Spelrum
Giraffen32
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade54
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2011-04-20 18:46
Antal inlägg: 7560

Eller så kan man ha något lämpligt husdjur att bo där. :)

crooked rain - Ej medlem längre2011-04-20 18:56
Antal inlägg: 6334

Eller så bor det en liten bajsätande mullvad i det vänstra hålet. Så kryper den liksom försiktigt fram och hugger in när man har gjort en numéro deux. Sen samlar regeringen in dem (mullvadarna, inte bajset) och gör fake-Vuittons av dem. Låter rimligare, det är ju ändå Kina.

crooked rain - Ej medlem längre2011-04-20 18:57
Antal inlägg: 6334

Mmkay, så jag sa i princip samma sak som Anders fast det tog mig 10 minuter längre att formulera. Whaevaaa...

Challe_B - Ej medlem längre2011-04-20 18:59
Antal inlägg: 5853

Mullvadsteorin tror jag starkt på

Locomondo - Ej medlem längre2011-04-20 19:01
Antal inlägg: 3768

Med tanke på allt annat jag såg i Kina så finner även jag den teorin rimlig... =)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-20 19:06
Antal inlägg: 4050

Haha, Crooked :) Påminner om när vi var i Kina och min bror påstod att tofun gjordes av insamlat snor.

Det där var en enslig plats. Jag ser en eremitkräfta där.

Guldplate2011-04-21 00:20
Antal inlägg: 1212

Jag har aldrig stött på de där franska toaletterna som Tanten M länka till

commons.wikimedia.or...us elang=sv

Fast jag har alltid undrat hur de gör när de är magsjuka och det som kommer ut inte håller riktigt den konsistensen som önskas. Kanske är ren inbillning men jag får känslan av att det finns en överhängande risk att man inte är helt fräsch när man går därifrån, eller?

Tanten M - Ej medlem längre2011-04-21 00:48
Antal inlägg: 5126

Det är bara ett av problemen.
Finns sällan papper o gör det det så ligger det på golvet.
Sällan någon kran att tvätta av sig med heller.
Kräver muskler som inte får mjölksyra.
Rent generellt... det e mest skit! :)

Laserswärd2011-04-21 07:11
Antal inlägg: 1172

Den där franska toaletten har iaf fotstöd, relativt ren var den också. På de flesta ställen i världen så ser väl toaletterna på sin höjd ut såhär:

www.stationstops.com...to ilet.jpg
blog.ivman.com/wp-co...Tr ough.jpg
appropriateprojects....th ouse.jpg
youthunite.files.wor...to ilet.jpg

Om man har haft tur så har det varit en liten kran med rostigt vatten bredvid.
I Indien fanns det dock ganska ofta fotstöd, bl.a på tågen (tack och lov, lättare att hålla balansen), men då var fotstöden på sidorna av hålet. Här en lyxig variant:
www.rogerwendell.com...l_ 2008.jpg

silverbjälke - Ej medlem längre2011-04-21 07:28
Antal inlägg: 928

jag tycker det är ytterst märkligt att ju tarmovänligare mat desto skummare standard på toalösningar när man reser runt i världen.
det vore mera logiskt att ett land med få kryddrätter och mycket potatis kan ha bara ett hål i golvet och att ett land med garanterat lotteri kring avföringens konsistens, hastighet och bakomliggande psi/bar tryck då har en porslinsstol med hög uppsamlings och stänksäkerhet.

hur grisar de inte ner vaderna? de har dessutom ofta vita bomullsbyxor, hur blir dessa inte "skitiga" när de gör nummer 2?

men jag gillade Locos japanska startrek toa. ser ut som en prototyp på uppfinningar som aldrig blev av

Laserswärd2011-04-21 07:50

silver: Hur din tarm fungerar när den kommer i kontakt med stark mat får väl stå för dig, och inte projiceras på en hel population av människor med en annan matkultur. Ganska fjantigt försök till att vara rolig tycker jag.

Sedan kan man ju visserligen diskutera hur smidigt det är med dessa toaletter när man väl är dålig i magen. Min sambo har iaf inte haft bajs på vaderna efter att han lämnat en av dessa "hål i golvet"-toaletter. Har dock inte kommit på tanken att fråga hur det kommer sig. Kan vara att det fungerar rätt så smidigt trots allt.

Skall väl också tilläggas att vi är sjukt bortskämda med våra toaletter här i den "rika" delen av världen. För att inte tala om detta överanvändandet av papper. Faktiskt helt galet.

Locomondo - Ej medlem längre2011-04-21 08:38
Antal inlägg: 3768

Well, efter att ha jobbat i Indien ett tag måste jag hålla med Silver ang konsistensen på saker som kommer "ut". Dock verkar de vara proffs på att avföra så det fastnar inte på kläderna.
Och nej, jag har inte brutit mig in på toaletterna för att undersöka hur de gör utan de gör det gärna offentligt. Inget illa om det, men det är ganska vanligt att se folk sittandes på huk såväl inne i Delhi som ute på landsbygden.

Tydligen skall denna "sitta på huk"-variant av toa vara den mest effektiva för tarmarna att få ut allt (enl Karl Pilkington, En Idiot På Resa) och det kan stämma.
Jag föredrar dock vår variant här hemma.

Och Silver, japaner har helt galet innovativa lösningar på massa saker upptäckte jag =)

wertigo2011-04-21 08:42
Antal inlägg: 172

Är det inte så också att folk i den delen av världen INTE reagerar på mat som vi gör när vi är ute och reser?

Däremot så för ju människor från den delen av världen liknande symptom som vi när de kommer till vår del av världen.

Det handlar ju om bakteriefloran i våra magar.

Laserswärd2011-04-21 08:48

wertigo: Jo, precis :)

silverbjälke - Ej medlem längre2011-04-21 10:26
Antal inlägg: 928

oj, lasersvärd gjorde bort sig då han var snabb på att tolka in en negativ vinkling relaterad till egna slutsatser rörande matkulturer och toaletter på mitt påstående kring det olusiga och något ologiska i att de länder man får rännskita i har de sämsta toaletterna, men sedan när ett annat inlägg säger samma sak i andra ord om mag o tarmfloran och hur olika biokulturer ihop med olika kryddor kan påverka bajsets konsistens är det helt plötsligt sant och precis.

pendlande åsiktsmaskineri.

Laserswärd2011-04-21 10:38

silver: Sa iofs aldrig något om att man inte som turist oftast är dålig i magen, snarare tvärtom då jag tog min sambo som exempel. Tycker heller inte att det var speciellt svårt att tolka ditt inlägg "fel". Det är väl knappast turister som man ser med vita bomullsbyxor menar jag, iaf inte på platser där man måste gå på toaletten i ett hål i marken.

Laserswärd2011-04-21 10:49

Silver: Vidare så är det ju svårt att tolka dig på något annat sätt då jag inte ser hur det skulle vara logiskt att toaletterna är anpassade efter hur turisternas magar reagerar på den nya sorts maten.

Pseudonymf2011-04-21 13:14
Antal inlägg: 8282

Bara det finns hål, vatten och spolknapp så är det ju inte en helt fel konstruktion. Gillar den jag har hemma :P

ANDERStG2011-04-21 13:18
Antal inlägg: 7560

Pseudo: Jag har bedömt främst utgående från hur ofta de behöver skuras under olika "förhållanden".

Pseudonymf2011-04-21 13:20
Antal inlägg: 8282

Jag skurar om det behövs - dock är det inte alltför ofta. Här hemma sköter vi oss ;)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?