Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 848

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2011-05-28 20:56
Antal inlägg: 7560

"Fem små moppepojkar
greps av väldig yra
en greps av hybris
sen var dom bara fyra."

slånbär2011-05-28 21:17
Antal inlägg: 5539

Ursäkta mig Anders -men har dina inlägg någon som helst relevans i tråden? Tror du på allvar att TS som har en som som ska börja att köra moppe vill se den här videon och på något sätt uppskattar den? Vi som är föräldrar vill att våra barn ska vara trygga men ändå kunna ge dom frihet att växa och ge sig ut i livet. Det här är INTE uppmuntrande på något sätt- vi vet hur farligt det är när dom ger sig ut men just därför vill vi att dom ska ha rätt kunskap och bra grejer. Tycker dina inlägg är jäkligt osmakliga bara. Vad är det du vill säga med dom egentligen??

nyckelpigan_2011-05-28 21:29
Antal inlägg: 543

Jo, hrm. Har väl tänkt på det där med trafiken. Hans pappa dog i en trafikolycka där en förare somnat. Så det känns väl sådär.

Sonen måste ju ändå få ett "normalt" liv men det känns lite jobbigt för mig.

Tanten M - Ej medlem längre2011-05-28 21:34
Antal inlägg: 5126

Anders, inte ditt fel att det blev känsligt läge.
Humor är inte för alla...

ANDERStG2011-05-28 21:34

slånbär: Det är en upplysningsvideo. Jag skulle inte posta verkliga olycksbilder eller olyckskorpar utan sammanhang. Visa dem åt barnen, det är lite kul 90-tal samtidigt. Skolningen för moped har gått framåt sedan dess, så de är säkert säkrare förare när de kommer ut i trafiken än ungdomen då. Likväl är det ett oskyddat fordon i händerna på gröna trafikanter.

Jag har inget övergripande mål med alla mina inlägg. Du får ha din åsikt om deras allmänna karaktär men ta upp det i pm eller lämplig tråd.

Emollas2011-05-28 21:42
Antal inlägg: 1082

Min far köpte en ny MT5 för 10 000 kr år 1990 till min bror. Sedan tog min andra bror över den 92 och jag tog över den 95 och hade den tillsa jag var 18 1998 alltså. Så åtta år gammal sålde vi den vidare för 8000:- kr förlora alltså 2000 kr på 8 år :)

slånbär2011-05-28 22:01

Anders-så du tog illa upp för att jag ifrågasatte lämpligheten i inläggen? Kan tycka att om du ville upplysa TS om farligheterna med moppeåkande så var det ett rätt smaklöst sätt och ärligt talat så ser jag ingen humor alls i det (särskilt inte efter hennes inlägg angående killens pappa)
Nyckelpigan- visst är det farligt och fortfarande efter två års åkande för min yngste som så måste han skicka ett sms när han kommer fram dit han ska och när han åker hem men han fattar det-jag är inte mer än mamma-ingen stenstod. Jag vill veta att mina barn är säkra. Det är samma sak för min snart nittonårige son som kör bil nu. Skitjobbigt är det för man vet ju hur många idioter som är ute på vägarna men man får helt enkelt vänja sig vid att dom är på väg bort ifrån en. Lycka till med moppen!!

ANDERStG2011-05-28 23:00

Nej, jag trodde du talade om mina inlägg i allmänhet.

Men om vi rättar till några saker:
1. Dr Alban-videon är en upplysningsvideo. Är den osmaklig så ta upp det med de välmenande producenterna.
2. Det andra inlägget är bara en vers ur sången.
3. Skulle jag inte stå bakom vad jag sa före inlägget 21:29 så skulle jag säkert skämmas, ja.
4. (Och det här är min favoritpunkt.) Torskpastej länkade till samma video som inlägg #3. Låt alltså vreden regna över honom också.

ANDERStG2011-05-28 23:04

Eller nja, det var inte den officiella videon han länkade till. Det var någon som klippt ihop en video av glada mopedister.

slånbär2011-05-28 23:14

Anders-två fel blir ju inte ett rätt hur du än försöker. Hade du inte länkat till den så hade vi ju kanske inte sett den-att någon innan länkade till den reflekterade jag inte över då jag sällan kollar in länkar i trådarna av just den här anledningen. det var ditt efterföljande inlägg som gjorde att jag undrade vad sjutton det var för något och om det var någon sorts sjuk humor. TS ville ha tips på en bra moppe till sin son-inte en upplysningsvideo med efterföljande morbid vers. Tvivlar på att hon såg någon som helst humor med det hela

ANDERStG2011-05-28 23:41

slånbär: Då föreslår jag en Tunturi Tiger. Jag kan kanske förmedla än från '87 om avhämtning ordnas.

ANDERStG2011-05-28 23:41

*en

slånbär2011-05-28 23:42

Ander-Det är inte jag som vill köpa en moppe.....har du läst tråden?

ANDERStG2011-05-28 23:46

Naäj, köp ingen kinamoppe.

Liltif_Nomad2011-05-30 20:19
Antal inlägg: 369

För dem som inte vet... AM är det som var EU-moped, den kräver att skriftligt prov och den får gå 45 km/h. Viss övningskörning ingår också. Har man klass 1-kort övergår det och gäller som AM-kort.

Lite synd att man vill köra så fort eftersom det finns en del fina mopeder fortfarande som nästan är veteran men de går ju inte så fort. De är rejäla, hållbara och lättlagade. Men kanske inte sådant man imponerar på kompisarna med som ung, såvida man inte ingår i en krets där retro är coolt.

Men ska man ha en moped så ska man nog skaffa något med lite kvalitet. Då tycker jag personligen att skaffa begagnad kvalitet är bättre än att köpa nytt skräp. Dessutom är det ju säkrare med kvalitet med, man vill ju inte ha något vingligt sattyg som kan gå av i 45 knyckar, för det ÄR rätt fort när man sitter helt oskyddat....

promenad - Ej medlem längre2011-05-30 20:39
Antal inlägg: 3995

ÖB är BÄST

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?