Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nygiants2011-05-09 09:58
Antal inlägg: 762

Jag har haft förmånen att få lära känna vederbörande lite genom mitt yrke genom åren. Jag kan som sagt bara tänka mig hur illa han har mått genom hela den här historien. Skyldig eller inte, men att bli uthängd med namn och bild av äckliga murvlar som skyddar våldtäktsmän och mördare innan man fått sin sak prövad rättsligt är vidrigt. Deras beteende kan aldrig förlåtas, framförallt då det finns en familj med en liten i sammanhanget. Speciellt inte i landet avundsjuk och jag vill läsa om din olycka där 2 kvällstidningar bektraktas som biblar och där gemene man tror blint på varje bokstav som dessa publicerar. Jag önskar ibland jag kunde avsäga mig mitt medborgarskap för jag skäms över att vara svensk för ofta tack vare detta och liknande situationer som måste vara sanna för det har jag minsann läst i tidningen.

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 10:08
Antal inlägg: 79

le-lou: Precis. Skrattar också, åt din okunskap :D

Nygiants: Ja men det är väl lite så, att jävligt många gottar sig i andras olyckor istället för att genuint uppskatta att det finns folk som lyckats, eller tjänar bra med pengar. Sånt säljer i pressen och dom finns ju till för att tjäna pengar. Att återberätta reella nyheter är sekundärt :)

Och å andra sidan är det ju de som bara gnäller och aldrig gör något åt sina egna levnadsöden som inser att dom inte kan bli lyckliga i sina egna liv.

Dom är det faktiskt extra kul att möta på gatan och le lite mer åt.

karoshi2011-05-09 10:09
Antal inlägg: 1614

Som expressen gjort, menar du? Tänkt efter innan de agerar bödel? Att kasta skit på kvällspressen är att slå in de allra mest vidöppna dörrar, men de krävs ingen professur i journalistisk för att se att de att gränsen för vad som kan tryckas hela tiden förskjuts i en mer tillåtande riktning. Kalla det generalisering om du vill...

Jag förmodar att det är just den uppmärksamhet "nyheten" väckt är orsaken till att SVT och KP drar öronen åt sig. Hade Ola fått behålla sitt eventuella missbruk för sig själv och dem det berör hade han kanske kunna behålla jobben och fått den hjälp han behöver.

Slutligen undrar jag om Ola är en rättshaverist, eller om det faktiskt kan finnas en rimlig förklaring på varför provet såg ut som det gjorde. Just nu känns han mest som en dopad idrottsman som skyller på tandkrämen eller sin mosters te..

Labyrint2011-05-09 10:11
Antal inlägg: 513

Är ni arga för att han är uthängd i media (långt mycket mer än kvällspress) innan han dömts för något, eller är ni arga för att Sverige för en gångs skull tycks reagera på att någon använt droger?

Mindymoo2011-05-09 10:13
Antal inlägg: 1743

Nej, gemene man tror inte blint på något, varken kvällstidningar eller politiker har högt förtroendevärde. Nej, "murvlar" skyddar inte våldtäktsmän och mördare. Utan att över huvud taget tycka något om den kändis som diskuteras här: en offentlig person får finna sig att bli hårdare granskad. Det hör till spelets regler att de som drar nytta av medierna också kan få schavottera i medierna.
Att getingen betett sig svinaktigt håller jag absolut med om! Men att generalisera in absurdum är inte bra.

Dersu2011-05-09 10:26
Antal inlägg: 461

Labyrint: Sverige reagerar väl generellt sett väldigt hårt på om folk använder droger, förstår inte vad du menar där. Känner istället att vi har en väldigt snäv, hård och enkelspårig bild av droger.

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 10:28

Jag reagerar på människors lust att läsa efter sensationsnyheter med negativ ton och som dessutom kan vara felaktiga. Man tror sig veta, men man vet faktiskt inte, och det är en stor skillnad.
Om man blir felaktigt uthängd i pressen, så kan ju både karriär och familjeliv osv vara totalt sabbat. Vad har pressen för ansvar i det?

Och nej, det här är inte ens i närheten av Mats-jag-är-oskyldig-Alm- fall.

karoshi: Om det känns som att det är en sån orsak, så kan du inte veta att det är så. Det här är inte särskilt självklart.

Lill-IT2011-05-09 10:31
Antal inlägg: 31596

Har man avböjt att kommentera så borde man få vara i fred sen.
Jag har faktiskt beundrat Ola i många år.. Han verkar vara ärligt engagerad i att barn ska få det bättre. Har haft KP i alla år till mina ungar.
Jag hoppas verkligen att han är oskyldig, och att han isf får upprättelse.
Dessutom hoppas jag att den polis som läckt uppgifter får sparken. Oavsett om Ola är skyldig eller inte.

Labyrint2011-05-09 10:33

Som när då? Ingen verkar bry som Persbrandt, att Carolina Gynning går ut och berättar att hon tagit jäkligt mycket kokain framställs nästan som att hon skryter med det, för att nämna två lite nyare medieuppmärksammade fall. Visst skrivs det, men nästan glorifierande.

koksiken2011-05-09 10:34
Antal inlägg: 304

sv.wikipedia.org/wik...ne ralisera

Oavsett om han är skyldig eller oskyldig så är det FEL, FEL, FEL att köpa och därmed ge näring åt dessa blodsugande skvallertidningar! Skäms på er, ni som köper sådan skit och därmed gör så att de kan fortsätta att plåga människor!

koksiken2011-05-09 10:36

...rolig titel på tråden, förresten:
...Expressens heder? Är inte det en motsägelse som heter duga, att använda Expressen och ordet heder i samma mening?

karoshi2011-05-09 10:37
Antal inlägg: 1614

Ursäkta, bobelix, jag förstod inte riktigt kommentaren? Orsak till vad?

apajävel2011-05-09 10:38
Antal inlägg: 572

Egentligen undrar jag stilla varför folk blir så upprörda. Har vi inte haft många år av skvallertidnings-schakale r som behandlar folk illa? Anses det här vara det värsta Expressen och Aftonbladet (de är inte oskyldiga de heller) gjort?

Resurrection - Ej medlem längre2011-05-09 10:40
Antal inlägg: 11463

"tandkrämen eller sin mosters te" ... bäst var den där längdhopperskan som hävdade att hon fått i sig dopningsmedel när hon vaxade bikinilinjen. :)

Jag skulle gärna vilja att Snoosy utvecklade på vilket sätt publiciteten skulle vara positiv för Ola själv.

Jag tycker att det är tråkigt att folk får löpa gatlopp i pressen innan de har blivit dömda, men i vår tid finns det knappast någon möjlighet att hejda nyheter längre. De dyker upp i diverse fora på nätet, och att i det läget be Expressen m.fl. sitta på nyheten känns lite naivt.

Mindymoo2011-05-09 10:41

Bobelix, droger sabbar också familjeliv och jobb.

Labyrint2011-05-09 10:41

Jag tycker också kp är en jättebra barntidning och att bris är en viktigorganisation. Att den som företräder dessa organisationer är drogfri är viktigt, att denne är ärlig är ännu viktigare. Så visst hoppas jag att detta stämmer in på Ola.

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 10:42

Karoshi: "Just nu känns han mest som en dopad idrottsman som skyller på tandkrämen eller sin mosters te.." - Att det känns som en sådan orsak & ursäkt enligt dig. Varken du eller jag vet exakt vad och hur det är.

Och det går ju att spekulera i det i absurdum om man vill.

koksiken2011-05-09 10:42

apajävel: Det är väl inte första gången folk här blir upprörda över skit som Aftonbladet och Expressen skrivit?
Jag tycker mig läsa det titt som tätt, att man här kommenterar läskiga artiklar och taskigt sätt mot deras offer!

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 10:43

Mindymoo: Alkohol står bakom de flesta misshandelsfall. Hur långt vill du tänja det? :)

Mindymoo2011-05-09 10:43

Ni som tycker så illa om svenska tidningar, läs de engelska :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?