygelser, röra varandra, ge varandra komplimanger, intressera sig för varandras liv är andra minst lika viktiga ingridienser. Men de allra flesta jag känner kommer till perioder då lusten står tillbaka av olika orsaker, och det är ju under dom perioderna det kan vara bra att tvångsförvalta lusten sas. ÄR man två år in i ett förhållande behövs ju sällan detta då man oftast är som en kanin iaf. | |
| wildman | 2011-04-07 15:51 | |
![]() | Och fö så är det många parterapeuter och liknande som säger samma sak, att man ibkand faktiskt kan behöva schemalägga sexet för att det ska bli av öht, så det är knappast en superkontroversiell ståndpunkt. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-04-07 15:53 | |
![]() | läbbig tråd.. haha. | |
| shut_up | 2011-04-07 15:54 | |
![]() | Ditt tips är säkert jättebra och funkar på många människor. Jag skulle då inte ha sex om jag inte va "in the mood" Och inte heller ha sex för husfridens skull SOM många har. De är väl bara att acceptera att lusten åker som en jojo ibland, att då behöva tvinga sig att ha sex gör mig lite spyfärdig. Men som sagt alla är olika och funkar ditt sätt wildman så är de ju bara att säga grattis :) | |
| wildman | 2011-04-07 15:59 | |
![]() | @shut_up Och jag är lika glad om ditt fungerar :-) Det jag däremot kan fundera på är om du är småbarnsmamma och/eller sitter i ett långt förhållande. För de allra flesta jag känner i sådana familjesituationer säger att dom ibland har sex fast dom inte är jättepå. Men självklart finns det undantag, det finns det alltid. | |
| slånbär | 2011-04-07 16:06 | |
![]() | Shut up- Varför tror du att man tvingar sig till sex bara för att man gör det nästan varje dag? Ingen har väl pratat om nåt tvång? Däremot har man ju i perioder mindre lust men när man väl "sätter igång" så vaknar ju lusten. Det är lätt att man tappar bort den helt annars. Jag tror inte man kan förstå vad Wildman och jag pratar om om man inte har haft ett längre förhållande och gått igenom alla upp och nedgångar som alla har och ändå lyckats hålla ihop det och ha lust till varandra. Vi har ändå varit tillsammans sedan 1987 så det är ju några år....Ja inte Wildman och jag då förstås........ ;-D | |
| Daggdroppe | 2011-04-07 16:12 | |
![]() | Bara att vresa och hoppas på det bästa. | |
| Maja G | 2011-04-07 16:18 | |
![]() | Men det som jag menar är att sexet kan väl komma och gå under perioder.Menar ni att det försvinner eller att det är svårt att hitta dit igen eller? 31 år har vi som sagt hållit ihop. Allt vad småbarnstid, stress, sjukdomar osv har givit oss...Vi har alltid "hittat" tillbaks om det nu har gått en tid. Som sagt var innan så är inte sexet det viktigaste för oss, utan ömheten i vardagen. Skulle aldrig "tvinga" mig eller min man till något som man inte har lust med...Då får det vänta tills nästa dag eller nästa.Lusten kommer så småningom,det är inte hela världen! | |
| pion ekrot | 2011-04-07 16:22 | |
![]() | "Skulle aldrig "tvinga" mig eller min man till något som man inte har lust med...Då får det vänta tills nästa dag eller nästa.Lusten kommer så småningom,det är inte hela världen!" Precis! :) | |