Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade19
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mats2012011-05-13 09:14
Antal inlägg: 338

Du behöver bara en fras.

"Mi amigo paga"

Mia W2011-05-13 09:30
Antal inlägg: 180

Både i Brasilien och i de spansktalande länderna är de väldigt hjälpsamma om man bara försöker göra sig förstådd, d v s staplar ord i deras grundform på varandra och gärna använder kroppen också. Sen kan man peka i en ordbok eller reseparlör, ha med ett litet block att rita på också. Talar den man tilltalar inte engelska, så blir det lätt lite låsningar om man envisas med att göra sig förstådd på det språket. Vi backpackade två månader i Sydamerika 2004 och det var en rolig och spännande upplevelse.

Sen blir det ju mer problematiskt om man ger sig ut i områden där man inte talar spanska eller portugisiska... Men då bör man ha tolk eller guide med sig.

kataka2011-05-15 01:33
Antal inlägg: 3

Peter: Well, att jag kom till Colombia var från början en slump, jag hakade på ett utbyte för två år sen. Kom tillbaka förra året för att skriva uppsats. Sen ville jag verkligen verkligen tillbaka, sökte och fick jobb som fredsobservatör för en svensk organisation. Antar att det finns lika många anledningar som människor som bor utomlands. För mig handlade det om att jag trivdes så fantastiskt bra. Trots att colombia är problematiskt på så många sätt, Bogotá där jag bor, är stort, skitigt, överjävlig trafik, evigt regnigt, och på många andra sätt inte en hälsosam plats, så är det ändå hemma nu, och det är rätt gött!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?