Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
peter2011-04-07 19:10
Antal inlägg: 1710

du är 50 nästa år....familj, jobb och allt omkring verkar vara uppnått..ekorrhjulet snurrar på...tryggheten kväver..dagligen blir du påmind om att din tid mest består av att se bakåt....och nu känns det kanske som om det aktiva livet mynnar i en nedförsbacke mot pension, ingenting och sedermera döden....Just därför skall du börja med något nytt...just därför skall du söka och finna ...tänja gränser.....göra det omöjliga möjligt.....se möjligheter.... inte hinder..ingenting får hindra....

Jag vet att du lyckas...

Kram

bladlusen622011-04-07 19:25
Antal inlägg: 205

vad söta ni är allihopa ,så mycket tänkvärda svar,sant det där om att jag fyller snart 50 , det känns som om livet rinner mig ur händerna, jag har i alla fall nyss tagit körkort och det gjorde mig lycklig, jag kan finna lycka i små små saker ,men det känns som att jag inte "lever "
detta med att ta upp hobbisar kan vara något, och detta med motion o kost är jätteviktigt ,men det skiter jag i just nu,vill bara ligga under mitt täcke och dra ner persiennerna och vakna från min dvala och nedstämdhet. men jag ska nog börja med att ta mig lte egentid och göra sånt som jag har tyckt varit roligt , som att sjunga i kör ,måla hålla på med blommor, sen har jag min älskade hund som jag jämt har med mig ,han ger mig mycket glädje och känns som min soul mate
, har en bra gubbe också som jag älskar,men det är väl det att jag inte älskar mig själv, får försöka göra det .... skönt att få skriva av sig lite skit ... ta hand om er alla <3

magnusito2011-04-07 19:48
Antal inlägg: 4985

Jag tycker Dersu är inne på något jätteviktigt. Jag har själv känt mig nästan förtvivlad när jag fastnat för mycket framför datorn och tv:n. Helt utsugen.
När jag istället stängt av, kanske grejat i köket med radion på, läst eller gjort något annat hemma har jag känt att jag fyllts med mig själv istället och mått mycket bättre.

le-lou2011-04-07 21:14
Antal inlägg: 17500

bladlusen - har du några bra vänner? Väninna att hitta på lite saker med?
Själv känner jag igen mig, och har insett bittert att det beror på att jag själv prioriterat (ihop med mina kvinnliga vänner) familjen före vänner alltid. Säger inte att det är fel att göra så, men jag märker att jag blir utled på dagarna ibland och att jag saknar mina tjejkompisar. Detsamma säger de, men istället för att göra nåt så sitter vi på varsina hål och spenderar kvällarna framför datorn.
Helt deppigt. Din tråd fick mig att bestämma mig för ändring :)

le-lou2011-04-07 21:14
Antal inlägg: 17500

varsitt håll ska det stå.

LovisaLovisa2011-04-07 21:28
Antal inlägg: 101

Gör saker som förvånar dig själv, säg JA där du i vanliga fall säger nej. Testa nya grejjer! Och Träna, det blir man glad av och så blir man sugen på grejjer och livet! Tankekraften är den starkaste. Use it.

magnusito2011-04-07 21:44
Antal inlägg: 4985

Ofta när jag ska träna så känner jag ett enormt motstånd, deppighet och tunghet. Efteråt är jag som en ny människa. Det var precis då som jag behövde det som mest. Att känna hur spänningar släpper psykiskt unde det hårda fysiska arbetet. Det är otroligt!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?