Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 881

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-05-18 13:59
Antal inlägg: 17500

och var fick du luft ifrån? du lever inte här, sätter hela min sura studentpeng på att du inte skulle njuta om du bodde här.

Cisa - Ej medlem längre2011-05-18 14:00
Antal inlägg: 25

Livet handlar om att njuta.

le-lou2011-05-18 14:01

mm. lycka till att njuta i vår lägenhet säger jag bara. För övrigt är han svartlistad fick jag veta av hyresgästföreningen. Surprise.

Akademien2011-05-18 14:04
Antal inlägg: 18

Har själv bott i en källare, så jag vet vad som gäller. Det är inte tillåtet.
Eftersom hyresvärden inte gör något åt problemen, trots löften, så är det bara att anmäla honom till Skatteverket.
Har han folk boende i källaren så måste han göra den beboelig enligt de lagar och regler som finns och betala skatt för det, annars begår han brott.

Cisa - Ej medlem längre2011-05-18 14:08
Antal inlägg: 25

Ja paragrafrytteri ska vi ha mer av...

Akademien2011-05-18 14:08

"Livet handlar om att njuta"?
Årets citat, utan tvekan.
Man slutar aldrig att förvånas över populasen och dess förmenta brist på bildning.

Akademien2011-05-18 14:10

Paragrafrytteri? Nej, självklart inte. Vi släpper allt fritt och låter alla hyresvärdar slippa följa alla säkerhetsföreskrifter.
Det blir perfekt när det börjar brinna i huset och den som bor i källaren inte kan ta sig ut genom trapphuset.

Jesper M2011-05-18 14:10
Antal inlägg: 1332

skaffa en ny lya och säg till hyresvärden att "jag flyttar imorgon, jag har inte 3 mån uppsägningstid".
har han något emot ditt bud så får du helt enkelt tala om att då känner du dig tvungen att tala med hyresgästföreningen om den illegala lägenheten under dig.

så hade jag gjort iaf.

Akademien2011-05-18 14:12

Man ska aldrig hota svartlistade hyresvärdar. De är knappast svartlistade tack vare lång och trogen tjänst i samhället.
Värsta sortens människor i de allra flesta fall.

le-lou2011-05-18 14:17

ett exempel på hur det hörs nerifrån. i helgen hade hon besök av nån (vilket man ska kunna ha självklart).
De satt och pratade (lugnt och stillsamt), skrattade till lite (ska man också kunna göra) och satt uppe hela natten. Alltså helt lugnt, och utan musik på, något som vem som helst ska kunna göra i en vanlig lägenhet utan att det ens kan störa grannar.
Här blev det så att vi fick parkera oss på madrasser i dotterns rum som ligger i andra ändan av lägenheten, för att kunna sova. Vi hör allt, och inte bara luddigt utan lika klart som att de befann sig i vårt sovrum. Det ska fan till mkt att jag ska gå ner och be henne sluta PRATA för att vi ska sova, aldrig. Hon har rätt att leva och sitta uppe och kuckla en hel natt precis som vem som helst - så det är inte henne det är fel på. Det är inte HON som stör. Det ska bara inte vara en lägenhet under oss.
Förstår ni problemet nu? Det är huset det är åt helvete med och det känns ruttet att betala den hyra vi gör för detta.

le-lou2011-05-18 14:20

för att han ska kunna suga ut så mycket som möjligt av alla som bor i huset, utan att man får det man betalar för tillbaka. Så känns det. Jag hade inte yttrat mig om lägenheten vi bor i var tex extremt billig, man kan köpa bra mycket mer om priset sätts därefter. Bodde nära järnvägen i Gbg skitbilligt, ok det var tågbuller mest hela tiden men för mig var det värt med tanke på priset.
läget är inte riktigt så här.

163662011-05-18 14:24
Antal inlägg: 222

Du ska nog helt enkelt söka en annan lägenhet, varför stannar du kvar där ens? Jag menar du verkar inte trivas där alls! med NÅT!!!

le-lou2011-05-18 14:25

varför stannar vi ja? för att vi söker lägenhet kanske?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?