Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-04-20 23:54 | |
![]() | Gör en anmälan direkt. Dock är Hsan ej inblandade längre utan anmälan går direkt till socialstyrelsen. Gör även en avvikelserapport på den enheten där läkaren arbeta. Kan du få hjälp med ex via kurator. | |
| morsans syrr | 2011-04-20 23:58 | |
![]() | Min son kräktes o va slö, ingen vanlig magsjuka( kände jag). Ringde akuten sex gånger på 36 timmar..... De ville inte ha dit oss pga smittorisk. Sonen fick utslag som jag beskrev i sista telefonsamtalet till akuten. Som om en lila prick med strimlor.. Första samtalet va på nyårsafton. När vi så äntligen fick komma till barnmottagningen den 2 januari konstaterades hjärnhinneinflammation ( epedemisk meningokock) Fanns flera fall i Sverige under den perioden... Två veckors isolering på sjukhus. Anmält o fällt! | |
| malman | 2011-04-21 00:05 | |
![]() | oj jag hade blivit vansinnig om jag var du vilket jag antar att du blev.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-21 00:17 | |
![]() | det är mer regel en undantag att bli illa behandlad av läkare,ofta följer jag med missbrukare till läkare och dom blir behandlade värre en sop påsen,missbrukare är också människor med rätt till vård,det händer mer en varannan gång, att dom pratar över huvudet på den som jag följer med fast jag förklarat både på telefon och muntligt att jag följer med som stöd,och en missbrukare får inte ha sömnproblem,då får dom köpa sin medicin på gatan,en kvinna var hyper alärgisk mot geting stick,och då gäller spruta med mot gift,men läkaren vägrade för hanns teori var att sprutan med motgiftet skulle trigga i gång hennes missbruk,så hon fick tabletter och fick hjärtsvikt,så dom gav spruta tillslut,men vägen dit har kunnat gjorts enklare | |
| numsan | 2011-04-21 00:23 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...an s-snalla Dock håller jag verkligen inte med Titti om att det är mer regel än undantag att man blir illa behandlad av läkare. Jag tycker att de allra flesta läkare är ytterst kompetenta och att det är väldigt otur när man råkar ut får någon (som det finns i alla yrkeskårer förstås) som inte är det. | |
| ossa123 | 2011-04-21 00:28 | |
![]() | Borde kanske vara så här i stället! - Politiker - Varför lyssnar ni inte! | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-04-21 00:46 | |
![]() | Direkt till socialstyrelsen numera, okej. Nej, att det skulle vara mer regel än undantag att man blir illa behandlad av läkare kan jag verkligen inte skriva under på. De flesta gör nog få misstag. Är det några jag beundrar i denna värld är det Läkare utan gränser. | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-04-21 00:49 | |
![]() | Det verkar finnas anledning att skriva följande: Självklart, om man tycker att man blivit felbehandlad, ska man anmäla. Och den tragiska händelsen nyligen där en ung man inte fick hjälp av SOS Alarm och dog har vi väl alla tagit del av. Men, handen på hjärtat: är det verkligen rättvist att döpa en tråd till "varför lyssnar inte LÄKARE"? Är det rättvist att påstå att det "finns en massa inkompetenta/nonchalanta läkare på vårdcentraler landet över" (även om den sistnämnda skribenten skyndar sig att tillägga att det är så utifrån hennes egen erfarenhet - hur hon nu kan ha erfarenhet från "hela landet"). Sanningen är ju istället att den totalt förkrossande majoriteten av läkare och annan sjukvårdspersonal besitter en utomordentlig kompetens och och inlyssningsförmåga. Det är lätt gjort att klaga högljutt. Men försök att klara dig helt på egen hand nästa gång du behöver sjukvården då - om den nu ändå är så värdelös. Nej, just det... Än en gång: de gånger det verkligen blir fel ska man självfallet anmäla. Det vill sjukvården själv, för det är så man kan bli ännu bättre och få bort dem som inte ska finnas inom den. Men man ska också komma ihåg att många anmälningar inte leder till något alls. Det beror på att patienten/anhörig kan ha en faktiskt felaktig bild av vad som hänt som i sin tur kan bero på många saker: att man (fullt förståeligt i och för sig) varit väldigt upprörd och/eller rädd vid tillfället ifråga eller att man helt enkelt inte har samma kunskaper som en läkare och därför inte ser och förstår den totala bilden. Att man som till exempel förälder skulle kunna "känna" hur det är med ens barn är ju rena tramset. Det finns all anledning att vara stolt över vår svenska sjukvård. Det är inte många människor i världen som har tillgång till en sjuvård som vår. | |
| Gautama | 2011-04-21 02:34 | |
![]() | Det är självklart att de flesta läkare är kompetenta och duktiga på det som de gör. De tycker nog de flesta får man hoppas. Jag har några få negativa erfarenheter som de jag beskrev tidigare. Annars har jag bara stött på suveräna läkare. Just nu har vi mycket kontakt med läkare som behandlar min sons pojkvän som har cancer. Alla inblandade där är proffsiga och jobbar snabbt. Man känner verkligen att de gör allt för att bota honom. Så all heder åt läkarna. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-04-21 04:52 | |
![]() | Usch, säger som andra: ANMÄL! Vissa läkare verkar förblindade av sin egen "kompetens" och kan inte relatera till riktiga människor. Då kan man forska eller göra kartor istället för att "ta hand om" människor. Vissa fick sin utbildning på Blocket också. Orkar inte ens skriva all skit jag varit med om med "läkare". Och nä, jag tänker inte tacka för att det finns bra läkare nånstans där ute. Vad blir det för jävla standard då? Och jag är inte stolt över svensk sjukvård, eller sjuk vård som det borde heta. Men det har mycket med systemet att göra. Men så är det inte bara inom vården (att en person måste bränna ut sig och kanske inte ens klara det av någon rövhatt beräknade jobbet). | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-21 05:54 | |
![]() | många läkare är bättre än jag först trodde, blir ofta positivt överraskad. Speciellt en polsk var bra. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-21 05:55 | |
![]() | Får väl stryk om jag säger att ni ska sluta hönsa. Mediciner och vaccinationer är vad som tar död på era barn. | |
| henrik_l | 2011-04-21 06:06 | |
![]() | jag har tillåmed hört talas om en läkare som sagt till en tjej med lätt övervikt att det är maten som gör henne tjock och ordinerat en diet på bara tomater. En läkare som det berättades om från förr i tiden skulle undersöka en kvinna i underlivet. Hon kommer in och läkaren frågar - men vad fan är det som luktar? - jaaaa jag har parfymerat mig - va i helvete! fitta ska lukta fitta!! kärringen blev vettskrämt och sprang ut varpå läkaren skrek efter henne - förresten är feta kärringar det värsta jag vet | |
| Gautama | 2011-04-21 08:05 | |
![]() | Det här är ju inte en läkare men dock en människa inom vården. Detta gör mig så förbannat upprörd. Vilken jävla ångest han måste ha haft:-(( www.aftonbladet.se/n...29 13830.ab | |
| nippertippan | 2011-04-21 08:46 | |
![]() | Varför måste vissa läkare vara så nonchalanta??? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-21 08:59 | |
![]() | Man bör inte dölja odörer eller sminka sig när man går till läkaren. En läkare bedömde att jag såg pigg ut eftersom jag hade färg på kinderna. Fick förklara att det var rouge. Lite fult att försvåra deras arbete tycker jag. | |
| Minta | 2011-04-21 09:14 | |
![]() | Gautama det var det fallet jag menade. Jag undrar hur det känns för hans anhöriga att läsa samtalet mellan sjuksköterskan och den sjuke. Sjuksköterskan blev ju avskedad vilket inte sker så ofta så hans olämplighet måste vara uppenbar. | |
| Dammen | 2011-04-21 09:28 | |
![]() | Håller helt och fullt med Janis_123. Du skriver lugnt och sansat och verkar också liksom jag ha stor erfarenhet från vården. Till alla er som klagar - varför går ni till vården igen när det är illa? Varför självbehandlar ni inte er? Det finns bra böcker om huskurer. Det vore bra med obligatorisk praktik inom vården så ni fick se hur det ser ut från andra sidan! Med jobbiga patienter. Klart att det finns klantskallar - det gör det överallt - inom alla yrken. Men att generalisera som många av er gör i denna tråden är fruktansvärt. Som nybliven mamma är det naturligt att man är ängslig för sitt barn - jag har själv fyra, åtta barnbarn och ett barnbarnsbarn - så jag vet. | |
| Minta | 2011-04-21 09:34 | |
![]() | Det var nyligen en överläkare i Göteborg som menade att det begås alltför många fel i vården. Han menade att det aldrig hade accepterats i något annat företag. Han uttalade sig på nyheterna nyligen. | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-21 09:37 | |
![]() | Dammen håller med dig och om läser detta så får man bra råd hur man ska gå vidare www.socialstyrelsen....c# anchor_5 Bitte | |