Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-05-27 14:24 | |
![]() | Denna trådstart var nog bland det underligaste jag sett. Hur i hela friden kan du ens jämföra SM och misshandel? Om jag boxas så skulle jag gilla att bli boxad på lite då och då utanför ringen? Du kan inte mena allvar? | |
| Minta | 2011-05-27 14:25 | |
![]() | Jag tvivlar på att personer som gillar våld i en S&D-relation gillar att få på käften i allmänhet, eller att bli piskad i allmänhet. | |
| Pandina | 2011-05-27 14:26 | |
![]() | S&M handlar om njutning. Trots eventuella, "visuella", konflikter och våldsamma tilltag, finns det en ömsesidighet och en extrem förståelse för varandras lustar och/eller önskningar. Det krävs en jäkla massa tillit och respekt för att det överhuvudtaget ska kunna gå an. Misshandel handlar om osämja, brist på respekt och oförståelse. Sedan finns det även farliga små gränser mellan att "våldta" och att våldta. Sådana lustar finns ju också - från kvinnans sida. Dock bör man här också vara otroligt uppmärksam på spänningen i luften, att kunna avläsa en situation ordentligt - annars kan det gå riktigt illa för mannen rent juridiskt, trots att han trodde att saker och ting *egentligen* var okej. | |
| le-lou | 2011-05-27 14:29 | |
![]() | nej du kan inte dra allt över samma kam. S/M är ett rollspel och visst kan det innebära våld (dock behöver det inte innebära det) men framförallt är det inget våldsbrott som den våld i hemmet som du refererar till är. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:30 | |
![]() | hallå gautama tex. sett ?-tecken tidigare? Jag frågar. påstår inget. | |
| le-lou | 2011-05-27 14:33 | |
![]() | Ctrl - nej ok, men vad tycker du själv då? Jag tolkade dig precis som Gautama, men för all del : som trådskapare hör det till att man redogör för sin egen ställning och inte bara kritiserar andras. | |
| Pandina | 2011-05-27 14:35 | |
![]() | Det där med att "skylla sig själv" för att man är klädd på ett visst sätt som tjej... Nä, en tonårsflicka kan omöjligen få ansvaret för att en man gör övergrepp på henne och tvingar henne till sex mot hennes vilja. Men - man hoppar inte i en bassäng med hajar. Man går inte igenom en mörk park i kortkort och höga klackar. Och det behöver inte ens handla om en våldtäkt; man kan faktiskt bli rånad också, eller rentav misshandel. I högstadiet fick vi en fråga: "Du går på en gata om kvällen, och går förbi en busshållplats. På bänken på hållplatsen ligger en man sovande, klädd i fin kostym, välpolerade skor, och med plånboken samt två tusenlappar (utanpå) liggande på magen. Det är endast du där, och mannen verkar verkligen ha somnat djupt - ingen ser dig alltså. Skulle du ta pengarna?" | |
| Gautama | 2011-05-27 14:36 | |
![]() | Men att ens fråga om en sådan sak och dessutom blanda in ordet dubbelmoral? Du antyder ju att hon har dubbelmoral som gillar SM och har mage att anmäla sin pojkvän för misshandel. De flesta förstår att det inte finns något samband däremellan och behöver inte fråga om det. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:38 | |
![]() | tydligen förstod inte jag det, därav frågorna. förlåt gautama. alla är inte lika smarta som du. | |
| Minta | 2011-05-27 14:38 | |
![]() | Nej. Man ska naturligtvis vara försiktig och inte gå ensam genom en mörk park, lättklädd eller inte. Men en kvinna ska inte behöva tänka på hur hon går klädd för att slippa bli överfallen. Män är inte hajar. | |
| Gautama | 2011-05-27 14:41 | |
![]() | Jag är tämligen övertygad om att du förstod det. Däremot så skrämmer din inställning mig. Den kan lätt överföras till att man får skylla sig själv i olika situationer.' Gillar man pisk vid ett tillfälle så får man ta lite stryk vid andra?? | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:44 | |
![]() | ja det fundera jag över. om man i sängen gillar det (fast kanske har en killa/tjej som inte riktigt är inne på samma sak) vad är det då som gör att det är självklart (för partnern då) att man inte gillar det annars? vem säger att man diskuterat det ens? | |
| Svindruvan | 2011-05-27 14:50 | |
![]() | Har man S&M i ordets rätta bemärkelse så är det i samförstånd, annars är det övergrepp. Det är inte S&M om inte båda är med på det givetvis. | |
| slånbär | 2011-05-27 14:51 | |
![]() | Men snälla nån-oavsett vad man gillar eller inte gillar i sängen så har inte misshandel med det att göra-det hör du ju redan på ordet. Det finns många kvinnor som i sina sexfantasier blir våldtagna men det betyder aldrig någonsin att dom vill bli det på riktigt. Att ens fundera över detta sambandet är i sig riktigt konstigt tycker jag. Men jag hoppas att du fattar vad du läser här i tråden och gör rätt kopplingar av detta. | |
| Cisa - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:53 | |
![]() | Försvarar man sm-sex är man besatt av en perversion... | |
| Svindruvan | 2011-05-27 14:54 | |
![]() | ignore.. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:54 | |
![]() | Jag skulle nog se försvar av Schlager som en större perversion... | |
| Gautama | 2011-05-27 14:56 | |
![]() | Jag tror på troll, jag hoppas till och med på troll. Annars blir jag uppriktigt oroad över okunskapen som hägrar. | |
| Svindruvan | 2011-05-27 14:57 | |
![]() | Gautama- kan inte annat än att hålla med. Jag läste tråden och kände egentligen bara att detta kan verkligen inte vara sant. Hur gör man ens en sådan koppling? | |
| Gautama | 2011-05-27 14:58 | |
![]() | Den kopplingen gör man inte om man åtminstone har IQ över grönsak. | |