Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 613 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-05-29 19:57 | |
![]() | jag får nog hålla med de andra. I ditt fall hade jag bokat ett möte på nån av dina nuvarande banker, gått dit och berättat om din situation och se om de kan hjälpa dig. Du kan prova att ansöka om ett lån såklart hos en annan bank med, men förbered dig på ett nej men tänk på att ju mer förfrågningar du har på dig själv, desto mer minskar chansen till att få ett lån. | |
| mergallfeber | 2011-12-14 10:15 | |
![]() | Jag blev uppringd av Insplanet, av någon anledning som jag inte förstod riktigt, men de erbjöd mig att kolla vad det skulle kosta att lösa allt med ett stort lån. Jag fick mail efter ca 2 timmar vilka banker som erbjöd sig att låna ut en så stor summa pengar. Jag fick 4 förslag och ett nej. Det slutade med att jag valde Marginalenbank med 6,5 % ränta och nu har en månadskostnad på ca 1600 istället för 4800, vilket gör att jag kan amortera mer än vad som står, de månader jag får in extrapengar. :) Nackdelen kan jag tycka är att de betalade ut HELA summan till mitt konto och att det är alltså upp till en själv att sprida pengarna. Har man då ingen karaktär så är det kanske lätt hänt att man handlar upp pengarna och står det är med dubbla utgifter. Det vore kanske bättre om banken då erbjöd sig att de tar hand om alla betalningar och ser till att korten spärras och sägs upp. Min kompis gjorde en självsanering för X antal år sen via SEB och då betalade de inte ut några pengar, utan de tog in alla räkningar och plastkort och fixade så hon blev spärrad för lån på alla suspekta kreditbolag. Hon var tvungen att ta ett extrajobb och uppvisa papper på att hon var anställd där, men hon sa upp det när alla krediter var betalda. Nu har hon lärt sig att skippa krediter och bara handla cash! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-14 12:10 | |
![]() | ja banker av alla det slag utnyttjar människor som inte har förmågan att hålla i sina pengar,det är det dom lever på,eftersom föräldrar misslyckas att lära sina barn ekonomi,så kan ske det skulle vara ett ämne i skolan,Den som häftar i skuld är icke fri | |