Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade66
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-04-12 09:55
Antal inlägg: 17500

nä jag hade inte tagit det som en komplimang direkt hehe.

Tess 082011-04-12 09:58
Antal inlägg: 18003

Nu är jag en sån person som inte gillar "deodoranter" utan jag gillar män som är lite "rough"...
Robert Downey Jr är ett bra exempel (tyvärr). Han var klart snyggast när han var nergången. Sedan blev han för clean...
Nu har jag iofs dålig koll på honom :)

Det har iofs inte med TS fundering att göra mer än att hon kanske tyckte det var lite småsnyggt :)

magnusito2011-04-12 10:13
Antal inlägg: 4985

Bääte med en fräsch 45 åring än en försupen 25 åring. Det var ingen komplimang!

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-12 10:14
Antal inlägg: 4050

Haha. Pete Doherty kanske är något för dig, Tess?

www.babble.com/CS/bl...oh erty.jpg

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-12 10:17
Antal inlägg: 1338

Haha! En tösabit som behöver fila lite på sin impulskontroll. Jag tror hon menade det som en komplimang (annars är hon för ärlig för att platsa på en arbetsplats för normalbegåvade) men skulle skoja till det lite. Hon tänkte säkert "Robert Downey Jr" men det blev mer "Macaulay Culkin". Shit happens :)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-12 10:28

Lol:

tobiasss.files.wordp...cu lkin.jpg

Tess 082011-04-12 10:28
Antal inlägg: 18003

Hmmm... njae, tror inte det Larvbrud :)
Kanske det finns en gräns för hur rough de ska vara :D

magnusito- det kanske är så :)

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-12 10:36

Hehe.. ja, Culkin får mig alltid att tänka på ett ofullgånget foster med Korsakoffs syndrom :( Tur att jag aldrig ger komplimanger.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-12 10:42

Det där ser ju lite ut som bristande impulskontroll från min egen sida. Jag gjorde helt enkelt en språklig förstärkning av att se väldigt ung men försupen ut. Jag tog i lite :)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-12 10:45

Ja, det är nog bäst att du passar dig. Själv törs jag ge komplimanger för jag tar sällan grövre ord än progeri när jag vill beskriva ett värdigt åldrande.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-12 10:47

Det låter som ett mjukare sätt att framföra en komplimang på. Jag läser och lär. Tack Larvbrud!

giraffspan2011-04-12 11:29
Antal inlägg: 124

Så HON att du hade supit en del?

Eller var det så att ni pratade och du då berättade det...Som något i stil med "Jag var tidigare aktiv, men så började jag dricka för mycket och så..."

Och efter det kom ni in på åldern och det var då hon sa det där?

För att säga till någon, som man inte känner och som inte själv berättat om ett sådant leverne/problem, att "Du ser ut att vara yngre än 37 år men har supit en hel del" låter enligt mig både märkligt och minst sagt ohyfsat.

Om du däremot berättat om att du supit en "hel del" och sedan din ålder så var det väl en komplimang att hon tycker att du ser yngre ut än 37 år. Men eftersom folk som varit/är alkoholister ofta blir slitna och därmed ser äldre ut så hade hon kanske det med i sina tankar. Att hon snarare förväntade sig att du med ditt tidigare leverne (vet ju inte hur mycket hon "visste" om det för som sagt låter det konstigt om hon skulle sagt så om inte du berättat något om det) snarare skulle se betydligt äldre ut än du är.

Det är inte sällan som jag ser alkoholister och missbrukare som jag tror är cirka 10-15 år äldre än mig och som visar sig vara i min ålder eller yngre än så. Tragiskt.

Guldplate2011-04-12 11:39
Antal inlägg: 1212

Giraffspan:
Risken för att jag har presenterat mig för en okänd person med orden "...men så började jag dricka för mycket.." är ganska obefintlig. =)

Guldplate2011-04-12 11:43
Antal inlägg: 1212

Sen är det inte så att jag är ute efter att få det till vare sig en komplimang eller en förolämpning. Jag nämnde att jag fått kommentaren för några jag känner och det började råda delade meningar hur vida det är en komplimang eller inte. Så jag tänkte att jag överlåter den frågan till er här inne! =)

giraffspan2011-04-12 11:55

Nej, så är det väl få som presenterar sig, men det som fick mig att undra var det här:

"Situationen var den att jag gick förbi Drottningtorget för att jag visste att det stod några där och gjorde reklam för en sida jag varit väldigt aktiv inom tidigare. Hon hade dock ingen koll på vem jag utan försökte först ge mig reklamen för sidan. Då kom vi igång och prata bland annat ..."

Och att du där någonstans kanske sa något i stil med "Jag var väldigt aktiv där förut, men så började jag tyvärr dricka en hel del...". Folk är ju så olika och som sagt känner jag dig ju inte. Och att tala om att man druckit en hel del kan ju ibland vara naturligt att säga även till "okända" om situationen är den "rätta".

Om jag t ex knarkat väldigt mycket skulle jag ju inte säga det till "Anders Johansson" första gången vi träffar på varandra i samband med att vi ska spela innebandy ihop. Om jag däremot skulle ha träffat på någon från "Anonyma Narkomaner" på stan som stoppade mig för att informera om deras verksamhet skulle jag ju kunna säga att "Jo, jag vet att ni gör ett väldigt bra jobb. Jag har själv knarkat i flera år men lagt av och vet många som fått hjälp av er".

Så därav att jag undrade.

Men om hon inte visste något om dig och så bör hon ju enligt mig i alla fall ha menat det som en komplimang. Eller som ett "vänligt" ord. Ungefär som att "det är vad jag förväntas säga" för att säga något. Lite som så där att när man träffar någon och frågar vad deras största intresse är och de svarar "flugfiske" så säger man ju inte direkt att "Åh, vad tråkigt...Jag har provat en gång och somnade". Utan säger något som passar bättre att säga :-)

Tanten M - Ej medlem längre2011-04-12 12:05
Antal inlägg: 5126

Fick en liknande kommentar för ett gäng år sen när jag var på väg ut från en pub.
En engelsktalande grabb kommer springandes efter mig o säger:
Don't go, don't go - I like a woman with a fat ass.

Var i valet o kvalet om jag skulle le o tacka eller dela ut en rak höger.
Valde helt enkelt bara att gå...

slånbär2011-04-12 12:45
Antal inlägg: 5539

Lika kul som när jag fick frågan om jag var gravid......det var jag inte!! En av dom mest osmidiga kommentarer man kan ge till en kvinna om man inte är väldigt säker redan innan man frågar. Lika pinsamt för frågeställaren iof

Grymming2011-04-12 13:27
Antal inlägg: 2666

Vänta nu...har jag misstolkat detta. SA du att du "tyvärr börjat dricka en hel del"?
verkar ju som folk i den här tråden tror det!??!!?!? Och inte fattar att det var hennes kommentar som kom från ingenstan!?

giraffspan2011-04-12 13:33

Det är kanske jag som missuppfattat.

OM det är så att du INTE har druckit en hel del i ditt liv tycker jag att det kvittar hur stor komplimang det än må vara att hon anser att du ser yngre ut än du är...I så fall var hon ju OHYFSAD och otrevlig. Man säger ju inte till någon man inte känner att den druckit en hel del om inte personen själv berättat det.

Skugga2011-04-12 13:40
Antal inlägg: 6559

Jag kan verkligen inte förstå var din idé kom ifrån, giraffspan, TS har ju dessutom kraftigt dementerat att han skulle ha sagt något dylikt...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?