Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 848 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MayBley | 2011-05-29 15:12 | |
![]() | 20 pers är nog med folk tycker jag. Tycker inte det ska vara alltför stort, då blir det för formellt. | |
| inkan3 | 2011-05-29 16:08 | |
![]() | Jag är såå glad att inte ha någon student i år.... | |
| slånbär | 2011-05-29 18:00 | |
![]() | Inkan-varför då? Jag tycker det ska bli jätteroligt. | |
| Guldregn - Ej medlem längre | 2011-05-29 18:06 | |
![]() | Jag fick åka buss hem från min student. | |
| Vixen | 2011-05-29 18:22 | |
![]() | Nu var det ett tag sen jag tog studenten, men jag tycker att den släkt man har självklart kan bjudas. Men sen är inte de nödvändigtvis de roligaste gästerna. Bjud istället studentens vänner som inte är klasskamraterna. Och om man har några trevliga grannar så bör man bjuda dem också. Och ska man ändå ha kalas, varför inte även bjuda "Vänner från förr" dvs folk man gillar men inte hinner se så mycket. Räkna ihop alla dess så kommer du också behöva ett partytält. Inte för att jag begriper vad det ska vara bra för? Är det en social markör för att man är "lyckad" som sällskapsmänniska? | |
| Vixen | 2011-05-29 18:29 | |
![]() | Hur som slånbär, så här "brukar" en studentomtagning gå till. Vid "utspringet" samlas de närmaste släktingarna och vännerna och tar emot studenten med plakat med fånigt barnfoto, blommor, små bubbelflaskor och presenter som man hänger i snören runt halsen på studenten. Inte mycket klokt blir sagt men man gratulerar och tar kort. Sen bör studenten transporteras hem på något lustigt vis, här på landet lassar man upp alla på ett lövat traktorflak, men det går med inhyrda finbilar, skottkärror (om man ska kort), häst och vagn. Väl hemma har man öppet "hus". Dvs ens gäster kan komma och gå och stanna kort eller länge. Bjud på bubbel, öl, alkoholfritt och plockmat som man kan mingla med. Om man har tur är det fint väder och då är man utomhus (partytält är ej nödvändigt). | |
| UllaBson | 2011-05-29 18:53 | |
![]() | Hej Slånbär! Ca 20 pers, det är väl fullt tillräckligt. Det är ju många! Vi var inte ens så många då min son tog studenten, och han sa precis så som din son - att vi orade oss i onödan. Vi fick ialla fall jättetrevligt och sen stod det klart för oss att det inte är antalet människor som kommer som spelar någon roll, utan VILKA som kommer. För hur kul är det om folk dräller in och man knappt vet vilka de är - bara för att man vill bjuda "många"?? Önskar er ett riktigt trevligt studentfirande, och jag är helt säkert på att din son är jätteglad över allt du ordnar och för att du bekymrar dig, om än i onödan;-) Det visar ju att du är en go´mamma, och vad kan vara bättre än det!? Lycka till nu! | |
| räserbåten | 2011-05-29 18:57 | |
![]() | Hela grejen med studenten är så överhypad. Att få fira det med 20 pers som man tycker om låter hur bra som helst i mina öron. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-05-29 20:07 | |
![]() | vi hade samma problem (jag- inte barnen), men det blev hur bra som helst!!!! | |
| slånbär | 2011-05-29 20:17 | |
![]() | Vixen-tack för detaljerad upplysning. Det är ju inte så mycket att göra hur som helst för vi har helt enkelt ingen släkt någon av oss, hans bor i Chile och dom få jag har minst 50 mil bort och vi har ingen direkt kontakt ändå. Nästan alla hans kompisar tar själva studenten samma dag då dom går på samma skola men han ska ju träffa dom på kvällen och gå ut o rumla ändå. Det blir säkert jättetrevligt ändå och jag lär absolut inte behöva krångla med partytält och inlånade bord o stolar. Räcker gott med altanen och två altanbord. Tack för alla trevliga och upplysande svar. Nu har jag en bättre bild av det hela och förstår att jag inte alls är udda utan det är precis lika vanligt med få gäster som med många. En fråga till bara- hänger man blommor och sånt runt halsen på dom av hans kompisarna som jag känner bra. Eller blir det konstigt? | |
| numsan | 2011-05-29 20:49 | |
![]() | Jag nojjade jättemycket inför min student över att det inte skulle komma "tillräckligt mycket" folk. För mig var det en superviktig grej. När det sedan kom ca 120 pers var jag stolt som en tupp. Men det där beror ju helt på hur man är som person. Jag har alltid varit översocial och älskat att ha massor av människor runt omkring mig. En av mina bästa vänner däremot gillar inte alls stora folksamlingar. Hon blir smått panikslagen när hon hamnar på fester med mer än tio personer eller så. På hennes student var vi väl ca 15 pers och mer än så hade hon inte varit bekväm med. Om din son säger att han är nöjd med tillställningen så är det ju det som är det viktigaste. Det finns inget "rätt" sätt att ha en studentmottagning. Angående blommor runt halsen tycker jag absolut att du kan hänga det på de personer du känner väl. Det är en fin gest. Hoppas dagen blir superlyckad både för dig och för sonen! | |
| club_R - Ej medlem längre | 2011-05-29 20:50 | |
![]() | 120 pers! Crap - nums is hawt. :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-29 20:52 | |
![]() | Bara släkt och ett fåtal vänner räcker hur bra som helst, slånbär. Förhoppningsvis kommer han vara för full för att minnas det hela ändå. | |
| Mindymoo | 2011-05-29 21:01 | |
![]() | En bekants brorsdotter råkade ta studenten här i Göteborg, där hon knappt kände någon utom mostern. Vi blev sex pers på hennes fest, och hade skiltkul! | |
| le-lou | 2011-05-29 21:02 | |
![]() | jag har varit på två studentfirande och på bägge kom det inte mer än typ 10-15 pers. Njut av dagen och noja inte över antalet :) | |
| hungerstrejk | 2011-05-29 21:07 | |
![]() | När jag tog studenten var det ingen som tog emot mig :( | |
| guni | 2011-05-29 21:16 | |
![]() | och en del överdriver som jag. Bjudit 50 personer, släkt, vänner och grannar. Puh! Men jag ska ändå bara känna mig stolt den dagen. Har en dotter som tog student för fyra år sedan och jag minns bara hur oerhört stolt jag var! och det är ju det det handlar om. Om det sedan kommer 10 eller 100 spelar ingen roll. Jag gick som på moln hela dagen. | |