Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-02 09:35 | |
![]() | det är ju ingen större förlust för mänskligheten. frågan är väl egentligen vem, vilka som kommer försöka ta hans plats och vinna makt i de led som hade honom som förebild och hur de kommer att agera nu? men med den insikt styrkorna hade om denna grupp och som ledde dem till honom kanske de även kan desarmera och till stor del oskadliggöra detta potentiella hot? om inte annat för en tid framöver, det kommer alltid nya. | |
| Minta | 2011-05-02 09:53 | |
![]() | Det har antagligen endast symbolisk betydelse, det hade fått större praktisk betydelse om tvåan Ayman al-Zawahari dödats. Jag unnar Obama denna seger. | |
| le-lou | 2011-05-02 10:16 | |
![]() | håller med minta. | |
| mats201 | 2011-05-02 10:28 | |
![]() | Kommentar till Tvålis: "Nu kan han bli Martyr. Hade kristendommen funnits om Jesus hade blivit 82?" Hade religion funnits om det hade funnits en gud? Det hade säkert varit bättre att ställa honom inför rätta (eller kanske inte, det hade ju blivit en härlig scen att tala ifrån). Nåväl, vi får nog veta inom ett par år hur starka ledare det finns i bakgrunden bakom Usama. Om de finns. | |
| Guldplate | 2011-05-02 10:31 | |
![]() | Det är väl upp till bevis att al-Qaidas atombombhotet är verkligt. För den som missa Dumblondins länk: www.dn.se/nyheter/wi...-l adin-man Detta är annars första gången, som jag kan minnas, som folk över hela världen blir glada av att löpsedlarna skriker ut en annans människas död. Senast jag kan tänka mig var väl Hitler och det var innan jag föddes. Numsan: Belöningen för Bin laden låg på 25 miljoner dollar, ca 157 miljoner kronor. www.expressen.se/nyh...-b in-ladin | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-02 10:33 | |
![]() | tittar på aftonbladetssida, kul det där med "bepansrad" och 8ggr större hus än de andra!? ett jävla ruckel med ett rangligt plank runt är vad som visas på bilden :) antar att de har andra krav på bepansring och säkerhet där? bilen på bin laden? en uteliggare som ser ut som precis vem som helst i området. som bäddat för konspirationsteoretiker att frossa kring. | |
| MalanMos | 2011-05-02 10:34 | |
![]() | Om han nu verkligen är död; Vet inte om det förändrar något 'världsligt' sätt, dvs krig och 'förebilden' han var för andra jubelidioter(!) MEN alla de som förlorat någon pga honom kan nog känna en liten frid inombords, att något fått lida för det den ställt till med.. | |
| MalanMos | 2011-05-02 10:35 | |
![]() | Han kommer ju garanterat ersättas av någon annan, menar jag! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-02 10:43 | |
![]() | Problemet är nog att det med all sannolikhet finns fler som förlorat någon pga Bush´s "krig mot terrorismen" än de som förlorat någon pga bin Ladin. Det är ju de efterlevande vi måste vara försiktiga med, inte de dödade... | |
| Maltos - Ej medlem längre | 2011-05-02 10:54 | |
![]() | börsen stiger och oljepriset sjönk så nåt gott gjorde det men jag fruktar repressalier | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-05-02 11:04 | |
![]() | Bra skrivet Locomondo 07:17. Amerikanska metoder är otäcka och farliga för världen. Tyvärr har Bin Laden framstått som en ikon för jihadfanatiker och var inte hatad av sitt folk som Saddam var. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-05-02 11:23 | |
![]() | Några funderingar: * Vår utrikesminister är uppenbarligen för dödsstraff. * Äntligen har amerikanarna gjort en lyckad Rambo-räd utomlands, vilket naturligtvis har stor inrikespolitisk betydelse i USA. * Konspirationsteoretikern inom mig vaknar; nog är bilden underligt "levande" kanske bara retuscherad? Och nog gick begravningen i havet väldigt snabbt? Inga bevis i efterhand? Utom ett kommande utlåtande från ett *amerikanskt* dna-laboratorium? | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-05-02 11:24 | |
![]() | Dessutom föder våld alltid mera våld; så det är nog inget att jubla för eller fira. | |
| Pubbe | 2011-05-02 11:26 | |
![]() | En stor skala människor kommer nog vara tveksamma till om detta stämmer, iaf sisådär 50 år till. Vet inte vad de empiriska bevisen är? Många människor kräver nog sådana. Tyvärr försvinner nog inte terrorismen pga detta. USA kommer nog finna motivation till att invadera oljerika länder hursomhelst. | |
| Minta | 2011-05-02 12:01 | |
![]() | Jag undrar också över begravningen till havs. Hurk an man hunnit få DNA-svar på den korta tiden? | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-02 12:01 | |
![]() | konspirationsivrare kommer för alltid ha massa kul teorier kring detta. det är som bäddat för det. kanske med flit? vem vet de kanske har honom i livet för att se vad de kan få ur honom för uppgifter och info innan de dumpar honom, hade jag gjort. och som död är han ju redan "borta" eller? oljerika länder behöver västs räder med jämna mellanrum, vi är fortfarande för beroende av oljan för vår världsekonomi och ledarskapet i dessa länder är ju inte direkt stabilt eller allierade med vårt samhällssystem. så vad är alternativet? hela världen behöver oljan, hela världens börser och ekonomi påverkas av oljepriser, tillgång och stabiliteten i detta. vår vardag blir för labil i sin ekonomiska balans om "vi" låter alla skumma självutnämnda ledare härja fritt och ha total kontroll över detta. | |
| Mindymoo | 2011-05-02 12:11 | |
![]() | Salhatten: Om du menar bilden från Pakistan så är den fejk. www.aftonbladet.se/n...29 61886.ab | |
| Minta | 2011-05-02 12:16 | |
![]() | Det kommer ju inte att minska terrorhoten, snarare tvärtom. Hans andreman ska tydligen vara farligare. Aha, man har bara tagit dna-prov och väntar på svar. | |
| Minta | 2011-05-02 12:23 | |
![]() | Jag undrar hur rädd man ska vara för hotet häromdagen om att en atombomb som är gömd i Europa ska brisera om Usama bin Laden tillfångatas. Också ett sammanträffande. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-05-02 12:36 | |
![]() | Pinsamt och patetiskt att se hur Aftonbladet sväljer att Bin Laden skulle ha tagit en kvinna som mänsklig sköld, låter mer som praktisk efterkonstruktion från Pentagons sida. | |